PT Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Funker glatt i Opera her EDIT: Og IE+FF Endret 27. desember 2005 av PT Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Merkelig, for her får jeg � i FF og Opera, og 岿 i IE. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Er det noen som vet om en god guide om hvordan sette opp CVS? Forsøker å få CVStilgang hos servage.net, men de vet ikke helt hvordan de skal sette det opp. Hello Espen, I have investigated the CVS server and we are sad to say, that it is not possible, because it is not possible to have sql authentication and ssh access. If you have a good guide to set CVS up, please open the ticket again and i will look at it. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 For å bruke CVS (med skrivetilgang) må du jo ha mulighet for SSH på serveren, så det er vel uaktuelt? Vil heller anbefale å bruke Sourceforge.net (som gir gratis CVS, web, sql og andre nyttige ting for prosjektadministrasjon) om du trenger det. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Men sf.net vil antagelig ikke hoste mine private filer. Notater fra skolen er kanskje ikke så interesant under GPL el. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Kan jo alltids sette opp cvs hjemme? Så sant du har fast IP, eller så kan du bruke sån dynip greie. -- Har cvs på skole serveren jeg, forstår ikke hvordan vi gjorde prosjekter før uten cvs :o Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Dynamisk IP desverre... Routerne er heller ikke helt samarbeidsvillige, dessuten er jeg ikke linux-guru. Tror ikke mor og far hadde likt at en maskin som stod på hele dagen heller, den bråker litt. Har vurdert å sette et gammelt vrak i kjelleren, men er ikke sikker på om jeg får strekke TPkabel ned. De andre maskinene går trådløst. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Dynamisk IP desverre... Routerne er heller ikke helt samarbeidsvillige, dessuten er jeg ikke linux-guru. Tror ikke mor og far hadde likt at en maskin som stod på hele dagen heller, den bråker litt. Har vurdert å sette et gammelt vrak i kjelleren, men er ikke sikker på om jeg får strekke TPkabel ned. De andre maskinene går trådløst. 5345499[/snapback] Har dynamisk IP jeg óg, men dynamisk DNS fikser den biffen. Dessuten: Går det så bra med CVS og skolenotater i f.eks. .doc eller opendocument, da? Diff og lignende CVS-operasjoner er jo ikke så greie når det er snakk om kompilerte filer. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Står ikke PC'n din på hele døynet? Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Nja, worddokumenter er vel ikke helt CVS vennlige. Hvilken dynamisk DNS bruker du? Kan jo alltids sette opp et underdomene som viser til her hjemme... Det beste hadde jo vært at servage tilbød det hele da. Det er altså ingen som har en overbevisende guide som kan få dem til å skifte mening? Slik jeg tolker svarer var det ikke helt utelukket. Det var vel heller manglende kompetanse... Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 hmm noen som vet om det er mulig å bruke 1px bred gradient(jpg bilde) og repetere den på x-aksen for så å strekke den så lang som en div er? altså bruke den som bakgrunn? jeg har en div med dynamisk høyde, og ville gjerne hatt gradient bakgrunn... noen som vet hvordan det gjøres ?!" Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Wabbit: Ja, du kan gjøre det, men jeg vil heller anbefale å bruke et bilde som er ca 20 px bredt, fordi det ellers kan gjøre klientmaskinen treg. Tar mye ressurser å kopiere et bilde så mange ganger, ser det ut til. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 hmm men hvordan gjør man det altså får den til å strekke seg i høyden... Lenke til kommentar
PT Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Bruker CSS: div#content { background: url('background.gif') no-repeat|repeat-x|repeat-y; } | for å skille mellom alternativer. x er bortover, y er nedover. EDIT: Du skal da bruke repeat-x. Endret 28. desember 2005 av PT Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Men du kan ikke strekke noe til å bli høyere enn det er. Isåfall må du starte bakgrunnen på nytt under den forrige, og det kan bli lite pent. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 nettopp.... jeg klarer fint å repetere bakgrunnen, men siden det er gradient burde den strekke seg etter høyden på diven... og etter å ha googlet i lang tid virker det som eneste måten er å bruke php med sykt mange divs nedover som tilsammen lager en gradient når de har forskjellige farger nedover... får klare meg uten gradient da... Lenke til kommentar
PT Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hvis det er gradient du skal ha, så kan du vel alltids lage en gradient som er x piklser høy, repetere den langs x-aksen, sette position: fixed; på bakgrunnen, og sette nederste farge på gradienten som bakgrunnsfarge. Hvis du forstår Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 hvis gradienten er 300px høy og siden er 1000px, så vil det være 700px med bakgrunnsfargen? men det er jo trossalt en god løsning egentlig hmm tror jeg går for den løsningen, men ikke idag:P *sove* Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 try ruby! (in your browser) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 try ruby! (in your browser) 5346559[/snapback] Veldig hoy "latency", saa man faar folelsen av at ruby er veldig treig. Selv foretrekker jeg Python over Ruby pga syntaks (og hastiget - PyPy, mod_python osv..), men dog Ruby over PHP igjenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå