Jernlov Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Er visst selveste eieren som driver svindel (?) mange som ikke har fått tingen sin, og ikke penger tilbake. Har du fått betaling da Mikka? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 @Mikka Har du ikke fått pengene for jobben? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Sakset fra toppselger.no: www.norskauksjon.no Er han igang igjen? Ikke vet jeg. Vet noen om dette er seriøst? Question Har sjekket litt: Organization Name..........: ROGALAND BUD & TRANSPORT Geir Helge Danielsen Organization Number........: 983758142 Post Address...............: somaveien 160 Postal Code................: NO-4312 Postal Area................: Sandnes Country....................: NO Phone Number...............: +47 976 31 414 Fax Number.................: Email Address..............: Additional information: Last update: 2005-03-31 Domains....................: norskauksjon.no rdv.no vareimport.no salgsplassen.no importsalg.no importauksjon.no vigrid.no Vigrid!? WTF? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Från början: Jeg brukte mye tid på å utvikle siden, med alle script og funksjoner, for Norsk Auksjon. Siden blir startet opp litt før den egentlig skulle, og jeg blir lovet betaling i form av penger og varer i løpet av kort tid. Han (Norsk Auksjon) sender meg angivelig varene (som er store nok til å oppta en europall for seg selv) via Linjegods. Varene dukker ikke opp, og jeg mottar en melding med "Linjegods" i fra-feltet hvor det står at de ved en feil er sendt til Narvik. Jeg hører siden ikke noe mer fra Linjegods. Fyren skulle så undersøke saken, og de fant ut at Linjegods ikke vanligvis sender ut slike meldinger, ergo er dette underslag fra Linjegods*. Videre har han angivelig holdt på med diverse budbilfirma for å få varene til meg. Men de kommer aldri, og han svarer sjelden på meldinger - og er umulig å nå per vanlig telefon. Dette til tross for at han før jeg begynte å fatte misstanke var tilgjengelig til enhver tid, når jeg hadde spørsmål om for eksempel funksjoner på siden. For ca en måned siden la jeg ned siden. Det har også kommet fram at mange av kundene som brukte Norsk Auksjon den tida den var oppe, ikke har fått varene sine. I tillegg ser det ut til at han har vært borti flere svindelsaker før. Akkurat nå er saken den at jeg har sendt flere trusler om anmeldelse, uten at han har vist store tegn til bekymring. Jeg har fullt navn, adresse, telefonnummer og epostadresse. Jeg har ikke lykkes i å finne navn på noe familie som eventuelt kunne kontaktes i et desperat forsøk. Vet ikke om det hadde vært noen fordel heller. Fyren skylder meg med andre ord 15-20 tusen kroner, og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å få dem. Geir Helge Danielsen Somaveien 160 4312 Sandnes [email protected] (bluezone-domenet eies av bluecom. Har ikke tatt kontakt med dem) Pirhana: Ja, jeg vet! Det er kanskje det mest skremmende med hele saken! Det ligger riktignok ikke noe fornuftig på vigrid.no, men det finnes likevel ingen grunn til å registrere det domenet. (Annet enn å holde det faktiske vigrid borte derfra?) Endret 5. desember 2005 av Mikka Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Det er en del av problemet, og det angrer jeg selvfølgelig voldsomt på; Jeg har ingen skriftlig kontrakt, og heller ingen underskrifter. Bare eposter og MSN-logger. Endret 5. desember 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Det burde faktisk holde, muntlige avtaler er like gyldige (men noe vanskeligere å bevise). Anbefaler at du sender et brev (seriøst, saklig etc) og at du så ringer et par dager senere. Dersom han ikke reagerer må du gå rettens vei. http://sesam.no/search/?lang=en&c=w&q=Geir+Helge+Danielsen Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Ok Takk for tipset! Skal sende brev. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Du har gitt han nok advarsler. Gi all informasjon til politiet, og anmeld han. Som piranha påpeker, muntlige avtaler er like bindende som skriftlige. Så vidt jeg husker var det snakk om at e-poster kan regnes som skriftlige, så fremt at du kan bevise at de er sendt fra en SMTP-server han har tilgang til. Lykke til! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Gi han en absolutt frist i brevet, si f.eks. 10.000 skal betales innen 15. jan. 2006 - vær saklig og voksen og gi han "reelle" muligheter til å betale. Dersom han ikke betaler har du i hvert fall retten på din side, du har tross alt gitt han flere løsninger hva gjelder betaling. Det viktigste er kanskje ikke de 20K (du sliter vel ikke med penger, håper jeg) men det er det prinsipielle som står i sentrum her. SVINDLERE BURDE HENGES OG KASTRERES (gjerne samtidig). Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Men når det gjelder anmelding, har du ikke jobbet sort da?? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Men når det gjelder anmelding, har du ikke jobbet sort da?? 5254269[/snapback] Feil, du kan tjene inntill 29 600,- (om jeg ikke husker helt feil) skattefritt i løpet av ett år. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Men når det gjelder anmelding, har du ikke jobbet sort da?? 5254269[/snapback] Mikael er jo født i '88, altså er han 16-17 år. Da er det frikort som gjelder, så fremt han ikke har oversteget frikortgrensa. Mikael: Får jeg lov til å sende han en melding? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Har du frikort (eller hva det er) da Mikka? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Men når det gjelder anmelding, har du ikke jobbet sort da?? 5254269[/snapback] Feil, du kan tjene inntill 29 600,- (om jeg ikke husker helt feil) skattefritt i løpet av ett år. 5254277[/snapback] 29 997,- Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Men når det gjelder anmelding, har du ikke jobbet sort da?? 5254269[/snapback] Feil, du kan tjene inntill 29 600,- (om jeg ikke husker helt feil) skattefritt i løpet av ett år. 5254277[/snapback] 29 997,- 5254289[/snapback] Beklager, sånn går det når jeg ikke følger med på Høyres fantastiske politikk. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg betaler 10% skatt, og hadde planer om å føre opp dette på selvangivelsen. Skal innrømme at jeg har tatt noen tidligere (og langt mindre) jobber svart, men når man kommer opp i denne størrelsen på jobben, synes jeg det er helt greit å betale skatt for det. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Beklager, sånn går det når jeg ikke følger med på Høyres fantastiske politikk. 5254295[/snapback] PS: Høyre er ikke i regjering lenger. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Det var høyre som fikk opp frigrensen fra 23000 til nærmere 30000. Applaus for dem. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Det er vel mulig å få fri juridisk hjelp også om du føler behov for det? Hvordan kom du egentlig i kontakt med denne fyren? Fikk du bare en mail sånn plutselig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå