Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste som egentlig kan regnes som et problem i webutvikling er vel Internett Explorer...

(Kan jeg tenke meg)

 

Men folkens..: Anbefaler dere meg å bruke andre program enn:

CuteFTP 7

Crimson Editor

Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition.

Syns selv sistnevnte program funker utmerket for en nybegynner som meg til å skrive html. Er så oversiktlig. (Bruker vel egentlig ikke CrimsonEditor nå etter at jeg lasta ned sistnevnte (lovlig))

 

Men burde jeg altså skifte ut disse?

EDIT: Lasta ned nettopp:

Notepad 2

SmartFTP

Selv synes jeg ikke notepad 2 var noe særlig tess, da det ikke var noe "highlighting" eller noen god oversikt. For dere veteraner er det sikkert kjempebra, men jeg tror jeg holder meg fortsatt til "Visual Web Developer 2005"..

Kunne jeg bare få fikse en annen server enn den udugelige ftp.home.online.no nå da.. :hrm:

 

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Det eneste som egentlig kan regnes som et problem i webutvikling er vel Internett Explorer...

(Kan jeg tenke meg)

 

Men folkens..: Anbefaler dere meg å bruke andre program enn:

CuteFTP 7

Crimson Editor

Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition.

Syns selv sistnevnte program funker utmerket for en nybegynner som meg til å skrive html. Er så oversiktlig.  (Bruker vel egentlig ikke CrimsonEditor nå etter at jeg lasta ned sistnevnte (lovlig))

 

Men burde jeg altså skifte ut disse? 

EDIT: Lasta ned nettopp:

Notepad 2

SmartFTP

Selv synes jeg ikke notepad 2 var noe særlig tess, da det ikke var noe "highlighting" eller noen god oversikt. For dere veteraner er det sikkert kjempebra, men jeg tror jeg holder meg fortsatt til "Visual Web Developer 2005"..

Kunne jeg bare få fikse en annen server enn den udugelige ftp.home.online.no nå da..  :hrm:

 

 

TSP :)

5156130[/snapback]

Ikke tenk. Forskjellige tolkninger av regler osv i forskjellige nettlesere gjør at en minst bør ha IE, Firefox, og opera.

Jeg oppererer med IE7 Firefox 1.6a1 og Opera 9

------------------------------------

 

Dersom alt du ser etter er syntaks visning er jeg rimelig sikker på at det finnes bedre alternativer enn den microsoft greia :)

------------

 

HrDings: Utrolig hvor langt du klarte å dra den :o

Lenke til kommentar
Men burde jeg altså skifte ut disse? 

EDIT: Lasta ned nettopp:

Notepad 2

SmartFTP

Selv synes jeg ikke notepad 2 var noe særlig tess, da det ikke var noe "highlighting" eller noen god oversikt. For dere veteraner er det sikkert kjempebra, men jeg tror jeg holder meg fortsatt til "Visual Web Developer 2005"..

Kunne jeg bare få fikse en annen server enn den udugelige ftp.home.online.no nå da..  :hrm:

 

 

TSP :)

5156130[/snapback]

Ingen syntaksfarging i Notepad2 sier du? Da tror jeg du har bommet litt. Mulig du må lagre filen før du ser noe til det.

SmartFTP er utrolig digg, men koster penger. Bruker det uansett :)

Ikke tenk. Forskjellige tolkninger av regler osv i forskjellige nettlesere gjør at en minst bør ha IE, Firefox, og opera.Jeg oppererer med IE7 Firefox 1.6a1 og Opera 9

Tror det vil være lurt å ha både Opera 8 og 9 siden Presto (renderingmotoren i Opera) gjennomgår en aldri så liten stor oppdatering fra 8 til 9. Vet ikke om endringene er noe som merkes for oss vanlige dødelige, men det er jo alltids greit å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Men burde jeg altså skifte ut disse? 

EDIT: Lasta ned nettopp:

Notepad 2

SmartFTP

Selv synes jeg ikke notepad 2 var noe særlig tess, da det ikke var noe "highlighting" eller noen god oversikt. For dere veteraner er det sikkert kjempebra, men jeg tror jeg holder meg fortsatt til "Visual Web Developer 2005"..

Kunne jeg bare få fikse en annen server enn den udugelige ftp.home.online.no nå da.. 

 

5156130[/snapback]

 

Hei Preben.

 

Notepad 2 har alt du trenger. Det eneste du trenger er kunnskap til syntaks og skikkelig markup. Lagrer du filen "side.html", vil det være highlighting på html-kode.

 

SmartFTP er det beste jeg har kommet over av FTP-klienter. Local Browser er litt buggy av og til, men alt annet er akkurat hva du trenger.

 

Bruk litt tid! Sett av noen timer til å knote med begge programmene. Du får en god start hvis du benytter deg av disse verktøyene fra begynnelsen av.

 

;)

Lenke til kommentar

Om det er mulig å lage en upload "dropbox" ? At man markerer 4-5 filer på maskinen, drar disse inn i browservinduet og slipper dem inn i en slags boks, så enten blir alle lastet opp, eller at man får banen til disse filene, og kan trykke "last opp". Har en del kunder som skal sende oss ting som er for store for mail, og et input felt med en "browse" knapp blir visst alt for avansert for dem. :wallbash:

Lenke til kommentar
Kan none hjelpe meg med noe?

 

Jeg skal ha footern i bunn, får ikke position: absolute; + bottom: 0px; til å gjøre det, hva gjør jeg? Og det er en liten bug i Firefox, åssen fikser jeg den? Siden hakker en pixel ut eller noe. Også kan noen ta en titt på den i Opera og se åssen den er der? takk

 

AZ-M

5155375[/snapback]

Tror du virkelig noen gidder å sjekke det i Opera FOR deg, fordi du skal være så jævla sta å ikke legge inn programmet selv?

 

For å svare på spørsmålet ditt: Nei. Jeg gidder faen ikke å gjøre det for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...