Jernlov Skrevet 14. november 2005 Rapporter Del Skrevet 14. november 2005 Hei, jeg heter Skate4Life, jeg driver med webutvikling, men jeg gidder ikke legge inn browsere jeg skal sjekke de i ... 5155700[/snapback] Så ekstremt barnslig. Har du alle titalls browsere som er der ute du eller? Nei, så hold kjeft. Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Så ekstremt barnslig. Har du alle titalls browsere som er der ute du eller? Nei, så hold kjeft. 5155748[/snapback] Det har han helt sikkert ikke, men det er da alltids greit å ha de mest brukte når man skal utvikle en nettside. Og så ble alle venner igjen Lenke til kommentar
TSP Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Det eneste som egentlig kan regnes som et problem i webutvikling er vel Internett Explorer... (Kan jeg tenke meg) Men folkens..: Anbefaler dere meg å bruke andre program enn: CuteFTP 7 Crimson Editor Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition. Syns selv sistnevnte program funker utmerket for en nybegynner som meg til å skrive html. Er så oversiktlig. (Bruker vel egentlig ikke CrimsonEditor nå etter at jeg lasta ned sistnevnte (lovlig)) Men burde jeg altså skifte ut disse? EDIT: Lasta ned nettopp: Notepad 2 SmartFTP Selv synes jeg ikke notepad 2 var noe særlig tess, da det ikke var noe "highlighting" eller noen god oversikt. For dere veteraner er det sikkert kjempebra, men jeg tror jeg holder meg fortsatt til "Visual Web Developer 2005".. Kunne jeg bare få fikse en annen server enn den udugelige ftp.home.online.no nå da.. TSP Endret 15. november 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
HrDings Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 http://www.firda.no/multimedia/archive/007...r26_709192g.jpg <= Skulen min til venstre i det bildet. Andre som misliker uværet? Her er det ivertfall alt for vått 5153777[/snapback] Vær? Hva er det?http://homepage.mac.com/wigwammultimedia/PhotoAlbum13.html Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Det eneste som egentlig kan regnes som et problem i webutvikling er vel Internett Explorer...(Kan jeg tenke meg) Men folkens..: Anbefaler dere meg å bruke andre program enn: CuteFTP 7 Crimson Editor Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition. Syns selv sistnevnte program funker utmerket for en nybegynner som meg til å skrive html. Er så oversiktlig. (Bruker vel egentlig ikke CrimsonEditor nå etter at jeg lasta ned sistnevnte (lovlig)) Men burde jeg altså skifte ut disse? EDIT: Lasta ned nettopp: Notepad 2 SmartFTP Selv synes jeg ikke notepad 2 var noe særlig tess, da det ikke var noe "highlighting" eller noen god oversikt. For dere veteraner er det sikkert kjempebra, men jeg tror jeg holder meg fortsatt til "Visual Web Developer 2005".. Kunne jeg bare få fikse en annen server enn den udugelige ftp.home.online.no nå da.. TSP 5156130[/snapback] Ikke tenk. Forskjellige tolkninger av regler osv i forskjellige nettlesere gjør at en minst bør ha IE, Firefox, og opera. Jeg oppererer med IE7 Firefox 1.6a1 og Opera 9 ------------------------------------ Dersom alt du ser etter er syntaks visning er jeg rimelig sikker på at det finnes bedre alternativer enn den microsoft greia ------------ HrDings: Utrolig hvor langt du klarte å dra den :o Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har ni browsere, jeg syns det personlig er litt rart at folk som driver med webutvikling ikke har de mest brukte browserne lagt inne. Men jeg skulle gjerne hatt mulighet for å kjørt mac-browsere, utenom sånne 'browsercam'-sider. Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Men burde jeg altså skifte ut disse? EDIT: Lasta ned nettopp: Notepad 2 SmartFTP Selv synes jeg ikke notepad 2 var noe særlig tess, da det ikke var noe "highlighting" eller noen god oversikt. For dere veteraner er det sikkert kjempebra, men jeg tror jeg holder meg fortsatt til "Visual Web Developer 2005".. Kunne jeg bare få fikse en annen server enn den udugelige ftp.home.online.no nå da.. TSP 5156130[/snapback] Ingen syntaksfarging i Notepad2 sier du? Da tror jeg du har bommet litt. Mulig du må lagre filen før du ser noe til det. SmartFTP er utrolig digg, men koster penger. Bruker det uansett Ikke tenk. Forskjellige tolkninger av regler osv i forskjellige nettlesere gjør at en minst bør ha IE, Firefox, og opera.Jeg oppererer med IE7 Firefox 1.6a1 og Opera 9 Tror det vil være lurt å ha både Opera 8 og 9 siden Presto (renderingmotoren i Opera) gjennomgår en aldri så liten stor oppdatering fra 8 til 9. Vet ikke om endringene er noe som merkes for oss vanlige dødelige, men det er jo alltids greit å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Er ikke halve jobben med webutvikling å sjekke om sidene funker i alle nettlesere? Skulle gjerne hatt tilgang til et tosifra antall nettlesere ... Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Men burde jeg altså skifte ut disse? EDIT: Lasta ned nettopp: Notepad 2 SmartFTP Selv synes jeg ikke notepad 2 var noe særlig tess, da det ikke var noe "highlighting" eller noen god oversikt. For dere veteraner er det sikkert kjempebra, men jeg tror jeg holder meg fortsatt til "Visual Web Developer 2005".. Kunne jeg bare få fikse en annen server enn den udugelige ftp.home.online.no nå da.. 5156130[/snapback] Hei Preben. Notepad 2 har alt du trenger. Det eneste du trenger er kunnskap til syntaks og skikkelig markup. Lagrer du filen "side.html", vil det være highlighting på html-kode. SmartFTP er det beste jeg har kommet over av FTP-klienter. Local Browser er litt buggy av og til, men alt annet er akkurat hva du trenger. Bruk litt tid! Sett av noen timer til å knote med begge programmene. Du får en god start hvis du benytter deg av disse verktøyene fra begynnelsen av. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Jeg vil heller anbefale flashfxp i stedet for alt det andre rælet. edit: yay for dårlig bbcode-parser :\ Endret 15. november 2005 av LoS Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Om det er mulig å lage en upload "dropbox" ? At man markerer 4-5 filer på maskinen, drar disse inn i browservinduet og slipper dem inn i en slags boks, så enten blir alle lastet opp, eller at man får banen til disse filene, og kan trykke "last opp". Har en del kunder som skal sende oss ting som er for store for mail, og et input felt med en "browse" knapp blir visst alt for avansert for dem. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Er ikke halve jobben med webutvikling å sjekke om sidene funker i allenettlesere? Skulle gjerne hatt tilgang til et tosifra antall nettlesere ... 5156319[/snapback] Agreed. Det blir litt halvhjerta å teste sida i IE og ff også si seg fornøyd.. appropo vått Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Jeg vil heller anbefale flashfxp i stedet for alt det andre rælet. edit: yay for dårlig bbcode-parser :\ 5156686[/snapback] For min del falt ikkje FlashFXP i smak. Knotete oppsett, etter mi meining. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Det syns jeg om alle de andre, men vi får være enige om å være uenige. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Det syns jeg om alle de andre, men vi får være enige om å være uenige. 5156746[/snapback] Det fungerer merkelig nok ofte veldig bra. :-P Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Jeg tror jeg må lage en: Hvordan administrere og utvikle ditt eget nettsted på en seriøs og effektiv måte(edit)-tutorial. SmartFTP og Notepad 2 vil sette standarden. Så er jo det ncftp og bluefish for de som bruker linux. Gu korr interessant. Endret 15. november 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 http://www.themaninblue.com/writing/perspe...oxing/index.htm Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 http://www.themaninblue.com/writing/perspe...oxing/index.htm 5157210[/snapback] Jeg synes ikke den var ikke så morsom eller bra, men det som er stilig er at den bare er laget i HTML, CSS og JS. Overraskende nok så den ikke perfekt ut i IE. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 Kan none hjelpe meg med noe? Jeg skal ha footern i bunn, får ikke position: absolute; + bottom: 0px; til å gjøre det, hva gjør jeg? Og det er en liten bug i Firefox, åssen fikser jeg den? Siden hakker en pixel ut eller noe. Også kan noen ta en titt på den i Opera og se åssen den er der? takk AZ-M 5155375[/snapback] Tror du virkelig noen gidder å sjekke det i Opera FOR deg, fordi du skal være så jævla sta å ikke legge inn programmet selv? For å svare på spørsmålet ditt: Nei. Jeg gidder faen ikke å gjøre det for deg. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. november 2005 Rapporter Del Skrevet 15. november 2005 http://www.themaninblue.com/writing/perspe...oxing/index.htm 5157210[/snapback] Jeg synes ikke den var ikke så morsom eller bra, men det som er stilig er at den bare er laget i HTML, CSS og JS. Overraskende nok så den ikke perfekt ut i IE. 5157222[/snapback] Poenget mitt var aldri noko anna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå