Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Henrik: Jeg vet ikke om du så at en mod nettopp stengte "Vurder skolesiden min"-tråden.

@Alle: Jeg reagerer på samme måte som Henrik når sidene får deg til å brekke deg, selv om du måtte bruke Lynx.

Når argumentene for å stenge tråden svirrer rundt trådstarters dårlige selvtillit, finnes det en del gode motargumenter:

-Vi kritiserer ikke designeren, vi kritiserer designet.

-Alle må begynne et sted, men dette bør i større grad være bevisst hos designer, enn hos kritikerene.

-Det skinner tvert gjøne at designer ikke har tatt seg tid til å utvikle seg på dette området, og dette utelukker også at personen har lest div. annonseringer i WDS-kategorien.

-Det eksisterer alltid en lurende fare om at noen kan slakte deg, og om dette ikke faller i smak hos designer, bør han revurdere å publisere (makk)verket.

:shrug:

I'm fed up av slike saker. Burde det slåes opp en annonsering til?

Lenke til kommentar
Jo, men slik gardering er kjekt å ha hvis en mod med lite forståelse kommer på banen, Da kan vi referere til annonseringen som sier at:

Fisk til kritikk på EGET ansvar!

5087422[/snapback]

Vi har jo egentlig det:

Oppslagsverk over artikler » INFO: Websider til kritikk, - en liten pekepinn.

Til trådstarter: Vit at du av egen vilje har lagt ut din side/kreasjon for å få tilbakemeldinger fra andre brukere. Dette betyr at du må kunne tåle og ta til deg negativ kritikk på samme måte som positive tilbakemeldinger. Blant en stor og variabel brukermasse kan du ikke regne med at alle har samme mening og smak som deg selv, og hovedpoenget med å poste en side for kritikk er nettopp det å få frem forslag til forbedringer. Om du er uenig med en eller flere brukeres mening, er det dermed ikke sagt at noen av partene har det rette svaret på hvordan ting burde gjøres. Derfor hjelper det ikke noen av partene med oppgitte, sinte eller arrogante svar på kritikk. Vennligst les første setning i dette avsnittet om igjen om det ble uklart. Om du skal argumentere mot deler av kritikken du har fått mot deg, prøv å holde en saklig tone, og bruk saklige argumenter.

2066488[/snapback]

Endret av PT
Lenke til kommentar
Kvaliteten har jo sunket mye, får håpe det blir noe av Unrealized-forum-idéen min, om Lokaltog vil sette den i live.

5087622[/snapback]

Vil ikke si det nei. Det som kommer inn av sider har jo forsåvidt blitt dårligere, men det tror jeg har med at de mer drevne her på forumet rett og slett ikke kommer med så mye nytt lengre.. I tillegg er det jo mange nybegynnere, som garantert vil komme seg etter hvert.

Unrealized-forum-idéen? Altså et forum på Unrealized.org?

Lenke til kommentar
Men korleis skal ein klare å lagre innholdet av eit element med kun attributten ContentEditable?

5084734[/snapback]

document.navn.value ? ;)

5085133[/snapback]

Men var ikkje heile poenget i innlegget ditt at man ikkje skulle trenge å tafse rundt på JavaScript?

5086538[/snapback]

Var kanskje ikke helt tydelig, men poenget mitt var vel egentlig at man ikke måtte style så mye for å få det til, f.eks. å bruke textareas som må styles i alle retninger, og ha en egen side til preview. Istedenfor er det heller mulig å ha hele siden slik den faktisk ser ut med de styles de faktisk skal ha og redigere det direkte, uten å måtte dobbelstyle textareas over hele siden. :)

EDIT:

Ser for meg ContentEditable er noe som kunne vært en killer kombinasjon til AJAX, og kunne gjort blogging myyye lettere og enklere, både for utvikler og bruker. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Laget en kjapp placeholder for cypromed.no (kunde hvis nye side er under utvikling..)

Bruker en kjekk liten hack for å midtstille hele "visittkortet" både horisontalt og vertikalt..

Men! i IE for MAC så vises INGENTING! :/

Noe som var veldig kjipt da kunden kun bruker en eldre MAC-version og hverken bruker safari, eller noen av de andre nettleserne for mac..

noen som har vært borti lignende/bruker samme teknikk noe sted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...