Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
$settings kommer inn som parameter i en funksjon:

function saveSettingsToFile($settings) {
(...)
foreach($settings as $value) {
   fwrite($file, $value."\n");
}
(...)
}

 

Får først og fremst en warning om "Unused function argument: $settings", deretter "The value of variable $settings was never used"

 

Tror egentlig det bare er en ZDE-bug. Funksjonen fungerer som den skal.

5140475[/snapback]

 

Skriv dette i php-roten:

 

error_reporting(E_ERROR);

 

Høres ut som ALL eller WARNING er på. Mulig jeg er off track, men har vært borti lignende.

Lenke til kommentar
$settings kommer inn som parameter i en funksjon:

function saveSettingsToFile($settings) {
(...)
foreach($settings as $value) {
   fwrite($file, $value."\n");
}
(...)
}

 

Får først og fremst en warning om "Unused function argument: $settings", deretter "The value of variable $settings was never used"

 

Tror egentlig det bare er en ZDE-bug. Funksjonen fungerer som den skal.

5140475[/snapback]

 

Skriv dette i php-roten:

 

error_reporting(E_ERROR);

 

Høres ut som ALL eller WARNING er på. Mulig jeg er off track, men har vært borti lignende.

5141590[/snapback]

 

Å sette ned error_reporting() til noe under ALL eller STRICT bør du passe deg for når du fremdeles holder på å utvikle. Å sette den til 0, f.eks. bør du ikke gjøre før du har en custom error-handler på plass. Error-reporting er lurt å skru helt av når siden først er public, ellers kan du gi vekk litt info som slemminger blir veldig glad for å få. :)

Lenke til kommentar
Jonas: Tror ikke det har noe å si. Er "Code Analyseren" til ZDE som kommer med advarselen, ikke selve PHP/serveren.

5141602[/snapback]

 

Ah. Da var jeg på tur. :p

 

Å sette ned error_reporting() til noe under ALL eller STRICT bør du passe deg for når du fremdeles holder på å utvikle. Å sette den til 0, f.eks. bør du ikke gjøre før du har en custom error-handler på plass. Error-reporting er lurt å skru helt av når siden først er public, ellers kan du gi vekk litt info som slemminger blir veldig glad for å få. :)

5142536[/snapback]

 

Nja. ALL bør selvfølgelig være på når du utvikler, men å skru av error reporting helt når det gjelder public? :hmm:

 

Hvis du er redd for å gi vekk baner ol. til slemminger, bør du helst endre det. Imho er jo noe som ligger ute konstant i utivkling.

Lenke til kommentar
Å sette ned error_reporting() til noe under ALL eller STRICT bør du passe deg for når du fremdeles holder på å utvikle. Å sette den til 0, f.eks. bør du ikke gjøre før du har en custom error-handler på plass. Error-reporting er lurt å skru helt av når siden først er public, ellers kan du gi vekk litt info som slemminger blir veldig glad for å få. :)

5142536[/snapback]

 

Nja. ALL bør selvfølgelig være på når du utvikler, men å skru av error reporting helt når det gjelder public? :hmm:

 

Hvis du er redd for å gi vekk baner ol. til slemminger, bør du helst endre det. Imho er jo noe som ligger ute konstant i utivkling.

5142914[/snapback]

 

Å ha noe annet en helt avslått error_reporting på noe som er production-status er IMO ganske dumt. Du gir vekk baner, filstørrelser og mer. Feil som kan utnyttes kan lett bli oppdaget. Jeg ville heller skrudd error-reporting helt av, og lagt inn min egen custom errorhandler (settes i php.ini eller via ini_set()) som heller kan maile meg/sende meg en SMS når ting går i dass, og gjerne logge feil sammen med hvilke IPer, filer og spørrestrenger som genererte feilen. Da slipper du at folk utnytter feilmeldingene, samt at du blir fort tipset om noe går i stykker, og også hvem som ødelagte det. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Finnes det noe WYSIWYG-javascript-editor (altså for å endre ting man skriver i tekstbokser) som fungerer bra i IE, Firefox og Opera?

5144207[/snapback]

 

FCKEditor er din venn. Tviler dog litt på at den funker i Opera, men da den støtter Netscape fra og med 7, bør Opera også være støttet, da den låner litt kode derfra. :)

 

EDIT: Nupe, får bare HTML-kode opp. Funker kjempesupert i Firefox, IE og det meste annet, dog. :shrug:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Ser noen av dere bruker et script som sjekker hvilken browser du bruker og sender en feilmelding hvis man bruker IE. Er det mulig å få et sånt script?

 

(Vet loomy har ett på epleweb.com, men det er ikke tilgjengelig som nedlastning)

Det skal du få vettu!

Er leeenge siden jeg laget det, så det er nok ikke optimalt, men det funker så vidt jeg vet. Litt usikker på hvordan den takler IE på Mac, men tror den viser "feilemldingen" også der.

function IEwarning() {
$IE = false;
$opera = false;
$firefox = false;
$browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
if(stristr($browser, 'MSIE')) {
 $IE = true;
 if(stristr($browser, 'firefox')) { $firefox = true; }
 elseif(stristr($browser, 'opera')) { $opera = true; }
}
if($IE == true && $firefox == false && $opera == false) {
 echo 'FYDDA!';
}
}

5134355[/snapback]

Det var da en voldsom kode, hadde ikke dette holdt i lange baner?

<!--[if IE]>FYDDA!<![endif]-->

 

Eventuelt:

<!--[if IE]>Vi anbefaler nettleseren <a href="http://firefox.no" title="Last ned Firefox">Firefox</a> i stedet for Internet Explorer.<![endif]-->

Endret av HrDings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...