Loomy Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) HTML er et kodespråk, eller et scriptspråk som noen også kaller det, dom brukes til å lage websider. Det er HTML som bygger selve sidene, mens det brukes noe som heter FTP til å få dem ut på web. HTML står for HyperText Markup Language, og brukes altså til websider. Kodespråket HTML er et Markup Språk. HTML er altså et kodespråk, et scriptspråk OG et markup språk. Artig! EDIT: Bahahah, den siden var jo stappfull i gullkorn! Det finnes programmer som blir kalt HTML Editorer. Dette kan være f.eks. Microsoft FrontPage, eller Macromedia DreamWeaver. FrontPage er gratis, tror jeg, mens Macromedia DreamWeaver koster penger. "Frontpage er gratis, tror jeg" :!: Endret 6. november 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Hva i..? Kristofer Solberg har laget den døveste informasjonssiden jeg har kommet over. Hva faen er dette, for eksempel? Hva er websikkerhet? Noen generelle regler for websikkerhet For et esel! Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Du kan faktisk sette inn filmer på websider med HTML, men der er ikke HTML som lager filmene. Her brukes et britisk flagg for å vise at du kan klikke på det for å vise den engelske versjonen. For det første, tror jeg ikke amerikanerne ville likt dette om de så det, og det hadde nok vært det samme omvendt. Dessuten står det verken over, under, til venstre eller høyre at det går ann å klikke på den for å vise en engelsk versjon. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Hahah, er jo ikke en eneste konkret "regel". Svada og atter svada ^_^ Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 webdesign :!: Kunne ikke dy meg Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Kan du lage en newbie guide? 5111811[/snapback] Skal skrive om den siste artikkelen i løpet av kvelden eller morgendagen, slik at den i hvertfall inneholder en beskrivelse av hvordan jeg gjorde det Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Tror jeg fant dagens side idag. Driver stadig og kjeder meg litt og dette er blitt ressultatet. Veit ikke hva jeg synes om det selv engang, men er ihvertfall en klar forbedring fra igår. http://deprecated.frac.dk/dev/publisering/ Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 webdesign :!: Kunne ikke dy meg 5113316[/snapback] Velfortjent! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Sleng på en <ul> før alle listepunktene dine og en </ul> i slutten av de. Da vil mye være gjort... Edit: Og fjærn <p> forran listepunkene og </p> i slutten. 5111936[/snapback] Takk! Det er vel ingen som har tid til å se på en liten feil til? <input type="submit" name="forhaan" value="Forhåndsvis" class="kontakt"/> input#kontakt { border: 1px solid #999; color: #fff; margin: 20px; } http://technicalart.net/kontakt.php Det jeg skal ha fram er at alle bokser i kontaktfeltet(Navn, E-Mail, Emne, Send osv) skal bli lik som <textarea>, Uten at login- feltet på venstre side endrer seg. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 http://www.dstrict.com/z107/index.html Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 http://www.dstrict.com/z107/index.html 5113540[/snapback] Konge. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Når skal flash-folka slutte med splash-screens? Edit: Fikk ikke siden til å funke i Opera 9.0, Ff 1.04 eller IE 5.5, jeg. Endret 6. november 2005 av George Bush Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Ikke jeg heller, faktisk. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Noen som gidder å gi meg litt kritikk på denne? Hva bør endres? http://deprecated.frac.dk/dev/publisering/ Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Funka fett i FF 1.0.7 Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Jeg som trodde at opera var skikkelig up to date og greier, så viser det seg at rich-text-delen først har kommet i Opera 9 betaen. :| Til og med IE5, safari 1.3 og konquer har jo støtte for dette. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Kan ingen skrive en god artikel på hvordan man styler knapper, input-fields og textareas så de blir like i alle nettlesere og litt om de generelt? 5100866[/snapback] Eg fan, eg fan! Edit: Det var 1.0.7 jeg hadde, funka dårlig der. Endret 6. november 2005 av George Bush Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Kan du lage en newbie guide? 5111811[/snapback] Skal skrive om den siste artikkelen i løpet av kvelden eller morgendagen, slik at den i hvertfall inneholder en beskrivelse av hvordan jeg gjorde det 5113352[/snapback] Da var det gjort. Skulle egentlig gjøre det litt mer fancy med screenshots og greier, men tiden strak ikke til «Spilles nå» Rop ut om det var dårlig forklart ... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Grattis med dagen lille gutt(Mikka) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå