Jernlov Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Hva er det som er så mye penere med />?? Er jo bare unødvendig. 5595429[/snapback] XHTML er mye mer enn det. 5595454[/snapback] Ja men nå mener jeg til vanlig koding. Endret 12. februar 2006 av skate4life Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Men det stuntet til Opera-sjefen er 1/100 av det fanboys som drev med "GET FIREFOX!!" er 5594758[/snapback] GetFirefox gjorde noe vertfall. De kasta ikke bare ut en latterlig påstand om at de skulle svømme over ettellerannet vann/hav, bare for å for en gangs skyld komme i medienes søkelys (der "de vanlige" folkene leser, som noen nevnte). Jeg ser ikke problemet. Firefox har klart noe Opera ikke har klart, å ta ganske mye av nettlesermarkedet, samt komme mye i medienes søkelys. Og hva så om det er fordi det er open source..? Når Opera mente det var en vinner å ta betalt for nettleseren sin, så kan de heller ta konsekvensen av det valget, og ikke sitte og skrike etter de som faktisk tok hintet og satset på open source. Firefox har gjort det svært vellykket når det gjelder PR/markedsføring, noe som er mer enn hva man kan si om Opera (som etter hva jeg har fått med meg har vært i søkelyset av to grunner, ene gangen da han sjef-duden holdt på å drukne etter 6-7 meter i Oslofjorden ellerno og punkterte en gummibåt i samma slengen (var ikke nok å bare gå oppi den), samt da de delte ut gratis lisenser, etter at de etter EN DEL år tok hintet om at kanskje det ikke var noen vinner å kreve penger for nettleseren sin. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Er jo bare unødvendig. 5595429[/snapback] Nja, synes det er bedre med skikkelig spesifisering av at elementet er avsluttet. Det samme gjelder <br />, <hr /> osv. Ser mye bedre ut, og er bedre å lese. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Er jo bare unødvendig. 5595429[/snapback] Nja, synes det er bedre med skikkelig spesifisering av at elementet er avsluttet. Det samme gjelder <br />, <hr /> osv. Ser mye bedre ut, og er bedre å lese. 5595480[/snapback] Ikke enig. Men det er min mening. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Jeg liker å skrive alle taggene mine >div< fordi jeg synes det er penere og mer leselig jeg Edit: noen som vil påstå at min side har et web2.0 preg? lagde det lenge før det ble et tema! Endret 12. februar 2006 av orsus Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 men det er ikke riktig å skrive taggene din sånn. xhtml-strict er en bra standard som alle bør følge. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Det er ikke riktig å skrive <br/> heller når du serverer det som text/html Da skriver du bare dårlig html som gjør at IE går ut av standard modus, og derfor ikke støtter boks modellen. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg syns |[[[div]]| : : er finest jeg Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (¯`·._.·[Div]·._.·´¯) FTW!!11 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jepp, den er veldig fin Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Halve poenget med XHTML er ikke hvor "fine" taggene er, men det at det er XML-basert, og derfor kan inneholde MathML og andre fine ting. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Mange folk driver å preiker om MathML, har ikke sett noe til det jeg? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har berre ein blogg i lista mi som bruker MathML, og det er Distlers blogg. Fann forresten ei fin side for nybegynnere: CSS Basics Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Mange folk driver å preiker om MathML, har ikke sett noe til det jeg? 5595588[/snapback] Fordi det er så komplisert at mannen i gata ikke skjønner en døyt av det uansett... Kan jo ta en titt på spec om du vil Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Ein annan grunn er vel at det er lite implementert. Distler bruker jo eit script som automatisk omgjer MathML til PNG for nettlesarar som ikkje forstår dette XML-språket. Og uansett, treng nokon av oss MathML? Epsilon47 studerer til mastergrad i matematikk, så han er vel eitt unntak. Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Pøh, dere Opera-fanboys klarer ingenting, ikke engang å sette skikkelig strek... Skikkelig strek (Firefox-powa'): http://home.no.net/hwpt/pt/strek.PNG 5594905[/snapback] Øyh! Kommer du her og bruker min strek til å underbygge påstanden om at Firefox er bedre enn Opera?! Typisk Firefox å knabbe ting fra Opera azz! EDIT: *irritere seg kraftig over at en dum diskusjon om Opera vs. Firefox fjernet fokuset fra mitt superviktige spørsmål noen sider tilbake* Endret 12. februar 2006 av PT Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har ikke bruk for MathML, i hvertfall ikke med mine mattekunnskaper 2 i 2MX økte ikke akkurat lysten min til å lære meg et markupspråk som er basert på noe jeg ikke har noen sjanse til å klare uansett : Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Prøv å ta det opp på forumet til CSS Beauty, PT Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Prøv å ta det opp på forumet til CSS Beauty, PT 5595672[/snapback] Der var det jo masse tull med søking om medlemskap og tull.. Men okei. Forresten noen som vet hva start-atributten i ol-lister erstattes med? Er visst deprecated. <ol start="5"> <li>Who</li> </ol> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Seriøst? Er folk imot xhtml? Det kan jeg da ikke forstå... XHTML er et strengere og penere "språk" enn vanlig HTML. Er vel strengt tatt ikkje direkte i mot XHTML sånn generelt, meir imot XHTML der det absolutt på ingen måte i det heile tatt under noken omstendigheter er nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå