Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
/me har fritime, burde gjort matte. Kanskje senere.. :D

Hm... sitter på skolen, gjør vi?

 

Bruker dere Citrix eller noe sånt?

Hæ..?

 

Citrix ffs..?

 

Lite aktivitet her nå, gitt..

 

Edit; Lol. Kasta ut fra datarommet, 1.klassingene skulle ha time. Makan, dem er jo bare i veien uansett. Jaja, *gjøre matte* :lol: I'll be back @ 13.45 ca.. :w00t:

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Citrix Metaframe f.eks. ;)

Yep.. Det er det verste møkka av en bøggete skitsoftware jeg NOENGANG har vært borti! En skam at det i det hele tatt er lov å selge skiten. Hvert 15. minutt låser alt seg og man faller ut og må logge på på nytt. Når man logger på igjen, har man pluselig et nytt "skrivebord". Alle programmene du hadde oppe er borte. Du logger inn og ut endel ganger, og så finner du til slutt det "skrivebordet" der du holdt på, med alle programmene dine! Så går det 10 minutter, også er det på'n igjen! Du har ikke rettigheter til å gjøre EN FØKKINGS SKIT. Lagre bilder for å skrive ut dem sammen med en tekst.. Nei, det er vanskelig, du! Ting klikker i hopetall og det er bare rot. Så kommer det en ******* 5.-klasse med snørrunger som logger på. Det bugger, du faller ut, og når du skal logge på igjen får du feilmelding om "Too Many Users". Du roper på Fisken, som er dataansvarlig, og han får til å logge inn som admin og kicke noen inaktive brukere. Så finner du ut at det går an å logge på som alt annet, bare ikke akkurat "Mikber", og det er på Mikber du hadde alle programmene dine.

 

Neifaen heller! Det var mye bedre da vi kjørte ISDN!

 

Lykkelig med ISDN, forbanna med fiberoptisk. :no:

 

 

 

FuLu: Nyttig?? Citrix er fandens verk!

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Dersom Citrixen deres bøgger tror jeg du skyter noe jævlig feil, ikke sikt på softwaren, sikt heller på dem som har satt opp systemet, og evt kansje et streifskudd bortpå dem som avgjorde standarden på maskinvareparken.

 

For: Citrix, korrekt konfigurert og med oppegående maskinpark er bortimot dønn stabilt, hvilket er en av grunnene til at forsvaret kjører mye av den sorten.

Lenke til kommentar
Nyttig?? Citrix er fandens verk!

Tydeligvis :wow: hehe, men hva er det for noe? Ser du nevner skrivebord, login osv.. er dette form for OS? Eller noe sånn terminal sak som connecter med en terminal server? Kan jo hende saken ikke er fandens nerdverk :D men at det er admin som er inkompetent liten ¤#"%"¤#% ? :lol:

Lenke til kommentar

Hm... Det er godt mulig det er de som har satt det opp, ja! Det er vel InfoNett som har satt det opp, tror jeg.. Og de er jo kjent for å ha verdens mest ustabile radiobredbånd. Detter ned når det har lyst, sånn ca, og kjører ellers med en 50-70% loss på ping. :roll:

 

 

 

Fulu: Etter hva jeg tror og mener, er det et system der du logger på en sentral server og kjører alle programmer der. Du må gjennom denne serveren blant annet for å få internett. Når du har logget på denne serveren, får du ditt eget tomme og skrivebeskyttede windows-skrivebord med tilhørende applikasjoner som admin har installert (IE, kanskje word, noe småting + standard "tilbehør" i windows (kalkulator, notisblokk).). Du har ikke mulighet til å lagre noe eller installere program, med mindre du er admin, noe du ikke er.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Japz, sånn går det når kommunene skal spare penger...

 

Selv kommer jeg fra en liten drittplass hvor skolen ikke har annet enn ISDN, forsåvidt greit nok, med tanke på at elevantallet er veldig beskjedent, og pågangen på nett derfor ikke blir så stor, men allikevel, da skola for noen år siden omsider fikk kobla seg på nett så var det ikke noe alternativ til ISDN, så da var vel valget greit nok, men nå, som det er klargjort for ADSL helt frem til skoletrappa omtrent, så _SKAL_ man ikke gjøre noe med det, fordi at skolens IT-ansvarlige ikke har de nødvendige kunskaper (jadda, er visst vanskelig med ADSL hehe), og man velger da heller en totlat dyrere løsning for å slippe å få folk "utdannet".

 

Videre kjører skolen på en va lærernes piratkopierte win98 STD på alt som er, for det er det som IT-ans har peiling på...

 

*heldigvis er det år og dag siden jeg gikk ut va den skola* :green:

Endret av Dino_
Lenke til kommentar

Hehe.. Kjenner meg igjen der, duh!

 

På skolen min kjører vi fullt lisensierte versjoner på alt som er. Utenom PS som jeg har lagt inn på ettpar maskiner mens jeg har holdt på med div websider (Husadopsjonroros, blant annet). Maskinparken er det egentlig utrolig lite å si på, ei heller nettverksløsningene, da disse er ordnet av folk som faktisk har greie på LAN. Vi har vel en 80-90 bærbare pc'er på 1.2GHz og 1.5GHz og Win2k og XP. Skolen er på ca 450 elever, tror jeg. Trådløst nettverk som dekker hele skolen i alle etasjer. Alt funket flott med 2mbit på det trådløse nettverket og dobbel ISDN på datarommet helt til vi fikk fiberoptisk over alt og Citrix. :cry:

Lenke til kommentar

And I'm back, almost on time.. :D

 

@Mikka; Ah OK, aldri hørt om.. Regner med det er omtrent det samma program som Novel..? Vi kjører vertfall Novel her, det funker fint.

 

Og admin tilgang, ja det er bare å skaffe seg.. Jeg har nesten admintilgang, dvs jeg kan logge inn slik at jeg har mulighet til å innstalle programmer og litt annet snax.. Ringte til sysadmin og sa jeg måtte innstalle et program fort til en fremføring, så han måtte gi meg passord..:lol:

Lenke til kommentar
Hehe.. Sorry, jeg har aldri hørt om Novel.. ;)

 

Ingen som har en lur måte å få admin-tilgang på med Citrix uten å snakke med sysadmin, da? :p

Vel, man kan jo alltids lære seg å hacke.. Utenom det, tviler jeg det finnes noen måte. Evt om ikke sysadmin har gitt passord til andre, evt skrevet det ned på en lur plass.. Du kan vel prøve de m,est utbredte passorda da, som f.x "sex" osv.. ;)

Lenke til kommentar
Hehe.. Sorry, jeg har aldri hørt om Novel.. ;)

 

Ingen som har en lur måte å få admin-tilgang på med Citrix uten å snakke med sysadmin, da? :p

Vel, man kan jo alltids lære seg å hacke.. Utenom det, tviler jeg det finnes noen måte. Evt om ikke sysadmin har gitt passord til andre, evt skrevet det ned på en lur plass.. Du kan vel prøve de m,est utbredte passorda da, som f.x "sex" osv.. ;)

Hm.. Tror det er automatisk genererte passord det går i, skjønner du.. :roll:

 

Mennæh! Fisken er bare 19 år eller noe der omkring, og ikke akkurat kjent for å være edru på fester.. Han kommer som regel sjanglende med ryggsekken sin ganske sent på kvelden. :) Kan prøve å spørre han om sysadmin-passord en gang! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...