Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Dette er sikkert nevnt før, men nå som Internet Explorer 7 er på vei, noen som vet hvordan denne er endret i forhold til webstandarder? IE 6 er som kjent elendig i forhold til de andre nettleserne når det gjelder webstandarder, men har de endret dette i 7'ern?

5542739[/snapback]

Prøvde å kjøre Acid2 med IE7... Det var, eh.. morsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da fekk eg 20GB, 1TB overføring og over 500 mailadresser pluss eit domenenavn for 60kr. :)

5542488[/snapback]

Aner det meg at det er den siden "lei en nerd" hvor det ikke er støtte for MySQL?

5542581[/snapback]

Tja, har blant anna støtte for PHP, Perl, Python, MySQL, SSH, Django og Ruby on Rails. Dreamhost. :)

Lenke til kommentar

Et lite frustrasjonsutbrudd:

 

Jeg går på Medier og Kommunikasjon. I går begnte vi med webdesignprosjekt på skolen. Jeg har gledet meg til det lenge, det var derfor jeg begynte her. Skolen bruker Dreamweaver.

Jeg spurte for ordens skyld om det var greit at jeg håndkodet siden, ettersom det er det jeg kan, men regnet med at det ikke var et problem.

 

lærer: Nei, det kan du ikke. Du skal lære dreamweaver.

Jeg begynner å forklare henne, så ordentlig jeg kan, om semantikk og webstandarder, og at det er meningsløst å la dreamweaver kode når jeg kan kode selv. Kjerringa har ikke peil, men står likevel på sitt.

Til slutt ga jeg opp, spurte en annen lærer som ga meg lov til det.

 

Jeez, kan ikke medielærere godta at folk kan mer enn dem?

Lenke til kommentar
Et lite frustrasjonsutbrudd:

 

Jeg går på Medier og Kommunikasjon. I går begnte vi med webdesignprosjekt på skolen. Jeg har gledet meg til det lenge, det var derfor jeg begynte her. Skolen bruker Dreamweaver.

Jeg spurte for ordens skyld om det var greit at jeg håndkodet siden, ettersom det er det jeg kan, men regnet med at det ikke var et problem.

 

lærer: Nei, det kan du ikke. Du skal lære dreamweaver.

Jeg begynner å forklare henne, så ordentlig jeg kan, om semantikk og webstandarder, og at det er meningsløst å la dreamweaver kode når jeg kan kode selv. Kjerringa har ikke peil, men står likevel på sitt.

Til slutt ga jeg opp, spurte en annen lærer som ga meg lov til det.

 

Jeez, kan ikke medielærere godta at folk kan mer enn dem?

5544334[/snapback]

Du går på feil skole. Jeg opplevde noe lignende da vi hadde et web-prosjekt i Brukersystemer, og jeg valgte MySQL + PHP og ikke ASP + Access. Men etter et raskt brev til rektor med et par henvisninger til gjeldende forskrifter fikk jeg et "unnskyld" tilbake. :whistle:

Lenke til kommentar

WizendraW: Hadde jeg vært deg så ville jeg lagd prosjektet slik du har tenk (håndkode) og skrive en side eller 2 hvorfor håndkoding osv er bedre enn wysiwyg. Hvis læreren har litt vett så vil hun trekke deg opp bare for det, kanskje du får henne på bedre tanker også?

 

Er en skam at det er så stor forskjell fra de forksjellige skolene når det kommer til web på medier og kom. Det kommer jo helt an på hvor flink læreren er på hvilken måte du lærer å lage websider :hrm:

Lenke til kommentar
Dette er sikkert nevnt før, men nå som Internet Explorer 7 er på vei, noen som vet hvordan denne er endret i forhold til webstandarder? IE 6 er som kjent elendig i forhold til de andre nettleserne når det gjelder webstandarder, men har de endret dette i 7'ern?

5542739[/snapback]

Prøvde å kjøre Acid2 med IE7... Det var, eh.. morsomt.

5542850[/snapback]

 

Har du screen? :)

Lenke til kommentar
Et lite frustrasjonsutbrudd:

 

Jeg går på Medier og Kommunikasjon. I går begnte vi med webdesignprosjekt på skolen. Jeg har gledet meg til det lenge, det var derfor jeg begynte her. Skolen bruker Dreamweaver.

Jeg spurte for ordens skyld om det var greit at jeg håndkodet siden, ettersom det er det jeg kan, men regnet med at det ikke var et problem.

 

lærer: Nei, det kan du ikke. Du skal lære dreamweaver.

Jeg begynner å forklare henne, så ordentlig jeg kan, om semantikk og webstandarder, og at det er meningsløst å la dreamweaver kode når jeg kan kode selv. Kjerringa har ikke peil, men står likevel på sitt.

Til slutt ga jeg opp, spurte en annen lærer som ga meg lov til det.

 

Jeez, kan ikke medielærere godta at folk kan mer enn dem?

5544334[/snapback]

 

Opplevde det samme, bare at vi ble tvunget til å bruke Adobe GoLive.

Kodet mesteparten av hjemmesiden selv siden GoLive var :nei:

 

Læreren trakk meg 2 karakterer ettersom jeg ikke bruke GoLive 100%, selv om sjangsen for at jeg kommer til å bruke det programmet igjen er lik 0.

Lenke til kommentar
ang. IE7, så funka ikke engang normal :hover på NOEN elementer, og vil si at den feiler FATALT... ^^

5544670[/snapback]

Hm, jeg hadde ikke problemer med hover da jeg prøvde IE7. Prøvde riktignok bare hoveren i overskriftene på db.no.

 

Læreren trakk meg 2 karakterer ettersom jeg ikke bruke GoLive 100%, selv om sjangsen for at jeg kommer til å bruke det programmet igjen er lik 0.

5544882[/snapback]

Ohh, det lukter brev til rektor :)

5544898[/snapback]

Om du ikke skriver brev til rektor, skriver jeg. Absolutt forkastelig.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg lurte på hva som er vanlig takst ved design og utvikling av en webside?

Tar man timebetalt eller per jobb?

 

Det er snakk om å lage alt fra logo->design-> skrive kode og plassere den på nett. Det blir publiseringsystem, flash etc.

5544929[/snapback]

Kommer an på hvor bra den er når du er ferdig, visst det er en god side der du lager logo, design, kode, flash ting og skal du lage et publiseringssystem så er det vel vanlig å ta et par tusen for det.

Men så er du kanskje ikke en fagperson og utdannet i faget og kanskje det vil ha noe å si.

Lenke til kommentar
Dette er sikkert nevnt før, men nå som Internet Explorer 7 er på vei, noen som vet hvordan denne er endret i forhold til webstandarder? IE 6 er som kjent elendig i forhold til de andre nettleserne når det gjelder webstandarder, men har de endret dette i 7'ern?

5542739[/snapback]

Prøvde å kjøre Acid2 med IE7... Det var, eh.. morsomt.

5542850[/snapback]

 

Har du screen? :)

5544811[/snapback]

post-7722-1138969329_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...