Roberto Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Photoshop er vel egentlig ikke et tegneprogram, per definisjon. Lenke til kommentar
neb Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Hmm, ok. Skal sjekke Illustrator senere. Er det det som er forskjellen på Photoshop og Illustrator - at Photoshop er vanlig tegneprogram og Illustrator er vektorprogram? Har lenge lurt på hva som egentlig var forskjellen på de to ganske like programmene ... Photoshop er i bunn og grunn et bildebehandlingsprogram. I motsettning til Illustrator som er skapt for å lage logoer, illustrasjoner og liknende. Illustrator baserer seg på vektorisering, ja. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Da var det bare den lille buggen med Navn og hjemmeside - feltene. Anyone? 5080853[/snapback] Skjønner ikke hva du mener med bug, men hvis du vil ha den lik som de andre, så legg på en border. Tror du må forklare litt.. Edit: Ser det nå. Er ikke sånn i FF. 5081165[/snapback] Slik jeg vil ha boksene skjer først etter du har dratt musen over. Etter hva jeg har sett skjer det samme i samtlige browsere. Sitter med FF 1.04 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Photoshop er vel egentlig ikke et tegneprogram, per definisjon. 5081251[/snapback] Sant, sant. Vil du ha et pure tegneprogram vil jeg heller anbefale Corel Painter.. Men Photoshop egner seg også utrolig bra å tegne med. Funker egentlig utrolig bra, mange folk som lever av tegning som bruker det også... Photoshop er i bunn og grunn et bildebehandlingsprogram. I motsettning til Illustrator som er skapt for å lage logoer, illustrasjoner og liknende. Jeg tolker det utsagnet som at du ikke kan lage illustrasjoner i Photoshop... Det er jeg strengt tatt svært uenig i. Jeg lager ofte illustrajoner i Photoshop, men bruker de fleste gangene elementer jeg har laget i Illustrator. Photoshop er mye mer genialt når det kommer til gradients o.l.... Lagre layers i Illustrator med ordentlige navn, så er det ikke så vanskelig å skille dem i PS... Men nå går vel denne litt OT, da.. Burde vel igrunn vært plassert i Visuell Kreativitet.. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Noen folk i klassen har blitt "proffe" i FP, og da jeg prøvde å få dem til å lære seg ornt'li kode sa de: "Why? Det ser jo helt rått ut, jo!". Desverre hadde ingen hørt om FF eller Opera og trodde jeg kødda når jeg sa at det fantes bedere browsere enn IE :!: Ikke nok med at sida så ut som et vrak, så virka den kun i IE! Og når dem var 5 og jeg bare 1 ga jeg til slutt bare opp... Men jeg gir meg ikke så lett. Så jeg lurer på om noen har noen enkle og geniale argumenter mot tabell-suppe og FP? Jeg er ganske flink til å momle og rote bort ordet når jeg snakker, så noen harde argumenter hadde vært top Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 http://dan1el.net/ie/ Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Prøv siden deres ifra en av mobilene dems. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Photoshop er vel egentlig ikke et tegneprogram, per definisjon. 5081251[/snapback] Vel, ok. Jeg kjenner til hva man kan gjøre i Photoshop, det jeg egentlig stilte spørsmål ved var hva Illustrator var for noe. [/off-topic] Lenke til kommentar
iMono Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Prøv siden deres ifra en av mobilene dems. 5081794[/snapback] Når jeg lagde min første side (i FP) så funket det fint å lese med mobilen. Jeg hadde (og har fremdeles) en 3510i. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Sant det, tabellsuppe funker faktisk best til mobil-sider, rart nok. Mobile webdesign Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 http://misinterpreted.org/archives/2005/07...vices#the_entry Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Hoho, i morgen starter hjemmesideprosjektet på skolen Vart ganske bekymret når jeg fikk høre at vi måtte bruke FP men så fant jeg ut at det var code view i FP og at etter den første siden kan jeg bruke det prog jeg vil Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2005 Faen "em" suger!! blir jo dobbel så stor i IE som i FF. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 Faen "em" suger!! blir jo dobbel så stor i IE som i FF. 5083128[/snapback] Fordi tekststørrelsen i IE er justert til "Størst" Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Faen "em" suger!! blir jo dobbel så stor i IE som i FF. 5083128[/snapback] Fordi tekststørrelsen i IE er justert til "Størst" 5083322[/snapback] De er like store når jeg bruker px. Endret 31. oktober 2005 av skate4life Lenke til kommentar
DevN Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 De er like store når jeg bruker px. 5083364[/snapback] IE klarer ikke å forstørre/forminske tekster angitt i absolutt størrelse. --- Uff, skulle finne PowerDVD på Cyberlink sine sider ... I Opera går drop-menyene UNDER bildet under menyene. I Firefox forsvinner menyen så straks man beveger musepekeren vekk fra "utløseren" for å si det sånn. Men i IE funka det utmerket så klart. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 Send dem en mail, da Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 Noen som vet åssen man kan få andre enn de som man kan velge? Her på forumet liksom. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 Skrive en annen farge i stedet for de som er oppgitt? <- megaroll Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Fant det ut SÆVV! Endret 31. oktober 2005 av skate4life Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå