Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Joa, kunne gått for ordnet liste også, men siden dette er en gjestebok måtte den da listet opp i omvendt rekkefølge igjen... Så listepunkt nummer 1 står sist, siden det ble skrevet sist.

 

Argh!! Nå er jeg gretten på ZDE... Den ga meg en bug error da jeg kjørte analyse av koden til gjesteboken. Jeg rettet den opp, men da døde hele skriptet. Feilmeldingen ZDE ga meg var at jeg hadde en «Assigment in a conditional statement», og at det ikke var lov. Men det som gjør meg mest gretten var at det var mamma som fant feilen, ikke jeg :p

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joa, kunne gått for ordnet liste også, men siden dette er en gjestebok måtte den da listet opp i omvendt rekkefølge igjen... Så listepunkt nummer 1 står sist, siden det ble skrevet sist.

 

Argh!! Nå er jeg gretten på ZDE... Den ga meg en bug error da jeg kjørte analyse av koden til gjesteboken. Jeg rettet den opp, men da døde hele skriptet. Feilmeldingen ZDE ga meg var at jeg hadde en «Assigment in a conditional statement», og at det ikke var lov. Men det som gjør meg mest gretten var at det var mamma som fant feilen, ikke jeg :p

5110443[/snapback]

 

"assignment in a conditional statement" er jo bare en greie for å hindre at ferskinger skriver følgende, som vil gå i evig løkke:

<?php
while ($variabel = 4)
{
  //gjørnoe
}
?>

 

istedenfor

 

<?php
while ($variabel == 4)
{
  //gjørnoe
}
?>

 

Som ikke vil loope evig. Å bruke = inni condisjonelle operatorer er veldig farlig, men unntak som f.eks. while ($row = mysql_fetch_object($result)) { } ;)

Lenke til kommentar
Satt å lekte meg litt i kveld.

Her er resultatet.... en «Spilles nå»-boks som oppdaterer seg selv 5 sekunder etter at en sang har stoppet/begynt i WinAmp på maskinen min :)

 

Alt takket være denne denne Pluginen til WinAmp, og litt ASP-koding.

5110836[/snapback]

Kult, men ARGH! hvorfor virker det ikke hos meg da? :\

Enable pluginen, slå på http post, hente data fra post, printe ut.. Enkelt nok, men av en eller annen grunn blir ikke POST-data sendt/mottatt...

Lenke til kommentar
Satt å lekte meg litt i kveld.

Her er resultatet.... en «Spilles nå»-boks som oppdaterer seg selv 5 sekunder etter at en sang har stoppet/begynt i WinAmp på maskinen min :)

 

Alt takket være denne denne Pluginen til WinAmp, og litt ASP-koding.

5110836[/snapback]

Kult, men ARGH! hvorfor virker det ikke hos meg da? :\

Enable pluginen, slå på http post, hente data fra post, printe ut.. Enkelt nok, men av en eller annen grunn blir ikke POST-data sendt/mottatt...

5111201[/snapback]

 

Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt og hente data fra audioscrobbler (last.fm) ?

Lenke til kommentar
Å bruke = inni condisjonelle operatorer er veldig farlig, men unntak som f.eks. while ($row = mysql_fetch_object($result)) { } ;)

5110780[/snapback]

Som var nøyaktig det jeg gjorde ;) Har jo brukt det en del ganger tidligere også, men stolte blindt på Zend her da det sa det var en bug i koden...

5110850[/snapback]

 

En grei måte å forhindre at du glemmer to = er å snu det hele "feil" vei. Sett

'dette er et eller annet' == $variabelen_det_skulle_vert_i

Glemmer du den ene = får du en hyggelig beskjed om å fikse opp ;)

Lenke til kommentar
Kult, men ARGH! hvorfor virker det ikke hos meg da? :\

Enable pluginen, slå på http post, hente data fra post, printe ut.. Enkelt nok, men av en eller annen grunn blir ikke POST-data sendt/mottatt...

5111201[/snapback]

 

Jeg bruker Local Save mot serveren min, og bruker include ;)

Da kan jeg lage en tekstfil med templete, og dermed ble det veldig enkelt å style det hele i CSS :thumbup:

 

Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt og hente data fra audioscrobbler (last.fm) ?

5111638[/snapback]

 

Ikke like gøy å bruke en tjeneste som å mekke og tilpasse selv :tease:

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
En grei måte å forhindre at du glemmer to = er å snu det hele "feil" vei. Sett
'dette er et eller annet' == $variabelen_det_skulle_vert_i

Glemmer du den ene = får du en hyggelig beskjed om å fikse opp  ;)

5111706[/snapback]

Hele poenget var jo at jeg ikke skulle ha '==', men bare ha '='. Men Code Analyzer i ZDE sa jeg hadde en bug i koden ved at jeg bare hadde '=', men å ha '==' drepte hele gjestebokscriptet.

Lenke til kommentar
En grei måte å forhindre at du glemmer to = er å snu det hele "feil" vei. Sett
'dette er et eller annet' == $variabelen_det_skulle_vert_i

Glemmer du den ene = får du en hyggelig beskjed om å fikse opp  ;)

5111706[/snapback]

Hele poenget var jo at jeg ikke skulle ha '==', men bare ha '='. Men Code Analyzer i ZDE sa jeg hadde en bug i koden ved at jeg bare hadde '=', men å ha '==' drepte hele gjestebokscriptet.

5112053[/snapback]

Ja, men jeg sa det nå alikevel jeg ;)

Er ikke HELT blind...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...