Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

ahh, sorry my bad. Syns jeg huska at det var en option der som sa "open links in a new tab in the most recent window". Vet at det er et sted man kan fikse det men husker ikke hvor. Sjekka "Angi programtilgang og standardprogrammer" ? Er på vei ut døra nå, så har ikke tid til å knote med det nuh :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk! :love:

 

legg til dette i cssen din:

 

* {
   margin: 0;
   padding: 0;
   border: 0;
}

 

Da slepper du å skrive border: 0; på alle bilder og dessuten blir siden din likere i de fleste browserne.

5172826[/snapback]

Hm, hvor eksakt skal jeg putte det inn hen? Gjelder altså et forum (IPB 2.0 trial).

 

 

EDIT: Har hardware.no laget sitt eget nyhetsystem? Og går det ann å få tak i dette?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
<a href="javascript:history.back(1);">Back</a>

5174758[/snapback]

 

Tipper dette hadde funket vanligvis, men får parseerror fra mailskjemaet mitt. :cry:

 

Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in ........mail.php on line 38

 

mail.phps

(Endret litt på include og mailadresse, så de ikke er tilgjengelig for alle.)

5176071[/snapback]

   if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) {
       echo "
       <h2>Mailen ble ikke sendt.</h2><p>Venligst fyll ut alle pÃ¥krevde felter.</p>
       <a href="history.back(1);">Back</a>
       ";
   } 

Her feilen er? Kanskje det har noe med ";" i javascript delen?

Lenke til kommentar
   if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) {
       echo "
       <h2>Mailen ble ikke sendt.</h2><p>Venligst fyll ut alle pÃ¥krevde felter.</p>
       <a href="history.back(1);">Back</a>
       ";
   } 

Her feilen er? Kanskje det har noe med ";" i javascript delen?

Uten at jeg er proff, mener jeg at " ikke kan bruker inne i echo " ";. Prøv heller med <a href=\"history.back(1);\">Back</a>

Lenke til kommentar
1. 1600x1200px her, browser fullskjerm, så oppløsningen er ikke noe hinder her

2. Fant ikke noe fit to width, men letet ikke noe særlig heller, bare brukte de brillene på siden og valgte meg en fin zoom.

3. pikselzoom er monget :)

 

Poenget mitt er at Zoom på sider eller forstørrelse av tekst er en accessibility-feature, og er designet for folk med synshemminger. Da er det viktigste at teksten blir stor og lesbar, og ikke at teksten skal strekke seg langt ut og tvinge meg til å bruke horisontal heis og til slutt føre til at det blir vanskeligere å lese. I Firefox wrappet teksten seg pent innenfor boksen, ingen horisontal heis og teksten var lesbar og fin. I Opera strakk teksten seg noen tusen piksler forbi kanten på skjermen min, masse horisontal heis var konsekvensen, samt at scrollbars inni selve siden ble store og pikselerte. Zoom-nivået var ca. det samme i begge browserne (teksten ble like stor).

 

Konklusjon: Opera < FF  :)

5174750[/snapback]

Tror ikke du så konklusjonen min:

 

Opera > FF. :yes:

Lenke til kommentar
1. 1600x1200px her, browser fullskjerm, så oppløsningen er ikke noe hinder her

2. Fant ikke noe fit to width, men letet ikke noe særlig heller, bare brukte de brillene på siden og valgte meg en fin zoom.

3. pikselzoom er monget :)

 

Poenget mitt er at Zoom på sider eller forstørrelse av tekst er en accessibility-feature, og er designet for folk med synshemminger. Da er det viktigste at teksten blir stor og lesbar, og ikke at teksten skal strekke seg langt ut og tvinge meg til å bruke horisontal heis og til slutt føre til at det blir vanskeligere å lese. I Firefox wrappet teksten seg pent innenfor boksen, ingen horisontal heis og teksten var lesbar og fin. I Opera strakk teksten seg noen tusen piksler forbi kanten på skjermen min, masse horisontal heis var konsekvensen, samt at scrollbars inni selve siden ble store og pikselerte. Zoom-nivået var ca. det samme i begge browserne (teksten ble like stor).

 

Konklusjon: Opera < FF  :)

5174750[/snapback]

Tror ikke du så konklusjonen min:

 

Opera > FF. :yes:

5176744[/snapback]

 

Tror ikke du leste innlegget mitt:

 

Opera < FF. :yes:

Lenke til kommentar
Uten at jeg er proff, mener jeg at " ikke kan bruker inne i echo " ";. Prøv heller med <a href=\"history.back(1);\">Back</a>

5176482[/snapback]

Eventuelt '. Eksempel:

 

echo "<a href='history.back(1);'>Tilbake</a>";

 

Som jeg skrev på forrige side, det er history.go(-1) mener jeg å huske.

5176447[/snapback]

Begge funksjoner fungerer. Så vidt jeg husker fungerer ikke history.back i IE <5, men i dagens versjoner av nettleserne fungerer både history.back og history.go.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Også kan noen ta en titt på den i Opera og se åssen den er der? takk

 

AZ-M

5155375[/snapback]

Vil egentlig slenge meg på bølgen av de som oppfordret deg å installere Opea selv, men fant er «bug» på siden, verdt å si ifra om. Nettleser: Opera/8.5 (X11; Linux i686; U; en)

 

Zoomet til 100%:

post-63100-1132068378_thumb.png

 

Zoomet til 180%:

post-63100-1132068390_thumb.png

5157946[/snapback]

Tusen takk, den zoom feilen. Hva kan det være for noe?

Er ikke så nøye for jeg tviler på at folk har tenkt til å zoome seg løs på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...