Roberto Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Robert, We do not pre-install or support Ruby on Rails because some of the functionality Ruby on Rails provides is not compatible with our hosting software on our (ss) Shared-Server product line. However we do offer a (dv) Dedicated Virtual Servers where we give you full root access to the server in order to install your license of the software. Here is page on our web site that provides more info on the (dv) Dedicated Virtual hosting service. http://www.mediatemple.net/services/webhosting/dv/ Best Regards, Destiny D. Customer Support Agent (mt) Media Temple <v> 877-578-4000 <f> 310-564-2007 Så vet dere det! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Blir 28kr i måneden. Anne van Kesteren og Arve Bersvendsen bruker også Dreamhost, ikkje pga. teknologistøtte, men pga. service og kvalitet. 5539450[/snapback] Dreamhost har serverne sine i USA, right? Det betyr at dine norske venner (altså i de fleste tilfeller rundt 90% av besøkende) får temmelig høye pingtider. Har selv prøvd amerikansk host, og da lå ping på rundt 100-200ms, som er alt for mye. Om du har flest besøkende fra norge bør du skaffe deg hotell fra en webhost her i norge. 5540454[/snapback] I mitt tilfelle (når eg hadde misinterpreted.net og .org) lå Norge lavt på tabellen. Norge representerte 20% eller lignande. Hosten til misinterpreted.org lå i USA, og pingtidene låg på 80-90ms. Robbiedeluxe: Koster vel ganske så mykje å leige ein slik server? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Blir 28kr i måneden. Anne van Kesteren og Arve Bersvendsen bruker også Dreamhost, ikkje pga. teknologistøtte, men pga. service og kvalitet. 5539450[/snapback] Dreamhost har serverne sine i USA, right? Det betyr at dine norske venner (altså i de fleste tilfeller rundt 90% av besøkende) får temmelig høye pingtider. Har selv prøvd amerikansk host, og da lå ping på rundt 100-200ms, som er alt for mye. Om du har flest besøkende fra norge bør du skaffe deg hotell fra en webhost her i norge. 5540454[/snapback] I mitt tilfelle (når eg hadde misinterpreted.net og .org) lå Norge lavt på tabellen. Norge representerte 20% eller lignande. Hosten til misinterpreted.org lå i USA, og pingtidene låg på 80-90ms. 5540609[/snapback] Det er viktig å skille mellom "ekte" besøk og "besøk". De aller fleste søkemotorer har serverne sine i USA, så alle treff fra googlebot, inktomi, yahoo eller andre crawlere vil telle som amerikanske treff. Husker ikke andelen av treff jeg har fra USA, men ligger vel 40-70 i forhold til norske, bl.a. fordi jeg har så få treff at crawlere utgjør en rimelig stor andel. Og det er også viktig å huske at dDoS-angrep er et problem som i aller største grad rammer amerikanske hoster. Tror det var fire-fem slike i løpet av den tiden jeg brukte en webhost der. dDoS i norge er nesten ikke-eksisterende. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Just out: http://secunia.com/advisories/18700/ ...and fixed. Endret 2. februar 2006 av dan1el Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Webhotell på Norske server er ett must. Selv har jeg to egne servere jeg bruker til hosting av diverse. 10-11ms til dem Så hvordan dere overlever med servere i USA skjønner ikke jeg. Endret 2. februar 2006 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hvorfor må man ha DOCTYPE på toppen av sider? Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Hvorfor må man ha DOCTYPE på toppen av sider? 5541604[/snapback] for at man skal kunne validere kildekoden.. Endret 2. februar 2006 av webby1 Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Dårlig argument... Doctype er der for at nettlesere skal kunen tolke siden riktig. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 For at nettleseren skal vite hva den skal tolke... Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Spm om IE og list-style: Funker fint i FF og Opera med desse "sjølvlaga" punkta, og I i IE for så vidt og, men når lista overstiger ei side, sida er større enn skjermen kan vise forsvinner den i IE... li.br { margin: 15px 0px 15px 0px; list-style: outside url(grafikk/dot.gif)} Nokken som har ein ide på ka som er feil? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Webhotell på Norske server er ett must. Hæ? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Da fekk eg 20GB, 1TB overføring og over 500 mailadresser pluss eit domenenavn for 60kr. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Hæ? Kunne ikke sagt det bedre sjøl Endret 2. februar 2006 av Loomy Lenke til kommentar
TSP Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Da fekk eg 20GB, 1TB overføring og over 500 mailadresser pluss eit domenenavn for 60kr. 5542488[/snapback] Aner det meg at det er den siden "lei en nerd" hvor det ikke er støtte for MySQL? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Webhotell på Norske server er ett must. Hæ? 5542439[/snapback] Norske rettigheter. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Webhotell på Norske server er ett must. Hæ? 5542439[/snapback] Norske rettigheter. 5542619[/snapback] Lav responstid. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Webhotell på Norske server er ett must. Hæ? 5542439[/snapback] Norske rettigheter. 5542619[/snapback] Lav responstid. 5542648[/snapback] Individuelt og totalt avhengig av hvilken server. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Lav responstid. So? Har du tenkt å bruke den som CS-server i nær fremtid? Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Dette er sikkert nevnt før, men nå som Internet Explorer 7 er på vei, noen som vet hvordan denne er endret i forhold til webstandarder? IE 6 er som kjent elendig i forhold til de andre nettleserne når det gjelder webstandarder, men har de endret dette i 7'ern? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Dette er sikkert nevnt før, men nå som Internet Explorer 7 er på vei, noen som vet hvordan denne er endret i forhold til webstandarder? IE 6 er som kjent elendig i forhold til de andre nettleserne når det gjelder webstandarder, men har de endret dette i 7'ern? Hittil har de vel ikke fått så mye nytt på den fronten, men de påstår den skal bli minst like "god" som moderne browsere. IEBlog for mer info, se spesielt Standards and CSS in IE. Endret 2. februar 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå