Steinmann Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) xhtml<1.1 bør sendes som application/xhtml+xml. Om det ikke gjør det mister man alle fordelene xhtml har å by på, så hvorfor gå til store lengder for å bruke det likevel? XHTML for alle? Og absolutt: Sending XHTML as text/html is considered harmful Endret 20. november 2005 av orsus Lenke til kommentar
DevN Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Ah, tenk hvor mye lettere livet hadde blitt om alle tekstbehandlere hadde den GENIALE søkemuligheten Opera tilbyr. I Opera har jeg bare en tekstboks under adresselinja, så søker den seg fram til første resultat i dokumentet mens jeg skriver. Tenk hvor mange døgn av livet man bruker totalt på å trykke fram en søkeboks, skrive inn søketekst og trykke "søk" ... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Firefox sin søke dings og er kjekk. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Tviler på at den går an å bruke som plugin til f.eks. Dreamweaver. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Dreamweaver? Hva faen skal man med sånt tull da? Notisblokk er det MENN bruker vettu Lenke til kommentar
DevN Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Njubs som bruker Notisblokk. Dreamweaver er så flink med highlighting, andre tekstbehandlere virker så slappe på sånt, spesielt når man blander flere språk (HTML, CSS, JavaScript, PHP, XML, whatever). Er Helios Software Solutions ute av business? Savner nye versjoner av TextPad. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Dummeste jeg har hørt. Klarer lett å se forskjell på forskjellige tags, trenger ikke farger for å skille dem. Men å trenge det, det er "njub". Boyakasha! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Bah. En som bruker Notisblokk er jo så njub at han ikke klarer å finne seg en bedre tekstbehandler. Har ikke mer å kverulere med. :/ Edit: Er det ikke sovetid for småttiser? Endret 27. oktober 2005 av DevN Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har prøvd flere ting jeg, liker plain notisblokk best. Noe av det mest tragiske jeg vet er når folk kaller folk får små unger osv når de kun er 2-3år eldre. Det er barnslig. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Your opinion. Aner ikke hvor gammel du er. 15-16? Men er det ikke sovetid? Skole? Jobb? Syk? Fri? Whatever? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Syntaks highlighting er et veldig godt hjelpemiddel, og gir deg utrolig mye bedre oversikt over koden. Hadde aldri giddet å kode noe særlig uten å kunne ha syntaks hl, da det hadde blitt utrolig mye mindre oversiktelig. EDIT: og dere alle er barn i mine øyne. Endret 27. oktober 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) ZDE ftw! Har du forresten en søkebar? Trykker bare "." jeg så kan jeg søke i opera Trykekr jeg "," søker jeg etter linker! ------------------------------------------- Kjempefin kontrast på kontrast oppgaven Endret 27. oktober 2005 av orsus Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Kjempefin kontrast på kontrast oppgaven 5065473[/snapback] Ouch! Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Må jo ha Syntaks highlighting. Kjedelig å måtte lete opp igjen en liten feil. Når koden er farget ser du at noe er galt med en gang. Du kan også se hvor feilen ligger bare ved å se raskt på fargene. (dette visste dere selvsagt, men bare sa hvorfor jeg synes det er bra) Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Dummeste jeg har hørt. Klarer lett å se forskjell på forskjellige tags, trenger ikke farger for å skille dem. Men å trenge det, det er "njub". Boyakasha! 5065376[/snapback] Bah. En som bruker Notisblokk er jo så njub at han ikke klarer å finne seg en bedre tekstbehandler. Har ikke mer å kverulere med. :/ Edit: Er det ikke sovetid for småttiser? 5065377[/snapback] Hva gjør dere her? 1. Slik skittkasting er å pisse i brønnen. Skjerp dere! 2. Highlighting er et must. Jeg gleder meg til å se deg, skate4life, sitte med 100+ linjer med kode og være effektiv i notepad. 3. Dreamweaver er dyrt og kommer med for mye dritt. Det finnes mange bedre alternativ, og et som gruser DW er notepad2. Det burde alle bruke. Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 3. Dreamweaver er dyrt og kommer med for mye dritt. Det finnes mange bedre alternativ, og et som gruser DW er notepad2. Det burde alle bruke. 5065802[/snapback] Dyrt? Ja. Mye dritt? Kommer ann på hvilke behov en har. Notepad2 gruser DW? Igjen, kommer ann på hvilke behov en har. Selvfølgelig, om en ikke skal gjøre annet en å skrive litt kode er Notepad2 helt ypperlig. Her brukes Notepad2 til småendring av filer, mens DW brukes om jeg har et litt større prosjekt på gang Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 I Notepad2, og en heil del andre slike program, må du velge kva slags språk du brukar for at den skal highlighte koden riktig. Det er fordelen med DW, det finn ut når du brukar dei ulike språka, og fargar deretter. Men generelt sett, eg bryr meg fint lite om kva slags program alle andre brukar. Eg likar DW, og klarar meg fint med det. Skate4life: Ser ikkje kvifor du absolutt skal bruke Notepad. Det er ingen fordelar med det over andre program. Som sagt tidligare, skulle likt å sett deg sitte med mange hundre linjer avansert serverside-kode uten highlighting. Noe av det mest tragiske jeg vet er når folk kaller folk får små unger osv når de kun er 2-3år eldre. Det er barnslig. Forskjellen mellom 14-16 og 18+ er enorm Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Når dere sier DW er enormt dyrt, så ha i tankene at det finnes en lightversjon med Syntaks highlighting, uten alt det man ikke trenger.. Virket ihvertfall sånn da jeg lastet ned det jeg trodde var en 30dagers-trail, som jeg aldri har fått opp noen menlding om at jeg må betale for.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 I Notepad2, og en heil del andre slike program, må du velge kva slags språk du brukar for at den skal highlighte koden riktig. 5065957[/snapback] Det må du vel ikke? Jeg må iallfall ikke det. Notepad2 skiller iallfall fint og automatisk mellom HTML, PHP og CSS -- akkurat som Dreamweaver. Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 I Notepad2, og en heil del andre slike program, må du velge kva slags språk du brukar for at den skal highlighte koden riktig. 5065957[/snapback] Det må du vel ikke? Jeg må iallfall ikke det. Notepad2 skiller iallfall fint og automatisk mellom HTML, PHP og CSS -- akkurat som Dreamweaver. 5066018[/snapback] Kun etter at du har lagret filen så vidt jeg kan se.. Vil tro det er filendelsen som blir sjekket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå