Haraldson Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Noe sier meg at det er nettopp det han prøver å si, indirekte... Litt sånne typiske «forumtendenser» her nå. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 You got it! Irriterende at folk nevner/svarer på samme ting flere ganger i en tråd. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Argh, STW skulle fått seg en kraftig uppercut. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Jeg synes folk som klager på småting er tragiske og kunne trengt seg en tur ut. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Noen som har en imagereplacement teknikk som funker på <input type="button"> ? Har lite lyst til å la knappen være uten value="" kun for å bruke bilde på den.. Prøvd følgende (kode-eksempler fra mezzoblue.com): #header { text-indent: -5000px; background: url(sample.gif) no-repeat; height: 25px; } og #header { background: url(sample.gif) no-repeat top right; width: 2329px; height: 25px; margin: 0 0 0 -2000px; } sistnevnte fungerte fint så lenge knappen var elementet lengst til høyre.. men med et par stk ved siden av hverandre ble det veldig feil.. :/ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Jeg synes folk som klager på småting er tragiske og kunne trengt seg en tur ut. 5124383[/snapback] Mynta på meg? ---------------------------- Trenger en enkel if/else-løkke (eller hva det heter) som inkluderer forskjellige filer for meg. Variabelen som allerede eksisterer (kommer til å eksistere i alle fall) er $bodyindex som endres etter hvilken side som inkluderes i «hoved-inkluderingsscriptet». Om jeg da ikke har forstått PHP helt feil, blir det noe slikt jeg trenger: <?php if { $bodyindex == 'littommeg' -> include 'submenulittommeg.php' osv... Noen som hadde giddi å mekke noe sånt, siden jeg ikke har så god peiling på syntax eller PHP generelt? Hvordan går det forresten med å hente ut bodyindex i WordPress? Jeg tenker da på at GET-variabelen (bokstaven, f.eks ?q= - jeg mikser sikkert begrepene her) kanskje varierer etter type side osv. Fint om noen kan hjelpe. Og ja, spør her først, blant alle de kjente Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Egentlig ikke. Sikta heller til George Bush. Du forklarte en ting om forummedlemmer, og han kom med kommentaren Endret 8. november 2005 av ett Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Ba'h, web10.nu er nede - igjen. Istedenfor å tilby mer lagringskapasitet kunne de heller gjort de webhotellene litt raskere Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Ta en titt i Bruker-guider også finner du Sikker includering i php. - Myntet på MR Berg altså Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Vel vel, kan ikke helt se hvorfor din ergrelse har større rett enn Tors' til å komme til uttrykk i opptil flere innlegg. Mer info angående problemet som ble innledet i forrige post: Bodyindex får jeg slik: <?php $SectionArray = "inc/sectionarray.php"; include("$SectionArray"); ?> (Øverst i index.php) sectionarray.php er med som vedlegg. Denne fila gir meg altså en output, som benyttes slik: <body id="<?php echo $bodyindex; ?>"> I tillegg til at dette gir meg mulighet til i CSS å style aktive menypunkter osv. (pga. unik body ID), tenkte jeg at denne outputen, eller variabelen før den blir output (eller noe slikt) kunne brukes til å bestemme hvilken undermeny som skulle inkluderes. Det var hele poenget - håper fortsatt noen kan hjelpe Orsus: Kan dessverre for lite til at jeg får noe ut av det. sectionarray.php Endret 8. november 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
zokra Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Ba'h, web10.nu er nede - igjen. Istedenfor å tilby mer lagringskapasitet kunne de heller gjort de webhotellene litt raskere 5124583[/snapback] Oppe igjen nå BTW: Noen som vet om en plass hvor jeg kan få php mysql og en shell konto for en rimelig penge? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Sliter ordentlig med å få midtstilt en meny. Noen som kunne hjulpet meg litt? Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får det til. Stilarket Index.php Veldig hyggelig om noen kunne ha hjulpet meg litt.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 gi ul fast bredde også margin: 0 auto; ? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 ALA: Issue 207 Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 funka dårlig Orsus. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 funka dårlig Orsus. 5125788[/snapback] du må sette en bredde som er akuratt så bred som linkene er til sammen, også må div'n den ligger i "menubar" ha 100%, evnt 700px eller hva bredden på siden er. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Noe for noen her inne.. 5118546[/snapback] Det står "You win" hvis du klarer å trykke på knappen... Lurer på noe... hvor mange unike besøkende har dere på sidene deres? Jeg har ca. 120 om dagen. Edit: hadde visst flere i november... 190 om dagen. 5122939[/snapback] Webalizeren min rapporterer om tall mellom ca. 100 og 350 besøkende per dag. Tviler sterkt på at det er så mye, for AWStats sier "bare" rundt 100. :/ Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Class'manaia synes jeg er vel så viktig og utbredt som divmania? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 @jorgis: Jeg bruker webalizern titt og ofte @orsus: Sant det med class-mania, hele poenget med "mania" er vel å ikke ende opp med 1000 bokser på siden sin. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Des færre classer/id'r man klarer å bruke(for å få jobben gjort) jo bedre synes jeg. For ikke å glemme å gi semantiske navn til klasser osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå