Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

PHP var ganske likt Perl, et annet (men ikke like kraftig som PHP) programmeringsspråk.

:lol:

 

Edit: herregud, fyren må være stokk dum.

PHP hadde endelig fått ordenlig støtte for objektorientering.
Jeg tror, at PHP vil bli enda større. PHP er egentlig enkelt å lære, så jeg kan ikke tro du ikke klarer det,
En HTML-fil, kan skrives i f.eks. Notisblokk/Notepad, og lagres som .html eller .htm. å skrive HTML-kode i f.eks. Notisblokk kalles å kode, eller å kode HTML. Men finnes det andre måter?

Svaret er ja. Det finnes programmer som blir kalt HTML Editorer. Dette kan være f.eks. Microsoft FrontPage, eller Macromedia DreamWeaver. FrontPage er gratis, tror jeg, mens Macromedia DreamWeaver koster penger. I FrontPage kan du rett og slett skrive inn vanlig tekst, formattere tekst, venstre-, høyre-, eller midtstille tekst, sette inn bilder, eller hva du ville gjort. Akuratt som i Word.

 

*latterkick*

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PHP var ganske likt Perl, et annet (men ikke like kraftig som PHP) programmeringsspråk.

:lol:

 

Edit: herregud, fyren må være stokk dum.

PHP hadde endelig fått ordenlig støtte for objektorientering.
Jeg tror, at PHP vil bli enda større. PHP er egentlig enkelt å lære, så jeg kan ikke tro du ikke klarer det,
En HTML-fil, kan skrives i f.eks. Notisblokk/Notepad, og lagres som .html eller .htm. å skrive HTML-kode i f.eks. Notisblokk kalles å kode, eller å kode HTML. Men finnes det andre måter?

Svaret er ja. Det finnes programmer som blir kalt HTML Editorer. Dette kan være f.eks. Microsoft FrontPage, eller Macromedia DreamWeaver. FrontPage er gratis, tror jeg, mens Macromedia DreamWeaver koster penger. I FrontPage kan du rett og slett skrive inn vanlig tekst, formattere tekst, venstre-, høyre-, eller midtstille tekst, sette inn bilder, eller hva du ville gjort. Akuratt som i Word.

 

*latterkick*

5114484[/snapback]

Ikkje alle kan være like smart som du da ;)

Lenke til kommentar
http://diversity.hem-design.com/v2/

http://diversity.hem-design.com/v2/style.css

 

 

Lurer på en ting.. På mouseoveren vil jeg at den skal være 40 px.. (altså menyen).. Men selvom jeg setter height på 40px.. SÅ vil ikke bildet strekke seg.. Mouseoverbildet har også høyde på 40px..

 

Help, anyone? :hmm:

5114556[/snapback]

 

quoter meg selv litt :p

 

Fikk det til nå.. men nå legger de seg under hverandre. Trenger dem bortover på en linje... anyone?

Lenke til kommentar
PHP var ganske likt Perl, et annet (men ikke like kraftig som PHP) programmeringsspråk.

:lol:

 

Edit: herregud, fyren må være stokk dum.

PHP hadde endelig fått ordenlig støtte for objektorientering.

 

*latterkick*

5114484[/snapback]

 

Begge de to utsagnene er jo for så vidt riktige. :)

 

1. Perl yter bedre enn PHP (om man bruker "kraftig" om ytelse, ikke om hvor store/kraftige applikasjoner man kan bygge)

 

2. PHP er skrevet som et prosedyrelt språk, og ikke før PHP5 har det per mine standarder hatt skikkelig OO, og enda er PHP5 betraktet som "ustabilt og usikkert" av større webhoster, som f.eks. STW.

 

3. C/GTK+ er diggbart. :)

Lenke til kommentar
Når skal flash-folka slutte med splash-screens?

Angriper ikke deg, Tor, men synes dette argumentet begynner å bli avleggs.

Måten en person bruker mus og tastatur må få lov til å strekke seg forbi statiske

og uinteressante nettsider. Statisk er stillstående - animasjon er energisk, kreativt

og engasjerende. Dette typen markedsføring er jeg ikke tvil om at vil råde i mange,

mange år fremover. Animasjoner for nett er kommet for å bli.

Det er vi som må tilpasse oss, ikke dem.

Lenke til kommentar
Angriper ikke deg, Tor, men synes dette argumentet begynner å bli avleggs.

Måten en person bruker mus og tastatur må få lov til å strekke seg forbi statiske

og uinteressante nettsider. Statisk er stillstående - animasjon er energisk, kreativt

og engasjerende. Dette typen markedsføring er jeg ikke tvil om at vil råde i mange,

mange år fremover. Animasjoner for nett er kommet for å bli.

Det er vi som må tilpasse oss, ikke dem.

5115222[/snapback]

Joda, animasjoner kan være flotters det, men hva i all verden er poenget med en side helt blottet for nyttig informasjon som du bare må trykke deg forbi?

 

Grattis til Mikka og Eksos :fun:

 

EDIT: Dæng, var for sen :/

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...