Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om en god guide om hvordan sette opp CVS? Forsøker å få CVStilgang hos servage.net, men de vet ikke helt hvordan de skal sette det opp.

Hello Espen,

I have investigated the CVS server and we are sad to say, that it is not possible, because it is not possible to have sql authentication and ssh access.

If you have a good guide to set CVS up, please open the ticket again and i will look at it.

Lenke til kommentar

Dynamisk IP desverre... Routerne er heller ikke helt samarbeidsvillige, dessuten er jeg ikke linux-guru. Tror ikke mor og far hadde likt at en maskin som stod på hele dagen heller, den bråker litt. Har vurdert å sette et gammelt vrak i kjelleren, men er ikke sikker på om jeg får strekke TPkabel ned. De andre maskinene går trådløst.

Lenke til kommentar
Dynamisk IP desverre... Routerne er heller ikke helt samarbeidsvillige, dessuten er jeg ikke linux-guru. Tror ikke mor og far hadde likt at en maskin som stod på hele dagen heller, den bråker litt. Har vurdert å sette et gammelt vrak i kjelleren, men er ikke sikker på om jeg får strekke TPkabel ned. De andre maskinene går trådløst.

5345499[/snapback]

Har dynamisk IP jeg óg, men dynamisk DNS fikser den biffen. :)

Dessuten: Går det så bra med CVS og skolenotater i f.eks. .doc eller opendocument, da? Diff og lignende CVS-operasjoner er jo ikke så greie når det er snakk om kompilerte filer. :hmm:

Lenke til kommentar

Nja, worddokumenter er vel ikke helt CVS vennlige. Hvilken dynamisk DNS bruker du? Kan jo alltids sette opp et underdomene som viser til her hjemme... Det beste hadde jo vært at servage tilbød det hele da. Det er altså ingen som har en overbevisende guide som kan få dem til å skifte mening? Slik jeg tolker svarer var det ikke helt utelukket. Det var vel heller manglende kompetanse...

Lenke til kommentar

hmm noen som vet om det er mulig å bruke 1px bred gradient(jpg bilde) og repetere den på x-aksen for så å strekke den så lang som en div er?

altså bruke den som bakgrunn?

jeg har en div med dynamisk høyde, og ville gjerne hatt gradient bakgrunn... noen som vet hvordan det gjøres ?!"

Lenke til kommentar

nettopp.... jeg klarer fint å repetere bakgrunnen, men siden det er gradient burde den strekke seg etter høyden på diven...

og etter å ha googlet i lang tid virker det som eneste måten er å bruke php med sykt mange divs nedover som tilsammen lager en gradient når de har forskjellige farger nedover... :( får klare meg uten gradient da...

Lenke til kommentar

Hvis det er gradient du skal ha, så kan du vel alltids lage en gradient som er x piklser høy, repetere den langs x-aksen, sette position: fixed; på bakgrunnen, og sette nederste farge på gradienten som bakgrunnsfarge.

Hvis du forstår :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...