neb Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 ahh, sorry my bad. Syns jeg huska at det var en option der som sa "open links in a new tab in the most recent window". Vet at det er et sted man kan fikse det men husker ikke hvor. Sjekka "Angi programtilgang og standardprogrammer" ? Er på vei ut døra nå, så har ikke tid til å knote med det nuh Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Vil lese litt om HTML og CSS på norsk. Noen som vet om noen gode bøker for nybygnnere? Helst link til evt. nettbutikk som selger den også. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Du kan hente ned en plugin til firefox til dette, husker ikke helt hva den heter, men jeg fant link til den på programvare forumet her. Edit fant linken: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...1&st=&p=entry Endret 19. november 2005 av trrunde Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Tusen takk! legg til dette i cssen din: * { margin: 0; padding: 0; border: 0; } Da slepper du å skrive border: 0; på alle bilder og dessuten blir siden din likere i de fleste browserne. 5172826[/snapback] Hm, hvor eksakt skal jeg putte det inn hen? Gjelder altså et forum (IPB 2.0 trial). EDIT: Har hardware.no laget sitt eget nyhetsystem? Og går det ann å få tak i dette? Endret 19. november 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 <a href="javascript:history.back(1);">Back</a> 5174758[/snapback] Tipper dette hadde funket vanligvis, men får parseerror fra mailskjemaet mitt. Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in ........mail.php on line 38 mail.phps (Endret litt på include og mailadresse, så de ikke er tilgjengelig for alle.) 5176071[/snapback] if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) { echo " <h2>Mailen ble ikke sendt.</h2><p>Venligst fyll ut alle pÃ¥krevde felter.</p> <a href="history.back(1);">Back</a> "; } Her feilen er? Kanskje det har noe med ";" i javascript delen? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Som jeg skrev på forrige side, det er history.go(-1) mener jeg å huske. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) { echo " <h2>Mailen ble ikke sendt.</h2><p>Venligst fyll ut alle pÃ¥krevde felter.</p> <a href="history.back(1);">Back</a> "; } Her feilen er? Kanskje det har noe med ";" i javascript delen? Uten at jeg er proff, mener jeg at " ikke kan bruker inne i echo " ";. Prøv heller med <a href=\"history.back(1);\">Back</a> Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 1. 1600x1200px her, browser fullskjerm, så oppløsningen er ikke noe hinder her2. Fant ikke noe fit to width, men letet ikke noe særlig heller, bare brukte de brillene på siden og valgte meg en fin zoom. 3. pikselzoom er monget Poenget mitt er at Zoom på sider eller forstørrelse av tekst er en accessibility-feature, og er designet for folk med synshemminger. Da er det viktigste at teksten blir stor og lesbar, og ikke at teksten skal strekke seg langt ut og tvinge meg til å bruke horisontal heis og til slutt føre til at det blir vanskeligere å lese. I Firefox wrappet teksten seg pent innenfor boksen, ingen horisontal heis og teksten var lesbar og fin. I Opera strakk teksten seg noen tusen piksler forbi kanten på skjermen min, masse horisontal heis var konsekvensen, samt at scrollbars inni selve siden ble store og pikselerte. Zoom-nivået var ca. det samme i begge browserne (teksten ble like stor). Konklusjon: Opera < FF 5174750[/snapback] Tror ikke du så konklusjonen min: Opera > FF. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Noen som kan ta en titt i koden og se hvorfor denne siden ikke fungerer i FF? 5173106[/snapback] Anyone? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Noen som kan ta en titt i koden og se hvorfor denne siden ikke fungerer i FF? 5173106[/snapback] Anyone? 5176768[/snapback] Utrolig vanskelig å debugge så rotete kode desværre. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 1. 1600x1200px her, browser fullskjerm, så oppløsningen er ikke noe hinder her2. Fant ikke noe fit to width, men letet ikke noe særlig heller, bare brukte de brillene på siden og valgte meg en fin zoom. 3. pikselzoom er monget Poenget mitt er at Zoom på sider eller forstørrelse av tekst er en accessibility-feature, og er designet for folk med synshemminger. Da er det viktigste at teksten blir stor og lesbar, og ikke at teksten skal strekke seg langt ut og tvinge meg til å bruke horisontal heis og til slutt føre til at det blir vanskeligere å lese. I Firefox wrappet teksten seg pent innenfor boksen, ingen horisontal heis og teksten var lesbar og fin. I Opera strakk teksten seg noen tusen piksler forbi kanten på skjermen min, masse horisontal heis var konsekvensen, samt at scrollbars inni selve siden ble store og pikselerte. Zoom-nivået var ca. det samme i begge browserne (teksten ble like stor). Konklusjon: Opera < FF 5174750[/snapback] Tror ikke du så konklusjonen min: Opera > FF. 5176744[/snapback] Tror ikke du leste innlegget mitt: Opera < FF. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Uten at jeg er proff, mener jeg at " ikke kan bruker inne i echo " ";. Prøv heller med <a href=\"history.back(1);\">Back</a> 5176482[/snapback] Konge! Nå funker det fint! Takk for hjelpen. Edit: Måtte legge til "javascript:" forran history.back(1);\ hvis noen andre prøver det samme. Endret 19. november 2005 av ett Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Tror ikke du leste innlegget mitt: Opera < FF. 5177771[/snapback] Ah, du liker pila andre veien? Opera > Firefox < Opera Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Morsomt at dere diskuterer 2. plassen - for vi vet jo alle at Safari er den beste browseren! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Tror ikke du leste innlegget mitt: Opera < FF. 5177771[/snapback] Ah, du liker pila andre veien? Opera > Firefox < Opera 5178184[/snapback] Pilen kan gå begge veier for min del: Firefox > Opera < Firefox Men vær nå litt saklig og prøv å formuler et saklig svar på min post. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Uten at jeg er proff, mener jeg at " ikke kan bruker inne i echo " ";. Prøv heller med <a href=\"history.back(1);\">Back</a> 5176482[/snapback] Eventuelt '. Eksempel: echo "<a href='history.back(1);'>Tilbake</a>"; Som jeg skrev på forrige side, det er history.go(-1) mener jeg å huske. 5176447[/snapback] Begge funksjoner fungerer. Så vidt jeg husker fungerer ikke history.back i IE <5, men i dagens versjoner av nettleserne fungerer både history.back og history.go. Endret 19. november 2005 av @kd Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Også kan noen ta en titt på den i Opera og se åssen den er der? takk AZ-M 5155375[/snapback] Vil egentlig slenge meg på bølgen av de som oppfordret deg å installere Opea selv, men fant er «bug» på siden, verdt å si ifra om. Nettleser: Opera/8.5 (X11; Linux i686; U; en) Zoomet til 100%: Zoomet til 180%: 5157946[/snapback] Tusen takk, den zoom feilen. Hva kan det være for noe? Er ikke så nøye for jeg tviler på at folk har tenkt til å zoome seg løs på siden. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Det var en eller annen som la ut en genial administrator-design for blogg... Hvem var det? Og til han/hun som lagde den: Kan jeg få bruke den på min side? Det er bare meg som kommer til å se det, da EDIT: BTW: Her er siden den skal være på. Orginalen er her! Hva syns dere? Endret 19. november 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hvordan får man ett bilde til å stå på høyre siden av en tekst? Husker det var bare å slenge på align-right i Frontpage, og prøvde noe av det samme nå men det gikk ikke :S Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Skate: float:right; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå