Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Genialt! :)

 

Går sikkert an å "utvikle" mange "tjenester" som man kan tjene godt på i lengden, ved å selge til folk som ikke vet bedre. Tjenesten "brukertelling", eller kanskje "vedlikehold av CMS"..?

5038912[/snapback]

Leste en prisliste for et webutviklingsfirma i går, syns de hadde en pen måte å tjene penger på;

Oppdateringsabbonement: 2500 per år

Oppdatering per time: 500

 

Man må altså ha abbonement for å få det oppdatert, i tillegg til å betale for oppdateringen.. :)

 

Link: Spindelvev.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut til å være gode penger å hente her :p

Koder de sidene på samme måte som sin egen side, er jeg ikke så sikker på om jeg vi ha deres hjelp. En haug med java, pluss tabell-design. *grøss*

5039278[/snapback]

Poenget er at de får kunder(uvitende) til å tro at det er en bra webside. Dermed er min konklusjon at jeg tror firmaer som dette sikkert tjener penger.

Lenke til kommentar

Det er en skam at "webdesignere" som lager sider i MS Word skal kunne kalle seg en webdesigner, stable på beina et firma/enkeltmannsforetak og tjene penger på dette. Baktanken med internett er jo å gjøre informasjon tilgjengelig for så mange som mulig.

Kunder hos slike firma får alt for lite informasjon om hva de egentlig kjøper.

Kjøper jeg en båt, forventer jeg bl.annet at den skal kunne flyte på vannet, uansett om jeg befinner meg i italia eller Ryfylket. Velger jeg å reise opp en elv med ferskvann, skal ikke båten takke for seg og si at den ikke liker vann uten salt.

En seilbåt har som oftest en mast. På den masten henger en seil. For at båten skal flytte på seg, er det nok med et laken. Skal båten kunne manøvreres og brukes på den måten den er tiltenkt, må en ha et seil som virkelig er et seil. En uvitende landkrabbe kan se at "det seilet hadde fin farge! Da kjøper jeg den måten". At det er et råseil (slike som er på store seilskip) vet de ikke noe om. Det ser da ut til å virke! (ingen nevner at motoren så vidt sjangler av gårde under dekk...) Hvorfor betaler folk massevis av penger for et produkt som henger sammen med teip?

Lenke til kommentar
web10.nu

 

Talk|Active hosts: web10, starthotel, space1, scanhost

 

21-10-2005

 

På grund at et større kabelbrud er serverne desværre utilgængelige. Tidshorisonten for hvornår de kommer op igen er ukendt.

 

Due to a major cable defect our servers cannot be reached. Currently we do not know, when they will be available again.

 

Pokker :(

 

Nå som jeg skulle poste en kode jeg trenger hjelp til.. :(

 

------------------------------

 

Men jeg poster litt kode alikevell! Kanskje noen har vært borte i det samme..

 

Problemet ligger i en <div id="leftfixed" class="sidebars"> som har dette i seg:

div.sidebars{
position: absolute;
height: 100%;
background-color:#6a6e6e;	
background-position:top left;
background-repeat: repeat-x;
background-attachment:fixed;
}

div#leftfixed{

width: 50px;
background-image:url(../img/ffdesign2_06_01.jpg);
left: 50%;
margin-left: -463px;
}

 

Problemet er det at bildet ikke begynner helt borte i en side, men på midten.. Tror dere skjønner problemet bedre med ett bilde...post-38416-1129918031_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvordan mener dere det er riktig å sette opp noe som dette:

 

Navn1          daglig leder              Mobil: 99999999

Navn2          salg/marked              Mobil: 99999999

Navn3          forretningsutvikling    Mobil: 99999999

Navn4          administrasjon          Mobil: 99999999

 

Liste eller tabell?

 

Edit: Jaja, så blir det fibernett på meg da :) Fint å bo på Nordstrand....

5041019[/snapback]

 

Sett det opp som en rekke visittkort nedover, altså en div (evt. en <dl>, som lokaltog foreslo) med en klart definert kant (rektangulær, seff), og sett inn bilde, tekst og nummer. Blir mye mer oversiktelig, og har et mer profesjonelt preg. :)

Lenke til kommentar

God idé Jørgen :) Får sende mail og spørre om de kan ta bilder, eventuelt sende bilder de har allerede. Blir nok mest sannsynlig å sette opp i en definert liste da, sånn som Lokaltog foreslår.

 

Nå må jeg nesten sette meg ned og skrive rapport på hva som må endres på den nåværende siden, hvilke sider som må med. Så blir det å sette seg ned og skisse litt :)

Lenke til kommentar

Kanskje...

<h2>Liste over folk </h2>
<dl>
 <dt>Navn 1</dt>
 <dd>Daglig leder<br>
   Modil: 99 99 99 99</dd>
 <dt>Navn 2</dt>
 <dd>Salg/marked<br>
   Mobil: 13 37 13 37</dd>
 <dt>Navn 3 </dt>
 <dd>Daglig leder<br>
   Modil: 99 99 99 99 </dd>
 <dt>Navn 4 </dt>
 <dd>Administrasjon<br>
   Mobil: 13 37 13 37</dd>
 <dt>  </dt>
</dl>

 

Skal du bruke tabeller:

<table style="width: 400px;">
 <tr>
   <th>Navn</th>
   <th>Stilling</th>
   <th>Telefonnummer</th>
 </tr>
 <tr>
   <td>Kjetil Brun </td>
   <td>Daglig leder </td>
   <td>13 37 13 37 </td>
 </tr>
 <tr>
   <td>Arne Svart </td>
   <td>Salg/marked</td>
   <td>23 23 23 23 </td>
 </tr>
 <tr>
   <td>Berit Blå </td>
   <td>Salg/marked</td>
   <td>35 35 35 35 </td>
 </tr>
 <tr>
   <td>Ragnhild Rosa </td>
   <td>Salg/marked</td>
   <td> 49 49 49 49 </td>
 </tr>
</table>

Du må bruke CSS til å forandre på TH og bredden på TD o.l.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...