Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HTML er et kodespråk, eller et scriptspråk som noen også kaller det, dom brukes til å lage websider. Det er HTML som bygger selve sidene, mens det brukes noe som heter FTP til å få dem ut på web. HTML står for HyperText Markup Language, og brukes altså til websider. Kodespråket HTML er et Markup Språk.

HTML er altså et kodespråk, et scriptspråk OG et markup språk. Artig! :D

 

EDIT: Bahahah, den siden var jo stappfull i gullkorn! :D

Det finnes programmer som blir kalt HTML Editorer. Dette kan være f.eks. Microsoft FrontPage, eller Macromedia DreamWeaver. FrontPage er gratis, tror jeg, mens Macromedia DreamWeaver koster penger.

"Frontpage er gratis, tror jeg" :!:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Du kan faktisk sette inn filmer på websider med HTML, men der er ikke HTML som lager filmene.
Her brukes et britisk flagg for å vise at du kan klikke på det for å vise den engelske versjonen. For det første, tror jeg ikke amerikanerne ville likt dette om de så det, og det hadde nok vært det samme omvendt. Dessuten står det verken over, under, til venstre eller høyre at det går ann å klikke på den for å vise en engelsk versjon.

 

:D

Lenke til kommentar
Sleng på en <ul> før alle listepunktene dine og en </ul> i slutten av de. Da vil mye være gjort...

Edit: Og fjærn <p> forran listepunkene og </p> i slutten.

5111936[/snapback]

 

Takk!

 

Det er vel ingen som har tid til å se på en liten feil til? :p

 

  <input type="submit" name="forhaan" value="Forhåndsvis" class="kontakt"/>

input#kontakt {
border: 1px solid #999;
color: #fff;
margin: 20px;

}

 

http://technicalart.net/kontakt.php

 

Det jeg skal ha fram er at alle bokser i kontaktfeltet(Navn, E-Mail, Emne, Send osv) skal bli lik som <textarea>, Uten at login- feltet på venstre side endrer seg.

Lenke til kommentar
Kan du lage en newbie guide? :p

5111811[/snapback]

 

Skal skrive om den siste artikkelen i løpet av kvelden eller morgendagen, slik at den i hvertfall inneholder en beskrivelse av hvordan jeg gjorde det :)

5113352[/snapback]

 

 

Da var det gjort. Skulle egentlig gjøre det litt mer fancy med screenshots og greier, men tiden strak ikke til :)

 

«Spilles nå»

 

Rop ut om det var dårlig forklart ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...