Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Javel. Så du tror en nybegynner forstår like godt

 

margin: 10px 5px 10px 5px;

som

margin-top:10px;
margin-right:5px;
margin-bottom:10px;
margin-left:5px;

 

Jeg tror ihvertfall en nybegynner lettere ser hvilken verdi han må stille på om han vil ha  mer eller mindre luft i toppen på den nederste versjonen.

5189992[/snapback]

Men jeg har jo forstått det hele tida jeg.. :hmm::dontgetit:

Lenke til kommentar
Er det ikke noe slikt innebyggd i aj-fork(som jeg mener å huske du har)?

5188610[/snapback]

Jeg bruker Aj-fork ja, men gikk gjennom pluginpanelet nå og var ikke noe plugin for søk der. Noe man må laste ned da?

 

Edit: Hvordan fikser jeg link innenfor siden min med google da?

5190521[/snapback]

STUPID ME!

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Hmm, lurer på noe.. Ser litt i forskjellige siders HTML og CSS for å lære ting.

Kom over noe i en CSS:


A, A:LINK, A:VISITED {
color : #F7E27b;
text-decoration : none;
font-family: sans-serif, Courier, monospace;
font-size : 12px;
}

Trodde jo det bare ble brukt # og . men nå også A:*** Hva er dette, hvorfor blir det brukt osv? Klarer ikke helt å formulere spørsmålet riktig, men håper dere kan få meg til å forstå hvorfor og hvordan man kan skrive® dette..

Lenke til kommentar
# og * brukes før id og class, mens : settes før bl.annet pseudo-klasser.

 

:hover = musen over

:visited = en besøkt lenke

 

:first-child = første barn etc.

5191823[/snapback]

Skjønte hva det betydde på engelsk da :D .

Menne.. sikkert et n00b -spørsmål, men hva er en pseudo klasse? Er det forhåndsbestemte klasser elns? Det vil si at alle linker får den stylingen man velger på A:LINK..?

Lenke til kommentar

noen som har forslag på enkelt blogg/nyhetssystem som benytter seg av flatfiler?

 

Har testet:

* Cutenews (desverre så kom det en sånn "powered by cutenews" i versjon 4.0, så den er utelatt. Om noen har siste versjon før den "powered saken", og vil sende den til meg ville det vært kos :) )

* AJfork fikk flere stygge feilmeldinger om open_basedir i PHP. Utelatt.

* Textpatteren ble alt for stort og tungt.

* Wordpress er et herk og legge inn i et alledere eksisterende design uten for store problemer.

 

Noen som vil hjelpe meg med forslag? De enste funksjonene jeg egentlig trenger er:

* enkelt søk

* Lage egen formatering på outouten på nyhetene.

 

 

Var egentlig veldig fornøyd med Cutenews, men ble ganske irritert når den "powered by" linja kom..

Lenke til kommentar

The Strategy-player @ Forskjellen på a:hover og div#a:hover er at a:hover er for alle ellementer som det skal være hover på, mens div#a:link gjelder kun for den diven som har samme id.

 

Konklusjonen er derfor at a:link (osv) gjelder alle linker som ikke har satt noen klasse/id. Den er derfor den standard hover'en hvis annet ikke er spessifisert på elementet.

 

Håper du skjønte nå.

 

Edit:

@ Clvn: Kan du ikke gå inn i filene og flytte den linja da Clvn? Tipper den er lov å flytte på. Kan legge den under linkene i menyen, eller i footer.

Endret av ett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...