Dahl Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Rødt på blått? Sovet i timen? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Edit: For å spørre som en banan som ikke er bøyd riktig vei: Hva er dette her med frames? Skjønner jo ikke bæret av all denne framesdiskusjonen rundt om på forumet her.. Og hva er det som er så galt med det? Vet dette er et idiotisk spørsmål, som jeg nok burde kunne svare på.. 5172422[/snapback] Anyone? Btw, går det ann å sette som standard at Firefox skal åpne alle linker i faner og ikke vinduer? Har ikke funnet noen valg for det. Endret 18. november 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Edit: For å spørre som en banan som ikke er bøyd riktig vei: Hva er dette her med frames? Skjønner jo ikke bæret av all denne framesdiskusjonen rundt om på forumet her.. Og hva er det som er så galt med det? Vet dette er et idiotisk spørsmål, som jeg nok burde kunne svare på.. 5172422[/snapback] Anyone? http://www.w3.org/TR/REC-html40/present/frames.html PS: Frames er i øynene til mange, inkludert meg, en uting i de aller fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Hack This Site? 5172753[/snapback] nja.. var ikke den jeg mente, men. funker greit.. Noen som vet om noen andre sider man skal prøve å finne ut passordet via HTML kode? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 http://www.try2hack.nl/ Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) @kd - Oi. Faren min jobber faktisk i R-Bup. Har aldri sett siden før nå.. Woohoo! Da har jeg rundet 600 poster. Endret 18. november 2005 av ett Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Oi. Faren min jobber faktisk i R-Bup. Har aldri sett siden før nå.. 5173872[/snapback] Faren min og. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Hva heter han? (Kan ta dette PM hvis du vil.) R-Bup er ikke så stor bedrift, så tipper de kjenner hverandre. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Når man forstørrer en side, er det stort sett på grunn av at man ønsker mer lesbar tekst. Ikke å forstørre hele siden, få pikselerte og enorme headere og reklamer, samt at man må scrolle horisontalt for å få med hele teksten. Testet nettopp linken til George Bush i både FF og Opera med lik zoom. Firefox wrappet teksten pent i samme plass, og teksten ble mer lesbar uten noen ekstra scroll. I Opera ble teksten strukket noe helt enormt, så jeg måtte scrolle voldsomt horisontalt for å lese en hel tekstlinje. All grafikk på siden, inkludert forms og textfields ble pikselert og stygg. Firefox > Opera 5165665[/snapback] 1. Horisontalt rullefelt kommer an på oppløsninga. 2. For å unngå horisontalt rullefelt, kan du sette på Fit to Width 3. Kun text-zoom er bedritent. Opera > FF > IE. 5172134[/snapback] 1. 1600x1200px her, browser fullskjerm, så oppløsningen er ikke noe hinder her 2. Fant ikke noe fit to width, men letet ikke noe særlig heller, bare brukte de brillene på siden og valgte meg en fin zoom. 3. pikselzoom er monget Poenget mitt er at Zoom på sider eller forstørrelse av tekst er en accessibility-feature, og er designet for folk med synshemminger. Da er det viktigste at teksten blir stor og lesbar, og ikke at teksten skal strekke seg langt ut og tvinge meg til å bruke horisontal heis og til slutt føre til at det blir vanskeligere å lese. I Firefox wrappet teksten seg pent innenfor boksen, ingen horisontal heis og teksten var lesbar og fin. I Opera strakk teksten seg noen tusen piksler forbi kanten på skjermen min, masse horisontal heis var konsekvensen, samt at scrollbars inni selve siden ble store og pikselerte. Zoom-nivået var ca. det samme i begge browserne (teksten ble like stor). Konklusjon: Opera < FF Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Hva er den beste måten å lage en "gå tilbake til forrige side"-funskjon? Veit dette er rimelig enkelt i Javascript, men aner ikke hvordan man gjør det. Er det mulig, så er php en fordel.. Noen tips? 5172534[/snapback] <a href="javascript:history.back(1);">Back</a> EDIT: Evt. er det mulig at det er history.go(-1); som er tingen. Lenge siden jeg bøffet med JS, gitt. Endret 18. november 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Fit to width: CTRL+F11 Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 Har laget logo og nettside for MediaBase, en mediadatabase for bruk av medier og større bedrifter laget av VZT for eZ. Dere kan lese alt om MediaBase her. Er ute etter litt kritikk på logoen som er fersk av gårsdagen. Hva synes dere? Reflekterer den at den tilhører en mediadatabase? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 Svinbra, Simon. Svinbra. Lenke til kommentar
resol Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Dunestar: friske farger, men syns liksom logoen ikke henger sammen, first of all syns jeg det er for mye luft mellom mb og mediabase, du kunne kanskje lagt litt mer luft mellom bokstavene i "mediabase" istedet! er ikke sikker på om logoen skulle stått før skrifta, men føler kanskje det hadde vært mer naturlig! Illustrator? Endret 19. november 2005 av resol Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) <a href="javascript:history.back(1);">Back</a> 5174758[/snapback] Tipper dette hadde funket vanligvis, men får parseerror fra mailskjemaet mitt. Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in ........mail.php on line 38 mail.phps (Endret litt på include og mailadresse, så de ikke er tilgjengelig for alle.) Endret 19. november 2005 av ett Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 legg til dette i cssen din: * { margin: 0; padding: 0; border: 0; } Da slepper du å skrive border: 0; på alle bilder og dessuten blir siden din likere i de fleste browserne. 5172826[/snapback] Hm, hvor eksakt skal jeg putte det inn hen? Gjelder altså et forum (IPB 2.0 trial). Ellers vil jeg nå gjenta mitt spørsmål jeg spurte i går: går det ann å sette som standard at Firefox skal åpne alle linker i faner og ikke vinduer? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 <a href="javascript:history.back(1);">Back</a> 5174758[/snapback] Tipper dette hadde funket vanligvis, men får parseerror fra mailskjemaet mitt. Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in ........mail.php on line 38 mail.phps (Endret litt på include og mailadresse, så de ikke er tilgjengelig for alle.) 5176071[/snapback] Er det ikke "-1" ? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 Ellers vil jeg nå gjenta mitt spørsmål jeg spurte i går: går det ann å sette som standard at Firefox skal åpne alle linker i faner og ikke vinduer? Det lurer jeg også på... Lenke til kommentar
neb Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 tools -> options -> advanced er en fin sak Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 Var det første stedet jeg så bigben... Men er ikke noe valg der som jeg kan se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå