Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sakset fra toppselger.no:

 

www.norskauksjon.no

 

Er han igang igjen? Ikke vet jeg. Vet noen om dette er seriøst? Question

 

Har sjekket litt:

Organization Name..........: ROGALAND BUD & TRANSPORT Geir Helge Danielsen

Organization Number........: 983758142

Post Address...............: somaveien 160

Postal Code................: NO-4312

Postal Area................: Sandnes

Country....................: NO

Phone Number...............: +47 976 31 414

Fax Number.................:

Email Address..............:

 

Additional information:

Last update: 2005-03-31

 

Domains....................: norskauksjon.no rdv.no vareimport.no salgsplassen.no importsalg.no importauksjon.no vigrid.no

 

Vigrid!? WTF?

Lenke til kommentar

Från början:

Jeg brukte mye tid på å utvikle siden, med alle script og funksjoner, for Norsk Auksjon. Siden blir startet opp litt før den egentlig skulle, og jeg blir lovet betaling i form av penger og varer i løpet av kort tid. Han (Norsk Auksjon) sender meg angivelig varene (som er store nok til å oppta en europall for seg selv) via Linjegods. Varene dukker ikke opp, og jeg mottar en melding med "Linjegods" i fra-feltet hvor det står at de ved en feil er sendt til Narvik. Jeg hører siden ikke noe mer fra Linjegods. Fyren skulle så undersøke saken, og de fant ut at Linjegods ikke vanligvis sender ut slike meldinger, ergo er dette underslag fra Linjegods*.

 

Videre har han angivelig holdt på med diverse budbilfirma for å få varene til meg. Men de kommer aldri, og han svarer sjelden på meldinger - og er umulig å nå per vanlig telefon. Dette til tross for at han før jeg begynte å fatte misstanke var tilgjengelig til enhver tid, når jeg hadde spørsmål om for eksempel funksjoner på siden. For ca en måned siden la jeg ned siden.

 

Det har også kommet fram at mange av kundene som brukte Norsk Auksjon den tida den var oppe, ikke har fått varene sine. I tillegg ser det ut til at han har vært borti flere svindelsaker før.

 

Akkurat nå er saken den at jeg har sendt flere trusler om anmeldelse, uten at han har vist store tegn til bekymring.

 

Jeg har fullt navn, adresse, telefonnummer og epostadresse. Jeg har ikke lykkes i å finne navn på noe familie som eventuelt kunne kontaktes i et desperat forsøk. Vet ikke om det hadde vært noen fordel heller.

 

Fyren skylder meg med andre ord 15-20 tusen kroner, og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å få dem.

 

Geir Helge Danielsen

Somaveien 160

4312 Sandnes

[email protected] (bluezone-domenet eies av bluecom. Har ikke tatt kontakt med dem)

 

 

Pirhana: Ja, jeg vet! Det er kanskje det mest skremmende med hele saken! Det ligger riktignok ikke noe fornuftig på vigrid.no, men det finnes likevel ingen grunn til å registrere det domenet. (Annet enn å holde det faktiske vigrid borte derfra?)

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Du har gitt han nok advarsler. Gi all informasjon til politiet, og anmeld han. Som piranha påpeker, muntlige avtaler er like bindende som skriftlige. Så vidt jeg husker var det snakk om at e-poster kan regnes som skriftlige, så fremt at du kan bevise at de er sendt fra en SMTP-server han har tilgang til.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Gi han en absolutt frist i brevet, si f.eks. 10.000 skal betales innen 15. jan. 2006 - vær saklig og voksen og gi han "reelle" muligheter til å betale. Dersom han ikke betaler har du i hvert fall retten på din side, du har tross alt gitt han flere løsninger hva gjelder betaling. Det viktigste er kanskje ikke de 20K (du sliter vel ikke med penger, håper jeg) men det er det prinsipielle som står i sentrum her.

 

SVINDLERE BURDE HENGES OG KASTRERES (gjerne samtidig).

Lenke til kommentar
Men når det gjelder anmelding, har du ikke jobbet sort da??

5254269[/snapback]

 

Feil, du kan tjene inntill 29 600,- (om jeg ikke husker helt feil) skattefritt i løpet av ett år.

5254277[/snapback]

29 997,- :)

5254289[/snapback]

 

Beklager, sånn går det når jeg ikke følger med på Høyres fantastiske politikk. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...