Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Robert,

 

We do not pre-install or support Ruby on Rails because some of the functionality Ruby on Rails provides is not compatible with our hosting software on our (ss) Shared-Server product line. However we do offer a (dv) Dedicated Virtual Servers where we give you full root access to the server in order to install your license of the software. Here is page on our web site that provides  more info on the (dv) Dedicated Virtual hosting service.

 

http://www.mediatemple.net/services/webhosting/dv/

 

Best Regards,

 

Destiny D.

Customer Support Agent

(mt) Media Temple

<v> 877-578-4000

<f> 310-564-2007

 

Så vet dere det! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir 28kr i måneden. Anne van Kesteren og Arve Bersvendsen bruker også Dreamhost, ikkje pga. teknologistøtte, men pga. service og kvalitet.

5539450[/snapback]

 

Dreamhost har serverne sine i USA, right? Det betyr at dine norske venner (altså i de fleste tilfeller rundt 90% av besøkende) får temmelig høye pingtider. Har selv prøvd amerikansk host, og da lå ping på rundt 100-200ms, som er alt for mye. Om du har flest besøkende fra norge bør du skaffe deg hotell fra en webhost her i norge. :)

5540454[/snapback]

I mitt tilfelle (når eg hadde misinterpreted.net og .org) lå Norge lavt på tabellen. Norge representerte 20% eller lignande.

 

Hosten til misinterpreted.org lå i USA, og pingtidene låg på 80-90ms.

 

 

Robbiedeluxe: Koster vel ganske så mykje å leige ein slik server?

Lenke til kommentar
Blir 28kr i måneden. Anne van Kesteren og Arve Bersvendsen bruker også Dreamhost, ikkje pga. teknologistøtte, men pga. service og kvalitet.

5539450[/snapback]

 

Dreamhost har serverne sine i USA, right? Det betyr at dine norske venner (altså i de fleste tilfeller rundt 90% av besøkende) får temmelig høye pingtider. Har selv prøvd amerikansk host, og da lå ping på rundt 100-200ms, som er alt for mye. Om du har flest besøkende fra norge bør du skaffe deg hotell fra en webhost her i norge. :)

5540454[/snapback]

I mitt tilfelle (når eg hadde misinterpreted.net og .org) lå Norge lavt på tabellen. Norge representerte 20% eller lignande.

 

Hosten til misinterpreted.org lå i USA, og pingtidene låg på 80-90ms.

5540609[/snapback]

 

Det er viktig å skille mellom "ekte" besøk og "besøk". :) De aller fleste søkemotorer har serverne sine i USA, så alle treff fra googlebot, inktomi, yahoo eller andre crawlere vil telle som amerikanske treff. Husker ikke andelen av treff jeg har fra USA, men ligger vel 40-70 i forhold til norske, bl.a. fordi jeg har så få treff at crawlere utgjør en rimelig stor andel.

 

Og det er også viktig å huske at dDoS-angrep er et problem som i aller største grad rammer amerikanske hoster. Tror det var fire-fem slike i løpet av den tiden jeg brukte en webhost der. dDoS i norge er nesten ikke-eksisterende. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Webhotell på Norske server er ett must. Selv har jeg to egne servere jeg bruker til hosting av diverse. 10-11ms til dem :)

 

Så hvordan dere overlever med servere i USA skjønner ikke jeg.

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Dette er sikkert nevnt før, men nå som Internet Explorer 7 er på vei, noen som vet hvordan denne er endret i forhold til webstandarder? IE 6 er som kjent elendig i forhold til de andre nettleserne når det gjelder webstandarder, men har de endret dette i 7'ern?

Hittil har de vel ikke fått så mye nytt på den fronten, men de påstår den skal bli minst like "god" som moderne browsere. IEBlog for mer info, se spesielt Standards and CSS in IE.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...