Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er ajfork inkludert, og ting fungerer når man er inne på AJ fork siden der man skriver nyheter osv... Men ikke når den inkluderes..

 

Link til siden AJ fork skal inkluderes på

 

 

ajfork ligger sånn: midgar.no/fork

siden ligger nå midlertidig på midgar.no/asdf5

 

Så url'en til show_news er da "include("../fork/show_news.php");"

 

 

Kom kanskje på at man kan bruke absolutte filbaner? eller?

Lenke til kommentar

@Jibril2k: Det stemte ganske bra det jeg hadde som include :)

 

her er includelinjen: include("../fork/show_news.php");

Warning: main() [function.main]: open_basedir restriction in effect. File(/xfields.mdu) is not within the allowed path(s): (/home/web/wno82649:/var/tmp:/usr/local/lib/php) in /usr/home/web/wno82649/fork/inc/shows.inc.php on line 827

 

Warning: main(xfields.mdu) [function.main]: failed to open stream: Operation not permitted in /usr/home/web/wno82649/fork/inc/shows.inc.php on line 827

 

Warning: main() [function.include]: Failed opening 'xfields.mdu' for inclusion (include_path='.:') in /usr/home/web/wno82649/fork/inc/shows.inc.php on line 827

Det betyr da ihvertfall at includen er riktig :) Huff, det open_basedir går meg på nervene...

Lenke til kommentar

Filmarkivet mitt... bare noe jeg har mekket på de siste dagene :) Tenkte jeg kunne spørre om dere hadde noen forslag til hvordan jeg kan style tabellene bedre, for akkurat er jeg ikke helt fornøyd, men klarer ikke gjøre noe særlig mer heller :)

 

Det kan også nevnes at jeg ikke har fått inn alle filmene mine enda, har vel rundt 50 igjen å registrere... Men det tar jeg når jeg får tid ;)

Lenke til kommentar
chs89: It's Tycho, og ja, det er dritbra *Digge to album*

 

Forresten: Sjekk ut Riffs, designet er laget av Jon Hicks. Jeg trodde han lå i toppen av webdesignere jeg? Dette var iallefall skuffende.

5193604[/snapback]

Resultatet ved bruk av Opera 8.5

Sorry, we don't currently support your browser. For the best riffs experience, please try any one of the browsers below:

Lenke til kommentar
Resultatet ved bruk av Opera 8.5

Sorry, we don't currently support your browser. For the best riffs experience, please try any one of the browsers below:

5196975[/snapback]

Og den ser lik ut i Opera med Identify as Internet Explorer som i IE (nesten, faktisk bedre i Opera) :roll:

Endret av PT
Lenke til kommentar
Filmarkivet mitt... bare noe jeg har mekket på de siste dagene :) Tenkte jeg kunne spørre om dere hadde noen forslag til hvordan jeg kan style tabellene bedre, for akkurat er jeg ikke helt fornøyd, men klarer ikke gjøre noe særlig mer heller :)

 

Det kan også nevnes at jeg ikke har fått inn alle filmene mine enda, har vel rundt 50 igjen å registrere... Men det tar jeg når jeg får tid ;)

5196850[/snapback]

Så jo egentlig veldig ryddig og greit ut det der. Kan bli litt mye å scrolle gjennom når du skal legge inn 50 filmer til skjønt, så det kan kanskje være en ide å legge inn muligheter for sortering og/eller avgrensing av innholdet. Sortering kan løses ved å lage klikkbare kolonneoverskrifter (klikke på År f.eks. for å få en kronologisk oversikt.) Alltid gøy å ha muligheten til å kunne velge en bestemt sjanger også, hvis man er i humør for å se en komedie f.eks.

 

Drev og puslet med en lignende sak i fjor, så du kan jo kanskje ta en titt på hvordan jeg gjorde det. Databasen ble desverre slettet på et eller annet tidspunkt så det er noe begrenset med innhold, men du ser åssen det funker:

 

http://158.38.76.47/MiniIMDb

 

Ikke stirr deg blind på bakgrunnen! :D

 

OBS! Denne siden ble laget til privat bruk og er derfor kun ment å være kompatibel med min skjerm og nettleser, dvs. Firefox og 1280x960. Blir helt herpa i IE, men funker ok i Opera.

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar
*veldig mye tekst*

 

Jepp, søk o.l. kommer nok etterhvert, og sortering. Dette her er resultatet av kanskje et par timer, så ikke så veldig mye arbeid egentlig. Får s om jeg ikke lager det som et CMS, med en god back end og diverse. Pappa ønsket seg noe av det samme da han så dette, men da til hans CD-samling på rundt 1500 plater. Kan være greit med et lokalt system for å få lettere kontroll da... :)

Lenke til kommentar
Ja, jeg trodde dere var glupe nok til å haxxe useragent, da. Men jeg hadde sett for meg utrolig mye bedre enn den siden, ifra Jon Hicks :/

5197131[/snapback]

Nå er det jo ikke det å "haxxe" useragent som er problemet her da... heller det at siden har blitt designet til å ikke vises dersom en identifiseres som Opera... Det siere iallefall litt om siden i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...