Even. Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Finnes det et script som sjekker hvilkken nettleser brukeren har for så å bytte stilark? Slik at jeg kan ha et stilark for IE, et for opera osv. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Finnes det et script som sjekker hvilkken nettleser brukeren har for så å bytte stilark? Slik at jeg kan ha et stilark for IE, et for opera osv. 5771638[/snapback] Hvis du sliter med at IE viser siden feil kan jo bruke "!important" til å fikse det. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Fant ut av det Tusen takk for tipset Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Fant ut av det Tusen takk for tipset 5771646[/snapback] Så bra Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 evoz: http://geek.focalcurve.com/archive/2005/09...ring-off-hacks/ Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Er det "semantisk" eller rett i det hele tatt og bruke link maps? Altså sånn at man kan få trekanta linker osv. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Finnes det et script som sjekker hvilkken nettleser brukeren har for så å bytte stilark? Slik at jeg kan ha et stilark for IE, et for opera osv. 5771638[/snapback] Eneste problemet med det er at i (ihvertfall) Opera, kan du velge "Identify as IE" og det tror jeg kanskje er standard (er ikke 100% sikkder på den, men det står vertfall det hos meg, og jeg kan ikke huske å ha skiftet). Endret 18. mars 2006 av Ozwald Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Det var standard, men nye versjoner identifiserer seg som opera. Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Og det påvirker neppe måten Opera tolker kode på. Conditional comments vil altså fremdeles ikke slå ut. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 For ikke snakke om at et skikkelig sniffe program klarer å skille de fremdeles Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Colophon, kan noen forklare det? Tok en kjapp en (google) og fikk ikke helt med meg. Feed me Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Kolofon, bare en fancy måte å lage en "about me" eller "om meg" - tror den stammer orginalt fra bøker, om forfatteren. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Kolofon, bare en fancy måte å lage en "about me" eller "om meg" - tror den stammer orginalt fra bøker, om forfatteren. 5776206[/snapback] Trur jeg skal bruke det på siden min da. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Colophon, kan noen forklare det? Tok en kjapp en (google) og fikk ikke helt med meg. Feed me 5775978[/snapback] Kolofon stammer fra bøkenes verden, og er en del av tittelarket, dvs den første hoveddelen av boka. Kolofonsiden er vel som regel side 4, og inneholder praktisk info som copyright, ISBN, trykkeri, årstall, innbinding, opplag, sv.. Edit; Wikipedia hadde noe om det; http://en.wikipedia.org/wiki/Colophon_%28book%29 Endret 19. mars 2006 av Marvil Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Colophon, kan noen forklare det? Tok en kjapp en (google) og fikk ikke helt med meg. Feed me 5775978[/snapback] Kolofon stammer fra bøkenes verden, og er en del av tittelarket, dvs den første hoveddelen av boka. Kolofonsiden er vel som regel side 4, og inneholder praktisk info som copyright, ISBN, trykkeri, årstall, innbinding, opplag, sv.. Edit; Wikipedia hadde noe om det; http://en.wikipedia.org/wiki/Colophon_%28book%29 5776485[/snapback] Så det er egentlig ikke "om meg" passelig? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Tja, mulig det har flere betydninger, og ikke bare kommer fra bokverdenen, men det er der den er mest kjent. Tror det har blitt diskutert før et sted, for noen år siden da det tok helt av med kolofonsider på nettet da en ellerannen "guru" gjorde det først. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hvordan lager man bildetekst best? Finnes det noen bedre løsninger enn å dra en div rundt bildet og teksten? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hvordan lager man bildetekst best?Finnes det noen bedre løsninger enn å dra en div rundt bildet og teksten? 5777084[/snapback] Det er vel den måten du nevner du vil komme lengst med, med tanke på at ellers vil kanskje teksten flytte seg i forhold til andre element enn bildet i tillegg. Dessuten, med en div rundt det heile så vil du kunne stilisere den med bakgrunn og/eller borders - og det kan jo vere nyttig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå