Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Over til noe annet:

Noen som har prøvd å style <input type="file"> før, og fått det til?

Litt veiledning i riktig rettning hadde vært flott. Saken hos quirksmode fikk jeg ikke til å virke.

Såvidt jeg husker så kan man ikke style <input type="file"> ettersom utseendet på dette elementet er nettleser/OS-avhengig. Tror det går an å gjøre visse ting med javascript men det er et helvete å få til på en skikkelig cross-browser-kompatibel måte. Husker jeg dreiv å stressa med det en gang, men bare ga meg på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håkkei folkens, holder på å kode Vikingboard.com på nytt siden det var en del feil i IE (noen få i Opera/Firefox++ også), samt en del dårlig/overflødig kode. Den nye versjonen ser nå ut slik den skal i Opera og Firefox, men det er fremdeles noen feil i IE. Har kun testet i IE 6 så langt, men jeg skaffer meg vel 4, 5 og 5.5 i morgen.

Så, til poenget! Jeg har kjørt meg litt fast med CSS-kodingen, så er det noen av dere som ser hva som er feil? Har mekket sammen en liten todo her med oversikt over feilene jeg har lagt merke til. Folk må gjerne teste i andre browsere også, men legg ved screenshot om du finner feil.

Forslag til forbedring av kode som funker slik det er nå er også godt å få :)

 

Ny versjon

Endret av PT
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom Opera 8.51 og Firefox 1.0.6 er at luften over "latest news of vb" er større i Opera.

 

IE 6, se vedlagt bilde. Alt kjørt i 1024x768 piksler.

 

Edit: Ser at jeg ikke helt svarte på spørsmålet ditt. Jaja, jeg skylder på at det er sent. :p

post-26420-1133057608_thumb.jpg

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Okei, da ser siden lik ut (nesten, småting som jeg nok får fikset selv om jeg bare gidder) i Opera, Firefox og IE 6. Vet at det er *bittelitt* problemer i Safari (tips til feilretting taes gjerne imot). Om noen har andre nettlesere å teste i er det gode saker, send gjerne screen om ting ser helt forjævlig ut.

:)

Lenke til kommentar
Okei, da ser siden lik ut (nesten, småting som jeg nok får fikset selv om jeg bare gidder) i Opera, Firefox og IE 6. Vet at det er *bittelitt* problemer i Safari (tips til feilretting taes gjerne imot). Om noen har andre nettlesere å teste i er det gode saker, send gjerne screen om ting ser helt forjævlig ut.

:)

5214673[/snapback]

Hmm, siden ser litt pussig ut i nettleseren min, Internet Explorer 2.1 (Drunken ed.):

 

post-51148-1133101554_thumb.jpg

 

Men, seriøst, det er et bittelitte problem med en del borders i Firefox (1.7):

 

post-51148-1133101615_thumb.jpg

 

Som du ser, så mangler bordertop på mainboxen og menykolonnen til høyre. Samme gjelder for borderbottom.

 

Og forresten, designet på sida generelt sett er jo jævli bra da. Ser helproft ut.

Lenke til kommentar
Men, seriøst, det er et bittelitte problem med en del borders i Firefox (1.7):

 

post-51148-1133101615_thumb.jpg

 

Som du ser, så mangler bordertop på mainboxen og menykolonnen til høyre. Samme gjelder for borderbottom.

 

Og forresten, designet på sida generelt sett er jo jævli bra da. Ser helproft ut.

5214909[/snapback]

Kan ikke se noe feil der :dontgetit:

 

Det er Dunestar som har laget designet, jeg bare mekker koden på nytt.

 

EDIT: Det er denne versjonen vi snakker om, ikke vikingboard.com, sånn hvis noen ikke har fått det med seg:

http://dev.vikingboard.com/redesign/

Endret av PT
Lenke til kommentar
Kan ikke se noe feil der :dontgetit:

 

Det er Dunestar som har laget designet, jeg bare mekker koden på nytt.

Jada, er på samme versjon og som jeg sa så er problemet bittelite. Vet ikke om du gjorde det, men du må nesten klikke på bildet for å forstørre det, da ser du at det mangler borders på toppen av kolonnene.

 

Men for alt jeg vet, så kan det jo hende det er slik det er meningen det skal se ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...