PT Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 @reality: Vel, egentlig ikke. <p> representerer en paragraf, og skal vel derfor kun brukes til å vise paragrafer. The P element represents a paragraph. It cannot contain block-level elements (including P itself). paragra'f m1 (fra gr, av para- og -graf, eg 'tilleggstegn' som markerer nytt avsnitt) enkeltlov, avsnitt el. enkeltbestemmelse i lovsamling, traktat el. annet dokument Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hvis man delte opp CSS-en i to deler, struktur og farger, da ville det vært en blomsterdans å bytte fargetema. *tenke på* Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 hvis jeg skjønner deg nå, så kan man gjøre det med php. Using php to generate css Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ny Opera build men må nok vente neste da mailen ikke funker. Må jo ha mail! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ny Opera build men må nok vente neste da mailen ikke funker. Må jo ha mail! 5661446[/snapback] Huff og huff. Ikke bare slipper de kun hver uke, men de klarer likevel å få ganske store feil med. Jeg har kjørt nightly builds av firefox i flere måneder i strekk (oppdatering hver natt), og har aldri opplevd større bugs enn at CSS-parseren en gang hadde en bug som gav dobbel linjeavstand på brødtekst. Natten etter var det fikset igjen.... Firefox Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 også var opera litt mer omfattende og bedre enn firefox også? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Huff og huff. Jeg dømmer et produkt på hvordan det fungerer som en ikke-stabil utgave. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Huff og huff. Jeg dømmer et produkt på hvordan det fungerer som en ikke-stabil utgave. 5661930[/snapback] Jeg dømmer en utviklingsprosess etter evnen til å holde en stabil fremgang heller enn at det er helt ustabilt helt frem til du når beta. Endret 25. februar 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hvordan tjener Firefox(Mozilla) penger? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 også var opera litt mer omfattende og bedre enn firefox også? 5661650[/snapback] Er det ikke slikt man kaller bloatware? Lenke til kommentar
PT Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Er det ikke slikt man kaller bloatware? 5662205[/snapback] Tja.. Hvis man tar Wikipiedia-definisjonen på Bloatware/Software Bloat (eller kanskje bloatware hos Urban Dictionary for den saks skyld), så må nok det bli nei for min del.Software bloat is a derogatory term used to describe the tendency of newer computer programs to use larger amounts of system resources (mass storage space, processing power and/or RAM) than older programs. It is also used in a more general context to describe programs which appear to be using more system resources than necessary, or implementing extraneous features. Software exhibiting these tendencies is referred to as bloatware or, less commonly, fatware.Ikke bloatware for min del, i alle fall. På mine maskiner bruker ikke Opera mer systemressurser enn Firefox, og Opera har i alle fall ikke mange funksjoner jeg ser på som uvedkommende. Jeg vet ikke hva du ser på som uvedkommende funksjoner, eller hvor mye systemressurser Opera/Firefox bruker på ditt system, så om Wikipedia-definisjonen er korrekt er vel bloatware et begrep som varierer fra person til person. Oh, well. Dette er en diskusjon vi aldri kommer til å bli ferdig med uansett... Endret 25. februar 2006 av PT Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Noe må vi da skrive om. Jeg ønsker meg bedre skin-muligheter, for både firefox og Opera, vil ha flock-look! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hvordan ser den ut da? Vanskelig å få BEDRE skin-muligheter i opera da, den kan jo mer eller mindre ALT! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hvordan ser den ut da?Vanskelig å få BEDRE skin-muligheter i opera da, den kan jo mer eller mindre ALT! 5662773[/snapback] Jeg ser plenty av forbedringspotensiale. Og jeg synes samtidig at skin-mulighetene i Firefox er temmelig kraftig allerede, mtp. at XUL gir deg mer eller mindre total kontroll over hva du vil gjøre med Firefox. Omstrukturere hele/halve menyen, flytte statusfeltet øverst til høyre, lage egendefinerte menyer og knapper om du vil m.m. Grenseløst, mao. Og om ikke det er nok, er det jo bare å hacke kildekoden, så kan du manipulere grensesnittet så mye du bare vil. Dog skal det nevnes at det er for få som lager GODE skins til Firefox/opera. Selv har jeg enda ikke funnet et skin som holder høy nok kvalitet til at jeg ville bruke det jevnlig. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg mente ikke mulighetene til å skinne, men faktiske skins/utseendet som ligner på Flock. Og jeg tenker på nettleseren Opera, men om det finnes lignende skins til Firefox så vis meg dem gjerne. "Ser ut som Safari", kanskje, men jeg har ikke OS X (enda, skal kanskje prøve å legge inn senere idag). Lenke til kommentar
PT Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Synes ikke Flock ser så veldig fint ut, men her er i alle fall et Flock-skin til Firefox. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Haha! Den maskin på Torp kjørte IE. Og den hadde en "effektiv" måte hvis noe hang seg opp; den restata seg (bare browseren). Så skrev jeg inn "www.bullgaard.no/php/divdiv.php" i adresselinja og vips! IE greier ikke å vise den sida. En liten bug... Så da jeg gikk fra maskinen sto IE å restarts gang på gang! Den startet den samme siden som den hadde vært på da den klikka. Lenke til kommentar
resol Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) så å sette en divcrash som startside i ie er litt humor da Endret 25. februar 2006 av resol Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 @PT: Hvordan legger jeg den inn? Tenkte litt på sånn one-click install. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå