Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andersen mener sjansen er relativt liten for at Apophis treffer jorda i 2029, men at sjansen derimot er større i 2036. I 2029 vil den i verste fall bare ta med seg noen av tv-satelittene som kretser rundt kloden vår.

 

- Med så mange dårlige programmer som det er på disse satellittkanalene, kan vel akkurat det være en fordel, sier Ansdersen.

 

Bare en liten gla'nyhet på morgenkvisten.

Lenke til kommentar

Beklager å ta dette opp igjen, men jeg har litt problemer med mod_rewrite på siden min. Jeg vet at det fins masse topicer om dette, og jeg har lest de fleste her og lest artikkelen på unrealized, men jeg skjønner det fremdeles ikke.

 

Artikklene mine får urlen: article.php?articleID=53

Og kategoriene mine får: category.php?categoryID=15

 

Jeg lurer og på hvor mye man kan gjøre med .htaccess filen. Kan jeg f.eks få urler som ser slik ut: www.site.no/kategori-navn/artikkel-overskrift ? Håper noen orker å hjelpe meg, selvom det er blitt spurt om 32329834 ganger før :innocent:

Lenke til kommentar

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f 

RewriteRule ([a-z]+)/$ category.php?categoryID=$1
RewriteRule ([a-z]+)/([a-z]+)/$ article.php?articleID=$2

Det burde funke

 

btw: mod_rewrite kan ikke gjøre om en id til en tekst streng.

Så det må være støtte for å sende tekst streng som parameter.

 

------------------

 

Noen som veit om et bra cms som ikke krever at jeg gjør om hele siden.

textpattern osv er liksom en ferdig side. trenger noe jeg kan kode inn i siden som aj-fork. Begynner å bli lei av aj-fork gitt.

Endret av orsus
Lenke til kommentar

Ah, ok. Linkene blir skrevet ut i et kodebiblitek, så jeg har egentlig ikke så mye mulighet til å forandre så mye der. Jeg bruker et system som heter Corepublish.

 

Edit:

Eller jeg kan forandre på en del, men f.eks så skriver jeg ut overskrifter slik:

 

<h2><?=$article->getHeader(); ?></h2>

$article objektet kan jeg ikke forandre på.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Når man forstørrer en side, er det stort sett på grunn av at man ønsker mer lesbar tekst. Ikke å forstørre hele siden, få pikselerte og enorme headere og reklamer, samt at man må scrolle horisontalt for å få med hele teksten. :)

 

Testet nettopp linken til George Bush i både FF og Opera med lik zoom. Firefox wrappet teksten pent i samme plass, og teksten ble mer lesbar uten noen ekstra scroll. I Opera ble teksten strukket noe helt enormt, så jeg måtte scrolle voldsomt horisontalt for å lese en hel tekstlinje. All grafikk på siden, inkludert forms og textfields ble pikselert og stygg.

 

Firefox > Opera :)

5165665[/snapback]

 

1. Horisontalt rullefelt kommer an på oppløsninga.

2. For å unngå horisontalt rullefelt, kan du sette på Fit to Width

3. Kun text-zoom er bedritent.

 

Opera > FF > IE.

Lenke til kommentar

når man KUN forstørrer teksen.. Skjer det så utrolig mange steder at teksten blir for stor til feltet rundt.. tenk deg lange ord eller lign.. som kanskje er satt opp til å akkurat passe i "boksen" det er i..

 

Da synes jeg det er bedre med opera-zoom som også forstørrer elementene rundt, så man slipper akkurat det..

 

(også praktisk med opera-zoom om du vil se nærmere på ting.. ;) )

Lenke til kommentar

Begge typer zoom hadde nok vært best ja. Selv liker jeg Opera sin zoom best.

Er det forresten noe jeg hater med IE og Firefox er det at de "ødelegger" .png -filer.. :hrm:

 

Edit: For å spørre som en banan som ikke er bøyd riktig vei: Hva er dette her med frames? Skjønner jo ikke bæret av all denne framesdiskusjonen rundt om på forumet her.. Og hva er det som er så galt med det? Vet dette er et idiotisk spørsmål, som jeg nok burde kunne svare på.. :blush:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...