Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

God kveld, folkens! Sitter og prøver å forstå gradients i Adobe Illustrator nå. Jeg har tegnet noen linjer med "pentool", og valgte å sette "stroke" på 7 pixler. Jeg lurer på om det er mulig å skifte ut stroken på 7px med en gradient? Det jeg har prøvd på hittil har blir slik:

med stroke uten gradient:

utkast2.png

med gradient:

utkast2gradient.png

Jeg vil at selve streken skal være en gradient, og ikke at den skal være ytterkanten av et område som skal være farget med en gradient... Håper noen forstår..

Er egentlig ikke ute etter kritikk nå, men om noen har noe konstruktivt å si, så sier jeg ikke nei ;) (ja, portefølje)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Straff dei dumme! :D

Hm, trur kanskje eg skal prøve å gjere eit lite comeback på forumet her, vert litt lite aktiv dei siste månedane. WoW har tatt over heilt :p

Lyst å få opp av.com igjen, samt å redesigne/restrukturere herlig.net litt. Hm. Vil det skje? :p

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Det skal vel være enda enklere å gjøre sånne ting i illustrator. Du går bare på stroke "properties" og velger farge. I stedet for solid så velger du gradient. Er en stund siden jeg har brukt illu. men det høres logisk ut. Hvis du heller ikke får det til der, så kan du gjøre det på den vanskelige måten:

Eksporter pathen til photoshop og gjør som Marvil sa.

Lenke til kommentar
Hm, trur kanskje eg skal prøve å gjere eit lite comeback på forumet her, vert litt lite aktiv dei siste månedane.

WoW har tatt over heilt tongue.gif

Høres kjent ut dette.. Wow tar rett og slett alt for mye tid. Bare unngå å ha penger på konto (hjem dem i en skuff), så har du ikke mulighet til å betale for at kontoen skal være aktiv.

Har spillt aktivt siden feb. 05, men har endelig lagt opp hele wow karrieren.. :w00t: Starter med blanke atk. :cool:

/offtopic

Lenke til kommentar
Merket meg noe rart når jeg la ut siden min.

Den funket fint i Opera og IE, men FF hadde problemer.

Jeg hadde satt opp css fila som php fil, altså php filendelse, dette likte ikke FF. Hvorfor så kresen på filendelsen?

5584217[/snapback]

Brukte du type="text/css" og sånn da?

Lenke til kommentar

Kva synest folket om den nye profilen til Telenor, då?

Sjølv synest eg den ser relativt OK ut, igrunn. Nettopp fått inn ein heil del profileringsartiklar her på jobben, og eg trur eg likar det betre enn det gamle iallefall. Websidene deira har jo òg fått eit løft som eg set pris på.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Kva synest folket om den nye profilen til Telenor, då?

Sjølv synest eg den ser relativt OK ut, igrunn. Nettopp fått inn ein heil del profileringsartiklar her på jobben, og eg trur  eg likar det betre enn det gamle iallefall. Websidene deira har jo òg fått eit løft som eg set pris på.

5584519[/snapback]

Kan ikke si jeg liker verken logoen eller den nye hjemmesiden.. Profilen generelt kanskje..

Likte igrunn den gamle jeg, selv om den nye sikkert er mer moderne og hele pakka..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...