Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg må lage en: Hvordan administrere og utvikle ditt eget nettsted på en seriøs og effektiv måte(edit)-tutorial.

 

SmartFTP og Notepad 2 vil sette standarden. Så er jo det ncftp og bluefish for de som bruker linux.

 

Gu korr interessant.

5156893[/snapback]

 

gFTP funker flott, og ZDE er et must om man utvikler større ting enn bare "ølle pølles hjemmeside", med bilde av moren og bilen hans. :)

Lenke til kommentar
Fins det en mellomting mellom 'center' og 'right'?

Mener når man skal stille inn noe, jeg skal i dette tilfellet stille inn et bilde :)

 

Takker for hjelp :)

5157889[/snapback]

Du kan enten sette bildet til høyre, og så sette på en høyremargin, gjerne angitt i prosent, eller du kan gjøre motsatt ;) Sette det i midten og slenge på en venstremargin.

Lenke til kommentar
Også kan noen ta en titt på den i Opera og se åssen den er der? takk

 

AZ-M

5155375[/snapback]

Vil egentlig slenge meg på bølgen av de som oppfordret deg å installere Opea selv, men fant er «bug» på siden, verdt å si ifra om. Nettleser: Opera/8.5 (X11; Linux i686; U; en)

 

Zoomet til 100%:

post-63100-1132068378_thumb.png

 

Zoomet til 180%:

post-63100-1132068390_thumb.png

Lenke til kommentar
Tror det vil være lurt å ha både Opera 8 og 9 siden Presto (renderingmotoren i Opera) gjennomgår en aldri så liten stor oppdatering fra 8 til 9. Vet ikke om endringene er noe som merkes for oss vanlige dødelige, men det er jo alltids greit å være på den sikre siden.

5156233[/snapback]

Jeg har hvertfall sett en endring(jeg ikke likte) i hvordan de plasserer pseudo elementer med position.

Regner med at det er noe som blir rettet på når den kommer ut av alfa eller hva den nå er i.

Lenke til kommentar
Ingen syntaksfarging i Notepad2 sier du? Da tror jeg du har bommet litt. Mulig du må lagre filen før du ser noe til det.

SmartFTP er utrolig digg, men koster penger. Bruker det uansett :)

Ikke tenk. Forskjellige tolkninger av regler osv i forskjellige nettlesere gjør at en minst bør ha IE, Firefox, og opera.Jeg oppererer med IE7 Firefox 1.6a1 og Opera 9

5156233[/snapback]

Jada, lagra det til filformatet, men merka ikke noe særlig. I Visual Web Developer får man det så å si fra tegn 1... Men når jeg derimot tidligere åpnet en annen html -fil kom det klarere frem (på grunn av mye mer kode).

I testen i morges, hadde jeg knapt skrevet .. Så jeg var nok likevel tidlig ute med å si at det ikke var noen syntaksfarge. Men i VWD ville dette blitt merket..

Men for å bli god i dette her, må jeg vel venne meg til litt mer avanserte ting(?).. :hm:

 

 

Hei Preben.

 

Notepad 2 har alt du trenger. Det eneste du trenger er kunnskap til syntaks og skikkelig markup. Lagrer du filen "side.html", vil det være highlighting på html-kode.

 

SmartFTP er det beste jeg har kommet over av FTP-klienter. Local Browser er litt buggy av og til, men alt annet er akkurat hva du trenger.

 

Bruk litt tid! Sett av noen timer til å knote med begge programmene. Du får en god start hvis du benytter deg av disse verktøyene fra begynnelsen av.

 

;)

5156667[/snapback]

Takk for tipsene, og din vennlighet :) .

 

Men dere; er IE 7 og Opera 9 kommet ut altså :hmm: Jaja, jeg følger tydeligvis ikke så godt med.

For å informere litt for moro skyld, kan jeg nevne at jeg har: Opera 7.5*, Opera 8.01, Opera 8.5, Internett Explorer 6, og Firefox lasted ned i dette øyeblikk .

(Ikke spør hvorfor jeg har tre forskjellige versjoner av Opera takk... :wee: )

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Ikke tenk. Forskjellige tolkninger av regler osv i forskjellige nettlesere gjør at en minst bør ha IE, Firefox, og opera.

Jeg oppererer med IE7 Firefox 1.6a1 og Opera 9

5156173[/snapback]

 

Ehm, målet er å ha de mest brukte browserne, ikke de nyeste browserne som ingen har. Gratulerer, du bruker tre browsere som tilsammen blir brukt av maksimalt 1-2% av internettbrukerne. Representativt? Neppe. :)

 

Vil anbefale folk å heller bruke IE5.5, IE6, Firefox 1.0.7 (ingen forskjell fra 1.0 annet enn bugfixes), og opera 7 og 8. (Netscape kan du ta om du føler for det).

 

Selv har jeg Firefox 1.0.7, Opera 8.x, Konqueror, Lynx og Links. :p

Lenke til kommentar
Enig med berg, Tingen er egentlig at jeg ikke har tatt meg bryet og laste ned flere versjoner. Og hvertfall ikke å få flere versjoner av IE!

5160480[/snapback]

 

Det er greit nok om du bruker det utelukkende for deg selv, men om du skal ha browserne til å teste sider du har utviklet i, er det best å ha noe som avspeiler flertallet av brukerne, og ikke bare en ørliten nisje (de som laster ned IE7-betaer og kjører ustabile nightly builds av firefox, samt en Opera 9-alfa). Ikke misforstå, det er alltid flott å kjøre nighlies og lignende, men man kan ikke forvente at resultatet blir bra da. Jeg har opplevd å laste ned en Firefox-nighly hvor Gecko hadde en heftig bøgg som gjorde at siden jeg kodet så helt ødelagt ut, mens i nighlyen fra neste natt og forrige offisielle versjon viste siden perfekt. :)

 

Tipset er å kjøre en liten haug med referansenettlesere: IE5.5, IE6.0 (IE7 er grei å ha, men er ikke nødvendig før Vista går public og de fleste faktisk begynner å bruke den), Firefox 1.0.x, Opera 7.x (denne har noen horrible bugs som er greie å rette ut), Opera 8.x og muligens Netscape om du gidder (mange skoler kjører fremdeles Netscape Navigator 4.7 på alle maskiner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...