Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke bruk Comic Sans, den ser forjævlig ut, uansett.

5079451[/snapback]

Og når man er inne på comic sans. Noen som har lagt merke til hvor mange som bruker den fonten til daglig på papir? Flere av lærerne mine forguder den fonten og bruker den på prøver etc.

Men det værste av alt var den lappen jeg fikk fra militæret. Selv de klarte å bruke den styggeste fonten som noengang er lagd. Så ut som en invitasjon til et barneselskap. Boikott comic sans.

Lenke til kommentar
Ikke bruk Comic Sans, den ser forjævlig ut, uansett.

5079451[/snapback]

Og når man er inne på comic sans. Noen som har lagt merke til hvor mange som bruker den fonten til daglig på papir? Flere av lærerne mine forguder den fonten og bruker den på prøver etc.

Men det værste av alt var den lappen jeg fikk fra militæret. Selv de klarte å bruke den styggeste fonten som noengang er lagd. Så ut som en invitasjon til et barneselskap. Boikott comic sans.

5079589[/snapback]

Husker dere Åndenes Makt logoen de hadde før på TV Norge?

Lenke til kommentar

Aner ikke hvor denne skal postes, så tar sjansen.

Skulle legge til egen 404-sider til siden min nå. Det gikk smertefritt. Så oppdaget jeg at nyhetene ikke funket fordi jeg hadde overskrevet .htaccess'en med mod_rewrite. Jeg byttet tilbake og alt funket igjen.

Når jeg prøvde å legge disse to "tingene", eller hva jeg skal kalle de, sammen, så fikk jeg 505-feilmelding. Hva gjør jeg feil?

Dette er fila:

ErrorDocument 404 /404.html

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^/([0-9]{10})/([0-9]{4})/([0-9]{2})/([0-9]{2})/(.*)/(.*).html$ ?archive=$1&furls_date=$2/$3/$4&aj_go=more&category=$5&id=$6 [QSA]

RewriteRule ^([0-9]{4})/([0-9]{2})/([0-9]{2})/(.*)/(.*).html$ ?furls_date=$1/$2/$3&aj_go=more&category=$4&id=$5 [QSA]

RewriteRule ^/(.*).html$ ?category=$1 [QSA]

Endret av ett
Lenke til kommentar

Noen som kan se på disse små buggene:

http://technicalart.net/filer/

1. "value" i Navn og hjemmeside vises med feil farge fram til du drar musa over. "Value" i hjemmeside kommer og går som den vil.

2. Noen som kunne fortalt meg en bedre løsning enn å bruke denne til tekstfeltet:

<textarea name="hilsen" cols="25" rows="5" ></textarea>

Håpet er at jeg skal klare å få hele gjesteboka i samme stil som loginfeltet på venstre side.

Style: http://technicalart.net/filer/styles.css

Kanskje jeg heller skal opprette en egen tråd?

Lenke til kommentar
Photoshop skal da tegne smooth uansett det, hvis du har skrudd på AA... Med mindre du vil at den skal tegne "usmooth", for så å gjøre dem smooth etterpå?

5080835[/snapback]

Hmmm, jau. Men Flash "smoother" streker mer ut. Photoshop fjerner liksom bare små hakk i strekene, mens Flash former strekene mer runde og slikt.

Vanskelig å forklare, men jeg digger Flash-smoothen, den er så herlig. I Flash står smoothing på 50/100, så kan fortsatt gjøre den bedre. Noe lignende i Photoshop? Anti-Aliasing i Photoshop har vel bare et par 5 uttrykk, sånn som "strong" og "crisp"?

Lenke til kommentar
Husk at Flash er vektor da, og at det brush-tool i PS ikke er det samme som i Flash.. Man kan ikke bruke samme måte å smoothe kanter på i bitmap som i vektor... Hvis du vil ha samme måten å smoothe på som i Flash, må du ty til Illustrator. Den er ganske lik, hvis jeg ikke husker feil (Sjelden jeg bruker brush i Illustrator)...

5081107[/snapback]

Hmm, ok. Skal sjekke Illustrator senere. Er det det som er forskjellen på Photoshop og Illustrator - at Photoshop er vanlig tegneprogram og Illustrator er vektorprogram? Har lenge lurt på hva som egentlig var forskjellen på de to ganske like programmene ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...