Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke gått der selv, men har ikke hørt så mye bra om MI. Har ikke sett så mye bra elevarbeid derifra heller. Husker de var innom skolen min og skulle presentere seg, da hadde de med seg håndtegnet skisser som var ekstremt nøyaktig tegnet (alt var beint og de hadde tilogmed tegnet skriften i den fonten som skulle brukes, han han fyren sa at de kun skisset i et halvt år på papir før de fikk lov å ta i en maskin :ohmy: Idefagskolen og Westerdal har jeg hørt mye bra om, eller Hyper Island i sverige.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Hei folkens. Jeg gadd ikke starte et nytt topic, så jeg sprø bare her.

Har laget en side, litt for moro skyld. Er ikke fornøyd, så jeg hostet den midlertidig bare på freewebs, for å få noen tilbakemeldinger fra dere. Har for det meste bare testet den i Firefox, ikke sjekket i Opera. Men tror ikke det skal være noe problem, har ingen koder som er forskjellig fra leser til leser (tror jeg..)

 

Uansett:

Her er den

 

Banneret skal ikke være slik som det, skal heller ikke ha det samme banneret.

Noen tips til hvordan jeg kan ha banneret slik at det ser bedre ut?

 

Ellers, gjerne noen andre tips.. (Venter meg en "ikke Copyright"-kommentar, jada..)

Lenke til kommentar

Solox;

Tamme farger, simple linker, er og ikke pent når linkene "spretter" og alle flytter på seg pga fet tekst, stort bilde av en farge istedenfor en simpel fargekode (eller er det en liten svak flekk med en annen farge der?, horizontal scroll i 1024x768, <center> lever ikke bruk heller koden under til å midtstille siden og få backgrundsfarge uten å måtte bruke bilde

* {
       margin: 0 auto;
       padding: 0;
}
body {
background: #a8c8d3;
}

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Skate4Life: Takk for tilbakemelding.

Jeg vet at jeg har mye å lære om HTMl og alt det der, så jeg setter pris på hjelp.

For å være helt ærlig så skjønte ikke helt den koden der. Hvor skal den skrives? For det ble bare kluss når jeg satt den inn...!

 

eller er det en liten svak flekk med en annen farge der?

 

Ja, det er det, men det er ikke så viktig, jeg kan godt bare ha en enkel farge som bakgrunn.

Kan vel forandre linkene og da :hrm: (første siden jeg brukte CSS på :p )

Lenke til kommentar
Okai - hvilke studierettning tror du passer best? Har ikke så særlig lyst til å drive så mye med serverside-programmering, egentlig. Mest HTML / CSS og grafisk design.

Da er nok webkommunikasjon eller interaktivt design bankers. Første året er imidlertid ganske eller helt likt uansett hvilket studie du tar, så noe programmering (dog, ikke til web) må du nok belage deg på.

 

EDIT: Ser at begge disse har VB.NET (:sick:) på andreåret, men jeg er usikker på hvor mye fokus det blir på det. Blir neppe særlig avanserte greier.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Æsj, kan ingen finne en skole til meg da? 4.5 i snitt, liker grafisk design, typografi, fotografi og webutvikling.

5499604[/snapback]

Man har (hadde sist jeg sjekka vertfall) Typografi og Fotografihistorie på Mediedesign.

Litt webutvikling har man i Informasjons- og Publiseringsteknologi, og litt grafisk design i forskjellige fag (spesielt Typografi).

 

Men om det er hovedmomentene er jeg ikke sikker på om det er rett valg.

Typografi-faget går mest på bøker (ombrekking f.eks), selv om man får en grei innføring i hvordan man skal sette opp ting og tang, og hvordan bruke tegn rett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...