Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, tenk hvor mye lettere livet hadde blitt om alle tekstbehandlere hadde den GENIALE søkemuligheten Opera tilbyr. I Opera har jeg bare en tekstboks under adresselinja, så søker den seg fram til første resultat i dokumentet mens jeg skriver.

 

Tenk hvor mange døgn av livet man bruker totalt på å trykke fram en søkeboks, skrive inn søketekst og trykke "søk" ...

Lenke til kommentar

Njubs som bruker Notisblokk.

 

Dreamweaver er så flink med highlighting, andre tekstbehandlere virker så slappe på sånt, spesielt når man blander flere språk (HTML, CSS, JavaScript, PHP, XML, whatever).

 

Er Helios Software Solutions ute av business? Savner nye versjoner av TextPad.

Lenke til kommentar

Syntaks highlighting er et veldig godt hjelpemiddel, og gir deg utrolig mye bedre oversikt over koden. Hadde aldri giddet å kode noe særlig uten å kunne ha syntaks hl, da det hadde blitt utrolig mye mindre oversiktelig. :)

 

EDIT: og dere alle er barn i mine øyne. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt. Klarer lett å se forskjell på forskjellige tags, trenger ikke farger for å skille dem. Men å trenge det, det er "njub". Boyakasha!

5065376[/snapback]

 

 

Bah. En som bruker Notisblokk er jo så njub at han ikke klarer å finne seg en bedre tekstbehandler. Har ikke mer å kverulere med. :/

 

Edit: Er det ikke sovetid for småttiser?

5065377[/snapback]

 

Hva gjør dere her?

 

1. Slik skittkasting er å pisse i brønnen. Skjerp dere!

2. Highlighting er et must. Jeg gleder meg til å se deg, skate4life, sitte med 100+ linjer med kode og være effektiv i notepad.

3. Dreamweaver er dyrt og kommer med for mye dritt. Det finnes mange bedre alternativ, og et som gruser DW er notepad2. Det burde alle bruke.

Lenke til kommentar
3. Dreamweaver er dyrt og kommer med for mye dritt. Det finnes mange bedre alternativ, og et som gruser DW er notepad2. Det burde alle bruke.

5065802[/snapback]

Dyrt? Ja. Mye dritt? Kommer ann på hvilke behov en har. Notepad2 gruser DW? Igjen, kommer ann på hvilke behov en har. Selvfølgelig, om en ikke skal gjøre annet en å skrive litt kode er Notepad2 helt ypperlig.

Her brukes Notepad2 til småendring av filer, mens DW brukes om jeg har et litt større prosjekt på gang :)

Lenke til kommentar

I Notepad2, og en heil del andre slike program, må du velge kva slags språk du brukar for at den skal highlighte koden riktig.

 

Det er fordelen med DW, det finn ut når du brukar dei ulike språka, og fargar deretter. Men generelt sett, eg bryr meg fint lite om kva slags program alle andre brukar. Eg likar DW, og klarar meg fint med det.

 

Skate4life: Ser ikkje kvifor du absolutt skal bruke Notepad. Det er ingen fordelar med det over andre program. Som sagt tidligare, skulle likt å sett deg sitte med mange hundre linjer avansert serverside-kode uten highlighting. ;)

 

Noe av det mest tragiske jeg vet er når folk kaller folk får små unger osv når de kun er 2-3år eldre. Det er barnslig.

 

Forskjellen mellom 14-16 og 18+ er enorm :)

Lenke til kommentar
I Notepad2, og en heil del andre slike program, må du velge kva slags språk du brukar for at den skal highlighte koden riktig.

5065957[/snapback]

Det må du vel ikke? Jeg må iallfall ikke det. Notepad2 skiller iallfall fint og automatisk mellom HTML, PHP og CSS -- akkurat som Dreamweaver.

Lenke til kommentar
I Notepad2, og en heil del andre slike program, må du velge kva slags språk du brukar for at den skal highlighte koden riktig.

5065957[/snapback]

Det må du vel ikke? Jeg må iallfall ikke det. Notepad2 skiller iallfall fint og automatisk mellom HTML, PHP og CSS -- akkurat som Dreamweaver.

5066018[/snapback]

Kun etter at du har lagret filen så vidt jeg kan se.. Vil tro det er filendelsen som blir sjekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...