Equerm Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Fordi ingen browser skal være like og oppfatte ting likt, har du ikke fulgt med eller? 5318227[/snapback] Sant det, et av de viktigeste konseptene for folk som skal lage internettsider. Hadde ikke vert det samme dersom alle browsere tolket ting likt Btw. Jeg har nettopp byttet fra Opera til Firefox. Noen som har noen gode extensions å anbefale? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) HTML Validator https://addons.mozilla.org/extensions/morei...ication=firefox IE Browser https://addons.mozilla.org/extensions/morei...ication=firefox Det er de jeg bruker i allefall. Edit: og gratulerer med smart valg Endret 21. desember 2005 av skate4life Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Våt drøm: Alle nettlesere brukte en felles opensource render engine Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) @ Equerm: fasterfox IE-tab Har hatt litt problemer med den i FF 1.5 IE view MeasureIT Edit: Glemte den viktigste Webdeveloper toolbar Endret 21. desember 2005 av Garreth Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Btw. Jeg har nettopp byttet fra Opera til Firefox. Noen som har noen gode extensions å anbefale? Yep: Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Takk, der var det mange bra jeg ikke visste om! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Takk takk alle sammen, mange nyttige ting som jeg ikke visste om der Garreth: Hvordan bruker jeg den MeasureIT? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Helt nede i venstre hjørne er det en liten linjal sak. Trykker du på den får du opp et kryss som du klikker en plass på siden du vil starte å måle, og drar musen bort til "stoppestedet". Da får du opp en box som viser bredde og høyde i px. Klikk en gang til på linjalen nede i venstre hjørne for å gå ut av "måle-modus". Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Våt drøm: Alle nettlesere brukte en felles opensource render engine 5318364[/snapback] Og jeg har svaret til deg: Gecko eller KHTML. Hadde vært kjempekult om IE og Opera bare droppet sine proprietære rendering-engines, og hoppet på enten Gecko (som har best standard-støtte, men er litt treig) eller KHTML. Problemet er vel at MS og Opera må slippe kildekoden på sine browsere for å få bruke dem (om jeg ikke har misforstått MPL og GPL). EDIT: Pluss at det ikke er så mye prestisje i å lage en browser hvor hovedkomponenten er fra noen andre. Spesielt for MS. Endret 21. desember 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Noen som vet om noen themes til Firefox som har egene ikoner for web developer toolbaren? Brukte Le Breeze før, men når jeg oppdatert FF til 1.5 så funker ikke det themet lenger. Hvis ingen har et slik theme, er det noen som vet om det fint/kult/sexy theme? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hadde vært kjempekult om IE og Opera bare droppet sine proprietære rendering-engines, og hoppet på enten Gecko (som har best standard-støtte, men er litt treig) eller KHTML. 5319460[/snapback] Hm, sikker på dette? Konqueror har vel passert ACID2-testen, det har ikkje Firefox. Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Mens vi er inne på ACID2; hvordan går det med de forskjellige nettleserene? Eneste jeg vet er at Konqueror (og Safari?) har passert testen, og at Opera kun er én fiks fra å bestå (for 2 måneder siden). Hvordan står det til med Firefox? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Om man bruker zoom, så sliter Opera litt. Men Firefox ser ut til å være langt ifra, når det gjelder rendringa. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hadde vært kjempekult om IE og Opera bare droppet sine proprietære rendering-engines, og hoppet på enten Gecko (som har best standard-støtte, men er litt treig) eller KHTML. 5319460[/snapback] Hm, sikker på dette? Konqueror har vel passert ACID2-testen, det har ikkje Firefox. 5320070[/snapback] Joda, men 20 kjappe bugfixes betyr ikke at den støtter SVG/XForms/Xwhatever, eller er kjemisk fri for andre bugs. Grunnen til at Safari (og dermed også Konqueror) er fordi én fyr gikk gjennom alle forskjellige bugsene som gjorde at ACID2 rendret dårlig, og fikset dem kjapt og kjipt. Gecko-menneskene sa at de ikke ville gjøre det på den måten, siden det kunne forårsake regresjoner på andre bugs og slikt. De bruker heller lengre tid, og unngår teite bugs i ettertid. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 De vil ikke fjærne bugnese i frykt for at andre skulle dukke opp? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 De vil ikke fjærne bugnese i frykt for at andre skulle dukke opp? 5321319[/snapback] Stemmer. Derfor det heter regresjon (altså tilbakesprang til f.eks. gamle bugs eller andre uventede ting). Regresjonstesting er veldig viktig når man holder på med så store programmer som Gecko etterhvert har blitt. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hvordan forhindrer jeg at IE 5.5 ikke får noe stilark i det hele tatt? Helst en metode for å redirecte til en annen html-fil. Ikke noe conditional comments, altså. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 EDIT: Pluss at det ikke er så mye prestisje i å lage en browser hvor hovedkomponenten er fra noen andre. Spesielt for MS. 5319460[/snapback] Veeeel. Microsoft er jo kjent for å kjøpe opp programvare og gi det ut som sitt eget. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 EDIT: Pluss at det ikke er så mye prestisje i å lage en browser hvor hovedkomponenten er fra noen andre. Spesielt for MS. 5319460[/snapback] Veeeel. Microsoft er jo kjent for å kjøpe opp programvare og gi det ut som sitt eget. 5322040[/snapback] GPL gjør det umulig. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Joda, men 20 kjappe bugfixes betyr ikke at den støtter SVG/XForms/Xwhatever, eller er kjemisk fri for andre bugs. Grunnen til at Safari (og dermed også Konqueror) er fordi én fyr gikk gjennom alle forskjellige bugsene som gjorde at ACID2 rendret dårlig, og fikset dem kjapt og kjipt. Gecko-menneskene sa at de ikke ville gjøre det på den måten, siden det kunne forårsake regresjoner på andre bugs og slikt. De bruker heller lengre tid, og unngår teite bugs i ettertid. 5320505[/snapback] For the record, Opera gjorde akuratt det samme. De kunne fiksa bugsa, men det var regresjoner. Opera 9.0 vil være "kompitabel" med testen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå