Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe domene til meg selv sammen med en bror til jul. Står og vipper mellom servage om servetheworld. Har webhotell hos servetheworld fra før men det er jo ikke mitt. Er det noen som har noe skrekkelig negativt å komme med om servage? Takk på forhånd.

 

Tanker om valg av domene?

molven.net

molven.org

5294793[/snapback]

Hva med å bestille fra (mt)? Jeg flytter mest sannsynlig mine domener over der utpå nyåret... Begynner å se meg lei av STW sin "99,3%" oppetid...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men noen som har noen tips om hva man burde ønske seg til jul i år eller? Hva øsnker dere til jul?

5291279[/snapback]

http://www.riff.no/butikk/product_info.php...products_id=325 :blink:

5291381[/snapback]

Er det aktive mikker på den der? :o

Mye vits med kassegitar med aktive mikker :p

5292803[/snapback]

 

Aktiv preamp betyr bare at det er batteri i preampen, og at ikke signalet bare sendes ufordøyd videre til mikser/forsterker. Og ja, det er mye vits. :)

5295045[/snapback]

Da har jeg forstått riktig, begynte brått å lure her. Aktive mikker låter jo helt likt uansett hva du putter de på, stod bare ikke noe forståelig om miccene så jeg antok noe som var feil. :)

Lenke til kommentar
Men noen som har noen tips om hva man burde ønske seg til jul i år eller? Hva øsnker dere til jul?

5291279[/snapback]

http://www.riff.no/butikk/product_info.php...products_id=325 :blink:

5291381[/snapback]

Er det aktive mikker på den der? :o

Mye vits med kassegitar med aktive mikker :p

5292803[/snapback]

 

Aktiv preamp betyr bare at det er batteri i preampen, og at ikke signalet bare sendes ufordøyd videre til mikser/forsterker. Og ja, det er mye vits. :)

5295045[/snapback]

Da har jeg forstått riktig, begynte brått å lure her. Aktive mikker låter jo helt likt uansett hva du putter de på, stod bare ikke noe forståelig om miccene så jeg antok noe som var feil. :)

5295458[/snapback]

 

Sto faktisk absolutt ingenting om noen mikker på siden. :)

 

 

Og i tilfelle du skulle lure: nei, en aktiv mic er ikke helt lik uansett hva du mikker opp. En aktiv mic er jo en kondensator-mikrofon (eller en stormembran), og de liker jo som kjent ikke for høyt lydnivå. ;) Putt en kondensator-mikrofon på et trommesett, og du får bare klikkelyder av at mikrofonen og forforsterkeren din klipper. Har prøvd. :p

Lenke til kommentar

Hei godtfolk.

 

Kunne kanskje med hell postet denne i php-delen, men prøver her først, siden det sikkert fortsatt er noen jeg kjenner her.

 

Saken er den at ei god venninne av meg trenger litt hjelp. På eget initiativ har ho startet websiden www.ettertanke.com.

Ettertankes formål er å tilby en møteplass eller en mulighet til å dele tanker rundt sorg, tap og dødsfall med andre som har opplevd lignende. Dette for å kunne gi en anonym og trygg måte å diskutere temaet på, og vite at man ikke er alene i den tunge situasjonen. Muligens Dogså for å gi litt håp. Det er derimot ikke ment som en erstatning for profesjonell hjelp (la det være jus, psykologisk, legehjelp o.l) , terapi , eller den uvurdelige støtten fra venner og familie. Mer et supplement i en tung situasjon.

 

Som dere skjønner er dette et veldig godt initiativ, og jeg ville satt stor pris på om noen kunne komme med en hjelpende hånd. Det ho trenger hjelp til er å lage en skin på forumet som integreres med resten av siden. Dette er dessverre noe jeg ikke kan hjelpe henne med, men håpet er at det finnes noen gode sjeler her inne som har kompetansen til slikt.

 

Designforslag #1

Desingforslag #2

 

Det er altså kun et skin til forumet ho trenger hjelp til. Så her er det fritt frem for å spre litt juleglede :)

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

Finns det noen måte å style markering av tekst med CSS? color og bgcolor liksom

 

 

edit: med, ikke i

edittwo:

AJAX er bare Javascript sant? Trenger ikke PHP?

Og er ajax kjekt og bruke for å hente og vise fram bilder fra galleri? Eller er det feil bruk\går ikke?

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe domene til meg selv sammen med en bror til jul. Står og vipper mellom servage om servetheworld. Har webhotell hos servetheworld fra før men det er jo ikke mitt. Er det noen som har noe skrekkelig negativt å komme med om servage? Takk på forhånd.

 

Tanker om valg av domene?

molven.net

molven.org

5294793[/snapback]

Hva med å bestille fra (mt)? Jeg flytter mest sannsynlig mine domener over der utpå nyåret... Begynner å se meg lei av STW sin "99,3%" oppetid...

5295124[/snapback]

Jeg har brukt MediaTemple siden tidlig 2004 (januar?) og er ekstremt fornøyd. Dette er den beste hosten jeg noensinne har hatt.

Lenke til kommentar
*snip*

5295516[/snapback]

Quoten ble skadelig lang nå, men for å avslutte det her så vil jeg gjerne sitere en artikkel fra gitarnorge (som jeg anser som troverdige nok ihvertfall).

Fordelen med en aktiv pickup er at den vil låte tilnærmet likt uavhengig av hvilken gitar du setter den på. Ulempen er at du i stor grad vil miste gitarens/treverkets egentone - en tone mange er glad i.

Det var da pickups jeg snakka om, som det som regel er i disse gitarene, en aktiv mikrofon i den klassiske klassen vil jo selvfølgelig være noe annet.

 

Mer her:

http://gitarnorge.no/artikkel/59/den-magiske-pickup

Lenke til kommentar
*snip*

5295516[/snapback]

Quoten ble skadelig lang nå, men for å avslutte det her så vil jeg gjerne sitere en artikkel fra gitarnorge (som jeg anser som troverdige nok ihvertfall).

Fordelen med en aktiv pickup er at den vil låte tilnærmet likt uavhengig av hvilken gitar du setter den på. Ulempen er at du i stor grad vil miste gitarens/treverkets egentone - en tone mange er glad i.

Det var da pickups jeg snakka om, som det som regel er i disse gitarene, en aktiv mikrofon i den klassiske klassen vil jo selvfølgelig være noe annet.

 

Mer her:

http://gitarnorge.no/artikkel/59/den-magiske-pickup

5297326[/snapback]

 

Det var nemlig ikke pickups jeg snakket om. Ble litt småforvirret når du snakket om mikker, skjønte ikke helt hvor du hentet det fra. :)

 

Men pickups er ikke mitt fagområde, så her backer jeg bare ut. :p

Lenke til kommentar
Har nå ett nytt design på siden min forresten.

5296187[/snapback]

 

Ser ut som du har en liten pixel feil i FF på fanearket. Er riktig i IE.

5296223[/snapback]

Hvor?

 

skate: du kan vel i teorien bruke AJAX uten et serverside språk, men det er nok MYE lettere med :hm:

Kan ha mange fine Web2.0 finesser i et bildegalleri ja.

Men ikke glem de som ikke har støtte :)

5296360[/snapback]

Så jeg burde ikke bruke AJAX til det da?

 

*snip*

5295516[/snapback]

Quoten ble skadelig lang nå, men for å avslutte det her så vil jeg gjerne sitere en artikkel fra gitarnorge (som jeg anser som troverdige nok ihvertfall).

Fordelen med en aktiv pickup er at den vil låte tilnærmet likt uavhengig av hvilken gitar du setter den på. Ulempen er at du i stor grad vil miste gitarens/treverkets egentone - en tone mange er glad i.

Det var da pickups jeg snakka om, som det som regel er i disse gitarene, en aktiv mikrofon i den klassiske klassen vil jo selvfølgelig være noe annet.

 

Mer her:

http://gitarnorge.no/artikkel/59/den-magiske-pickup

5297326[/snapback]

 

Det var nemlig ikke pickups jeg snakket om. Ble litt småforvirret når du snakket om mikker, skjønte ikke helt hvor du hentet det fra. :)

 

Men pickups er ikke mitt fagområde, så her backer jeg bare ut. :p

5297902[/snapback]

Veldig OT med dere nå :p la oss bare bli enig med at she is a beaut :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...