834HF42F242 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) XHTML1.0 sender ikke nettleseren i quirks mode, så vidt jeg har forstått. Det jeg har sett at de skriver rundt om kring, er at DTD forhindrer det. Samtidig må <html> være slik: <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> Endret 13. februar 2006 av anth Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 WEB ID, hva går det ut på? Lage det for å registrere domene og slikt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Nais med weekly builds da! Savner Unix, men kommer vel det også. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Så det vil si at du mener nettstedene w3 og opera har feil i sin markup? 5598508[/snapback] Nei, ikkje i sjølve koda. Det einaste dei gjer feil er MIME-type. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Markupen (koden) er helt fin, men måten filen sendes på stemmer ikke med innholdet. prøv å sende en tekstfil med MIME-type image/png. Det funker ikke så godt på en måte. Ikke å sende en .png-fil som tex/html heller. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Det er forresten ganske bastant, når jeg tenker meg om, at folk her på forumet egentlig sier at seriøse nettsteder som www.w3.org og www.opera.com får alle nettlesere til å qå i quirks mode.Det kan bare ikke være riktig, og jeg aner en slags uskreven lov om xhtml-motstand her i miljøet. 5598454[/snapback] Det er alt, alt for mange store seriøse firma som gjer nettopp denne feilen. Ellers, til det du sa tidligare om at di side fungerer fint i alle aktuelle nettlesarar: Mulig den gjer, men kva om du var blant dei som havna borti problem på grunn av feiltolkingar som kjem av dette? Dei finst, nemlig. Og kan du gi meg ein god grunn til å gjere det heile feil, framfor å gjere det riktig - med tanke på det faktum at det einaste du ser som ein forskjell på HTML og XHTML er /> i slutten av sjølv-lukkande element som hr,br? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 And thats the Wørd! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hva er egentlig den store forskjellen mellom Opera og Firefox? Selv liker jeg Opera best, men det er bare snakk om marginale forskjeller. Så lenge det ikke er snakk om Internet Explorer er det bra, i mine øyne. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Marginale forskjeller? Er du ikke frisk mann? Det er UFATTELIGE store forskjeller. Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Det er vel helt avhengig av hvordan du bruker nettleserene, og du har tydligvis ikke oppdaget alle godsakene Opera har på lur Oppdager stadig vekk nye ting som får meg til å like Opera enda mer. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg skulle ønske alle i verden bruke samme nettleser. Det hadde gjort jobben min så latterlig mye enklere... Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg skulle ønske alle i verden bruke samme nettleser. Det hadde gjort jobben min så latterlig mye enklere... 5600108[/snapback] Uenig. Konkurranse er alltid bra. Jeg er ikke for at Opera skal ha 100% dominanse. Det kan føre til mye rart. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg skulle ønske alle i verden bruke samme nettleser. Det hadde gjort jobben min så latterlig mye enklere... 5600108[/snapback] Uenig. Konkurranse er alltid bra. Jeg er ikke for at Opera skal ha 100% dominanse. Det kan føre til mye rart. 5600180[/snapback] På omtrent alle andre områder enn webutivkling er det jo en grusom tanke. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Bra for webutvikling også, men de kunne jo prøvd å få de til å rednre likt da Men er jo derfor vi har ACID testen Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Marginale forskjeller? Er du ikke frisk mann? Det er UFATTELIGE store forskjeller. 5600005[/snapback] Berik meg fra din kunnskapsbrønn. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Marginale forskjeller? Er du ikke frisk mann? Det er UFATTELIGE store forskjeller. 5600005[/snapback] mulig det er forskjeller men _UFATTELIGE store_ forskjeller er det vel strengt tatt ikke? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Ironi, anyone? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Men husk folkens... 5599650[/snapback] Er det ikke Håkon Wium Lie som er raddis da? Skulle hilse fra Bill forresten og si at han skulket timen om Kapitalisme og konkurranse da han gikk på Harvard, så han husker ikke helt hvilken ideologi som støtter konkurranse og vice versa. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Bra for webutvikling også, men de kunne jo prøvd å få de til å rednre likt da Men er jo derfor vi har ACID testen 5600437[/snapback] ...som *min* favorittnettleser (Safari) klarer utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå