rødøye Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Da er du ikke alene. Det tragiske er jo at noen stiller slike spørsmål... Og forventer at vi (andre) skal vite hva de vil ha svar på. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Lightbox Galleri... Begynte på det i går, med GD for thumbnailgenerering og greier. Etter litt klabb og babb med diverse GD-funksjoner og dårlig sjekking av at linker faktisk bli outputet riktig, er det slik resultatet ble, uten noen form for styling. Er også åpen for forslag til andre måter å liste opp bildene på. For nå er det bare en simpel uordnet liste. Edit: Er nå stylet en del, slik at det nå ser presentabelt ut, ikke bare en liste med bilder på én rekke nedover. Endret 9. januar 2006 av Jibril2k Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 kan det galleriet der endres til å funke i en php include tag? i såfall, kan jeg få bruke galleriet? (med link tilbake til deg selvsagt) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Det er laget nettopp med tanke på inkludering. Jeg inkluderer det bare i index.php atm. Det mangler fortsatt litt på å bli perfekt, kan sikkert poste helt ferdig resultat senere, hvis jeg husker det Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Jibril2k: Mye potensiale i det scriptet der, hadde vært gøy å se hvordan du har gjort det når du er ferdig. Jeg har prøvd å lete i webkafeen, men finner det ikke igjen. Noen som husker urlen til den 100% center eller absolute center eller noe slikt. Skal ha en side med et bilde i midten. Edit: Ja Deadcenter PT. Takk. Endret 10. januar 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Har nå laget en skisse som egentlig var tilltenkt en kammerat, men synes den ble såppas bra at jeg vurderer å bruke det selv. Noen synspunkter? http://www.deprecated.jlhost.net/dev/v.3/img/side.jpg Dette er ikke noen designbombe, men synes at det ble såppas rent og pent at jeg likte det veldig godt. Edit: om ikke annet, så er den ihvertfall fin som print-style. Endret 10. januar 2006 av ett Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har prøvd å lete i webkafeen, men finner det ikke igjen. Noen som husker urlen til den 100% center eller absolute center eller noe slikt. Skal ha en side med et bilde i midten.5413916[/snapback] Denne du tenker på? Jibba: Kanskje du har lyst til å lage en versjon vi kan bruke på Vikingboard.com Har sett meg lei på diverse WP-plugins nå. Lenke til kommentar
falut Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Noen som kan linke den siden der du får sånn latinsk tekst som du kan bruker på uferdige websider for å vise hvordan det blir med tekst? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Lipsum.com Endret 10. januar 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Lipsum.com 5414301[/snapback] Finnes også som en Firefox Extension har jeg hørt. Perfekt for å fylle opp-14 tegn kvoten? Forresten, Jacob Nielsens siste alertbox fra 9. januar (i går) er absolutt verdt å lese. Jeg lurer virkelig på hvordan den mannen bruker internett. Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Robbiedeluxe for svarte? Få tilbake Pirahna (elns)! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Jibba: Kanskje du har lyst til å lage en versjon vi kan bruke på Vikingboard.com Har sett meg lei på diverse WP-plugins nå. 5414097[/snapback] Kunne jo faktisk latt seg gjøre Tenkte jeg skulle lage en litt bedre visning for folk om ikke har JavaScript på, finnes det noen måte å finne ut om det er av. eller påskrudd med PHP? Søkte litt på google, men fant ikke noe om det. Endret 10. januar 2006 av Jibril2k Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Du kan jo bruke et javascript som sender med informasjon om hva som går ann/ikke går an. PHP i seg selv kan ikke finne ut hva som skjer hos klienten på den måten. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Robbiedeluxe for svarte? Få tilbake Pirahna (elns)! 5415497[/snapback] Heh, PiRANhA is sleeping with the fishes. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jammen... Jeg likte høyremannen PiRANhA bedre enn høyremannen Robbiedeluxe Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jammen... Jeg likte høyremannen PiRANhA bedre enn høyremannen Robbiedeluxe 5415745[/snapback] PiRANhA var nicket mitt for 4 år siden (+) - fra den tiden jeg var med i Quake-klan altså. Har alltid brukt robbie (de fleste kaller meg det, også off-line), men her om dagen registrerte jeg robbiedeluxe.com, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Tenkte jeg skulle lage en litt bedre visning for folk om ikke har JavaScript på, finnes det noen måte å finne ut om det er av. eller påskrudd med PHP? Søkte litt på google, men fant ikke noe om det. 5415592[/snapback] Det jeg har pleid å gjøre er å skrive ut ting som kun skal vises for JS-brukere med JS (document.write eller noe), og <noscript></nosrcript> for å skrive ut for andre. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Hehe, da er det jo greit Må si jeg har vært innom tanken om nickbytte selv, men det er liksom ikke så mye annet enn navnet mitt jeg kan bytte til, og det gidder jeg ikke ha Hmm, må implementere det nye galleriet på nmuf.net snart også, vel.. Det som er der nå er rett og slett langt fra bra nok, synes jeg.. Og selvskrevet er jo ofte mye bedre enn redigerte ferdigscripts.. Edit@PT: Ja, det kunne jo egentlig gått. Hatt Lightbox-delen som vanlig, og laget en egen <noscript>-del som får bildene opp litt mer fancy enn akkurat nå (bildet lastes på egen side uten styling). Det må jeg fikse når jeg kommer hjem fra Fredrikstad en gang utpå kvelden Endret 10. januar 2006 av Jibril2k Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Dette er så vanvittig spennende... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Dette er så vanvittig spennende... 5416088[/snapback] Apple lanserer iWeb som en del av iLifepakken: "Nytt program i iLifepakken. Lar deg dele bilder, lyd, musikk, podcasts. iWeb. Et klikks publisering til .Mac. RSS feeds (XML) blir automatisk laget hvis innholdet tiliser det. Støtter AJAX. Lager AJAX slideshows som moderne nettlesere kan se. Jobs demonsterer programmet. Kan lage til iTunes Music Store for deling av rettighetsbeskyttet musikk." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå