PT Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 @PT: Hvordan legger jeg den inn? Tenkte litt på sånn one-click install. 5663112[/snapback] Dunno jorgis vet sikkert. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 @Bush: Denne themen du mener? http://www.uneasysilence.com/archive/2005/11/4683/ (denne er one click = installed) Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Ikke verst, ikke verst - så var det Opera da. Lenke til kommentar
resol Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 themes du ikke får lagt inn ved å trykk på dem kan du vel bare laste nedå dra inni browsern! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 @Bush:Denne themen du mener? http://www.uneasysilence.com/archive/2005/11/4683/ (denne er one click = installed) Hey, den var jo sexy! Anyhoo, driver og knoter med bloggdesignet for tiden. Kjører mye alpha transparency PNG og jeg mistenker at det skaper endel scrollelagg. Blir det det hos dere også?. Dere som har web-dev-toolbar & Firefox kan også gjerne eksperimentere med forskjellige bakgrunnsfarger på body. Syns den hvite er litt småkjip, så jeg vurderer noe grått/mørkegrått. Forslag? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Laggy indeed, hva med å lage større png-bilder, om du har 1px-bilder da. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Kjører stort sett 10-30-pixler høyde/bredde på bilder som repeteres, så det skal ikke være noe problem. Laggingen forsvinner uten fixed bakgrunn, så det er mulig jeg rett og slett dropper fixed... Synd, for det er sexxaayy! Endret 25. februar 2006 av Loomy Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 @Bush:Denne themen du mener? http://www.uneasysilence.com/archive/2005/11/4683/ (denne er one click = installed) Hey, den var jo sexy! Anyhoo, driver og knoter med bloggdesignet for tiden. Kjører mye alpha transparency PNG og jeg mistenker at det skaper endel scrollelagg. Blir det det hos dere også?. Dere som har web-dev-toolbar & Firefox kan også gjerne eksperimentere med forskjellige bakgrunnsfarger på body. Syns den hvite er litt småkjip, så jeg vurderer noe grått/mørkegrått. Forslag? 5664235[/snapback] Scrollelag er vel på grunn av position:fixed på bakgrunnen? I hvert fall har det en tendens til å skje ved store, fixed-position bakgrunner. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Og jeg synes samtidig at skin-mulighetene i Firefox er temmelig kraftig allerede, mtp. at XUL gir deg mer eller mindre total kontroll over hva du vil gjøre med Firefox. Omstrukturere hele/halve menyen, flytte statusfeltet øverst til høyre, lage egendefinerte menyer og knapper om du vil m.m. Grenseløst, mao. Og om ikke det er nok, er det jo bare å hacke kildekoden, så kan du manipulere grensesnittet så mye du bare vil. Trenger ikkje bruke "skins" for å omstrukturere heile Opera. Du kan fjerne/legge til alle mulige knapper til alle menyane/verktøylinjene du vil, du kan flytte dei til alle kanter på skjermen eller legge dei i et eget vindu. I det heile tatt gjøre ganske så masse. Min browser, for eksempel, består kun av viewport, statusfelt, adressefelt (m/google søk, developer toolbar, vis/fjern stilark og bilder) samt en tab-bar på bunn. MAO ganske enkelt og greit. Har ei tynn linje heilt til venstre eg kan trykke på for å få fram chat (IRC), Epost, Historikk over sider eg har besøkt, ei liste over lenker på sida du er på, kontaktlista di, teknisk informasjon om sida du er på og bokmerke. Veldig enkelt og greit. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Laste ned jar-fila, åpne Themes-vinduet i FF (Tools > Themes), dra fila inn i vinduet, slippe, trykke på Ja. Edit: Beklager, trodde jeg var på siste side Endret 25. februar 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Og jeg synes samtidig at skin-mulighetene i Firefox er temmelig kraftig allerede, mtp. at XUL gir deg mer eller mindre total kontroll over hva du vil gjøre med Firefox. Omstrukturere hele/halve menyen, flytte statusfeltet øverst til høyre, lage egendefinerte menyer og knapper om du vil m.m. Grenseløst, mao. Og om ikke det er nok, er det jo bare å hacke kildekoden, så kan du manipulere grensesnittet så mye du bare vil. Trenger ikkje bruke "skins" for å omstrukturere heile Opera. Du kan fjerne/legge til alle mulige knapper til alle menyane/verktøylinjene du vil, du kan flytte dei til alle kanter på skjermen eller legge dei i et eget vindu. I det heile tatt gjøre ganske så masse. Min browser, for eksempel, består kun av viewport, statusfelt, adressefelt (m/google søk, developer toolbar, vis/fjern stilark og bilder) samt en tab-bar på bunn. MAO ganske enkelt og greit. Har ei tynn linje heilt til venstre eg kan trykke på for å få fram chat (IRC), Epost, Historikk over sider eg har besøkt, ei liste over lenker på sida du er på, kontaktlista di, teknisk informasjon om sida du er på og bokmerke. Veldig enkelt og greit. 5664326[/snapback] Men hva hvis du vil ha en knapp i navigasjonslinjen som sier "blogg meg", som deretter tar deg til admin-panelet på bloggen din og legger automagisk til trackback-urls og alt det du trenger? Hva hvis du vil ha en knapp som legger seg nederst til høyre som gir deg en dropdown-liste over nettverksverktøy du kan bruke mot siden? Hva hvis du vil endre navnet på Opera til noe annet? Og så videre... Kan du C og gjerne også XUL er det uendelige muligheter i Firefox, mens Opera er låst uansett hva du finner på. Endret 25. februar 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Arve: Screenshot av din Opera? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Arve: Screenshot av din Opera? 5664472[/snapback] http://absentvoid.com/hwno/opera1.jpg http://absentvoid.com/hwno/opera2.jpg Enkelt og greit Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Dataen døde=mistet web developertoolbaren til opera... Noen som syns veldig synd på meg og har lys til å si hvor jeg kan finne den igjen? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Skjønner ikke åssen du greier å ha tabs nederst. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Skjønner ikke åssen du greier å ha tabs nederst. 5664553[/snapback] Skjønner du hvordan jeg klarer å ha startlinja øverst da? Det er veldig kos Var så lei av å se opp og ned hele tida. Øynene er 90% av tida på den øvre delen av skjermen. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Noen som leste DNs artikkel om Google vs. Microsoft i dag? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Ikke om du ikke linker til det, eller scanner inn om det var bare i papirutgaven. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Ikke om du ikke linker til det, eller scanner inn om det var bare i papirutgaven. 5664729[/snapback] Ligger ikke på nett dessverre (for ikke-abonnenter) - og av hensyn til åvl. kan jeg nok ikke scanne det inn uten tillatelse. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 arve: hvorfor google greia? bare å skrive "g" hvorfor blank linje før adresselinjen? og du vet du kan fjærne den linja hvor du velger Mail, Kontakter osv? med mindre du bruker den da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå