Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, ok. Skal sjekke Illustrator senere. Er det det som er forskjellen på Photoshop og Illustrator - at Photoshop er vanlig tegneprogram og Illustrator er vektorprogram? Har lenge lurt på hva som egentlig var forskjellen på de to ganske like programmene ...

 

Photoshop er i bunn og grunn et bildebehandlingsprogram. I motsettning til Illustrator som er skapt for å lage logoer, illustrasjoner og liknende. Illustrator baserer seg på vektorisering, ja. ;)

Lenke til kommentar
Da var det bare den lille buggen med Navn og hjemmeside - feltene. Anyone? :)

5080853[/snapback]

 

Skjønner ikke hva du mener med bug, men hvis du vil ha den lik som de andre, så legg på en border. Tror du må forklare litt..

Edit: Ser det nå. Er ikke sånn i FF.

5081165[/snapback]

 

Slik jeg vil ha boksene skjer først etter du har dratt musen over. Etter hva jeg har sett skjer det samme i samtlige browsere. Sitter med FF 1.04

Lenke til kommentar
Photoshop er vel egentlig ikke et tegneprogram, per definisjon. :)

5081251[/snapback]

Sant, sant. Vil du ha et pure tegneprogram vil jeg heller anbefale Corel Painter.. Men Photoshop egner seg også utrolig bra å tegne med. Funker egentlig utrolig bra, mange folk som lever av tegning som bruker det også...

Photoshop er i bunn og grunn et bildebehandlingsprogram. I motsettning til Illustrator som er skapt for å lage logoer, illustrasjoner og liknende.

Jeg tolker det utsagnet som at du ikke kan lage illustrasjoner i Photoshop... Det er jeg strengt tatt svært uenig i. Jeg lager ofte illustrajoner i Photoshop, men bruker de fleste gangene elementer jeg har laget i Illustrator. Photoshop er mye mer genialt når det kommer til gradients o.l.... Lagre layers i Illustrator med ordentlige navn, så er det ikke så vanskelig å skille dem i PS...

 

Men nå går vel denne litt OT, da.. Burde vel igrunn vært plassert i Visuell Kreativitet..

Lenke til kommentar

Noen folk i klassen har blitt "proffe" i FP, og da jeg prøvde å få dem til å lære seg ornt'li kode sa de: "Why? Det ser jo helt rått ut, jo!". Desverre hadde ingen hørt om FF eller Opera og trodde jeg kødda når jeg sa at det fantes bedere browsere enn IE :!:

 

Ikke nok med at sida så ut som et vrak, så virka den kun i IE! Og når dem var 5 og jeg bare 1 ga jeg til slutt bare opp... Men jeg gir meg ikke så lett. Så jeg lurer på om noen har noen enkle og geniale argumenter mot tabell-suppe og FP?

 

Jeg er ganske flink til å momle og rote bort ordet når jeg snakker, så noen harde argumenter hadde vært top :thumbup:

Lenke til kommentar
De er like store når jeg bruker px.

5083364[/snapback]

IE klarer ikke å forstørre/forminske tekster angitt i absolutt størrelse.

 

---

Uff, skulle finne PowerDVD på Cyberlink sine sider ... I Opera går drop-menyene UNDER bildet under menyene. I Firefox forsvinner menyen så straks man beveger musepekeren vekk fra "utløseren" for å si det sånn. Men i IE funka det utmerket så klart. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...