Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fekk den ned i 2,38kB (orginalen er 3,53kB), men da er ikkje koda akkurat semantisk. Det er òg ein del valideringsfeil. Men likevel, den er bedre enn den noværande. ;)

 

Kunne fått den mindre om eg brukte & i staden for &, men sidan eg klarte å få den mindre enn orginalen brydde eg meg ikkje om akkurat det.

google.html

post-26509-1138829055_thumb.gif

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Fremtidens nettleser!? Hva er det som er så nytt, eller hva er det som er nytt — i det hele tatt? Det er som når de presenterer Vista med alle disse såkalte "nye" funksjonene man har hatt i OS X siden oktober 2003...

5534933[/snapback]

Glasseffekter kom først i OSX, men mer minneslukende prosess skal du lete lenge etter. Samtidig ser de mye fetere ut i Vista.

 

Til alle de som lurer hvordan de kan avinstalllere den månedsgamle preview betaen, sjekk oppdatering i "Legg til/ fjern programmer"...

Lenke til kommentar
Fekk den ned i 2,38kB (orginalen er 3,53kB), men da er ikkje koda akkurat semantisk. Det er òg ein del valideringsfeil. Men likevel, den er bedre enn den noværande. ;)

 

Kunne fått den mindre om eg brukte & i staden for &, men sidan eg klarte å få den mindre enn orginalen brydde eg meg ikkje om akkurat det.

5536975[/snapback]

 

Okei, så la oss sjekke et par ting:

 

1. Har du med <html>, <head>, og <body>, slik google sin gjør? Hadde vært en fordel om vi lot ren HTML være HTML, og bare la forskjellene ligge på tabeller vs "semantisk HTML". (hermetegn lagt til siden du sier at koden likevel ikke blir semantisk. Nytteverdi, hvor?)

 

2. Har du sjekket at dette fungerer i absolutt ALLE browsere? Så vidt jeg vet sliter enkelte nettlesere med HTML-dokumenter som ikke har <html>-element, samt at enkelte vil gi deg trøbbel med bare "html" som doctype. Du kan ikke ha en google.com som ikke fungerer i absolutt ALLE nettlesere.

 

3. Du har glemt å få JS-funksjonen sf() til å kjøre når siden laster. Så vidt jeg vet krever det en <body> med en onload-attributt. Legg til en slik også, er du snill. :) (rundt 40 byte for å legge til?)

 

4. Du har også glemt en heller stor onclick-attributt på linkene til bilder, grupper og katalog. Bare den vil jeg anta tar opp imot 100 byte.

 

Godt forsøk, men du er ikke helt der enda. :)

Lenke til kommentar
Finner du deg en kode så kan du få et domene hos dreamhost for 22$ for et år ! Dreamhost har mange "on-click" install (wordpress, gallery osv)

5538593[/snapback]

Koda dirtcheap gir deg iallfall 20gb lagring, 1TB månedlig transfer, og eitt års domeneavgift for $40. ;)

 

Robbiedeluxe: (mt) er flott, men dei har så vidt eg veit ikkje støtte for Ruby. Dreamhost og TextDrive har dette, og begge desse er i toppklasse. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...