TSP Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei folkens! (lenge siden jeg har vært her, men den tiden vil dere sikkert ikke huske... ) Jeg lurer på hvordan man får et php -script til å virke.. Jeg har lastet det opp på siden, men har ikke den fjerneste peiling på hva jeg nå skal foreta meg.. Skal jeg legge inn en "link" i html -dokumentet som linker til php -scriptet? Eller må hele siden kodes i php også må jeg legge det inn der? Tok bare et tildeldig php -script.. dette. som dere kan finne her: test.php og den andre versjonen her: test2.php (er ikke sikker på hvem av dem jeg skal buke heller). Men altså.. Hvordan får jeg et php -script til å virke for eksempel her: hovedside (har ikke giddi og sette inn noe "interessant" innhold enda..) Takker for svar Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 OI, så totalt feil fora tsp! For å få den skriptet til å funke må du lagre hovedsiden som .php og inkludere skriptet på toppen. --- Synes det blir litt vel mye rammeværk snakk her, hører ikke det hjemme i et annet fora? Pleier ikke å være den som krangler på OT, men dette gir seg jo ikke Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Rammeverk er da webrelatert? Som er akkurat det vi skal snakke om her inne Men jeg skjønner hva du mener, blir litt mye snakk om diverse ting nå.. Linux og Windows på samme maskin går jo helt fint, kommer til å kjøre det senere i dag, når jeg får ny disk på døra Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Noen som har en dual-boot-manager (?) og en distro å anbefale da? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Noen som har en dual-boot-manager (?) og en distro å anbefale da? 5526625[/snapback] Ubuntu Linux er en grei start. Når du installerer denne distribusjonen vil den også automagisk legge inn en boot manager. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg er helt ny på css og skriver kanskje flere koder enn jeg trenger. Kan jeg skrive dette f.eks på en annen måte? Kan vel sette color for h1 og h2 under font-size. h1 { font-size: 26px; } h2 { font-size: 42px; } body { background-color: #000033; } h1,h2 {color:#FFFFFF} p {color:#FFFFFF} a:link {color:white} a:visited {color:white} a:active {color:white} a:hover {color:white} Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 du kan skrive h1 { font-size: 26px; color: #666; } Uansett, er vel ikke så nøye med å skrive white og #fff etter som den er hvit om man ikke gir det en annen farge. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 @Stine: Ikke så veldig mye å forbedre der, men litt komprimering burde gå: h1 { font-size: 26px; } h2 { font-size: 42px; } body { background: #000033; } h1,h2 {color:#FFF} p {color:#FFF} a { color:#FFF; } Lenke til kommentar
memix Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg er helt ny på css og skriver kanskje flere koder enn jeg trenger. Kan jeg skrive dette f.eks på en annen måte? Kan vel sette color for h1 og h2 under font-size. h1 { font-size: 26px; } h2 { font-size: 42px; } body { background-color: #000033; } h1,h2 {color:#FFFFFF} p {color:#FFFFFF} a:link {color:white} a:visited {color:white} a:active {color:white} a:hover {color:white} 5526750[/snapback] body { background-color: #000033; } h1 { font-size: 26px; color: #ffffff; } h2 { font-size: 42pc; color: #ffffff; } a { color: #ffffff; } sånn ville værtfall jeg gjort det, tror jeg Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hva er forskjell på px og pt? Og hva er "em"? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hva er forskjell på px og pt? Og hva er "em"? 5526792[/snapback] 'em' (such as font-size: 2em) is an element approximately equal to the height of a character. 'px' (such as font-size: 12px) is the unit for pixels. 'pt' (such as font-size: 12pt) is the unit for points. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) For dei som lager publiseringssystem er sikkert ATAG-spesifikasjonen grei å ha lest. Totally valid HTML 4.01 Document [2] Endret 31. januar 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Skriv sudo apt-get --help i et skallvindu. Les den nederste linjen:P (forutsetter at du har norsk oversettelse) Endret 31. januar 2006 av rødøye Lenke til kommentar
meastp Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Skriv sudo apt-get --help i et skallvindu. Les den nederste linjen:P (forutsetter at du har norsk oversettelse) 5527587[/snapback] ha, ha.. festlig Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Noen som har en dual-boot-manager (?) og en distro å anbefale da? 5526625[/snapback] Ubuntu Linux, med GRUB som bootloader (default). This APT has Super Cow Powers. EDIT: Mye gøyere om cowsay sier det: jorgis@jorgis:~$ echo "This APT has Super Cow Powers." | cowsay ________________________________ < This APT has Super Cow Powers. > -------------------------------- \ ^__^ \ (oo)\_______ (__)\ )\/\ ||----w | || || jorgis@jorgis:~$ EDIT2: og by zeh way: jorgis@jorgis:~$ apt-get moo (__) (oo) /------\/ / | || * /\---/\ ~~ ~~ ...."Have you mooed today?"... jorgis@jorgis:~$ ...aand even better: jorgis@jorgis:~$ aptitude -h This aptitude does not have Super Cow Powers. jorgis@jorgis:~$ Endret 31. januar 2006 av jorgis Lenke til kommentar
TSP Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Følte nå spørsmålet var litt for "lite" til å få sin egen kategori i PHP -delen da.. Og så har jeg fått det inntrykk av at dette er en diskusjon for "små" spørsmål angående alt som har med websider og det har jo .php... EDIT: Glem det.. kan sikkert finne det ut selv, har bare vært litt oppgitt den siste tida og orker liksom ingenting Endret 31. januar 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Finnes det noe sånt ( ) til Windows? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 @The Strategy-player: http://www.php.net/manual/en/language.basic-syntax.php http://en.wikipedia.org/wiki/Php Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 For dei som lager publiseringssystem er sikkert ATAG-spesifikasjonen grei å ha lest. Totally valid HTML 4.01 Document [2] 5527283[/snapback] Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå