Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Opera 9.0 Preview 1 :)

5035015[/snapback]

Hm. Det var jaggu ikke mange forskjeller fra 8.50. Og de kunne godt ha lagt til syntax-highlightning på source-vinduet.

5035462[/snapback]

Det er egentlig mange forskjeller

 

XSLT 1.0 // Yay

XPath 1.0

Atom 1.0

Web Forms 2.0 // Yay

Web Apps 1.0 CANVAS element

designMode (more details to come)

Some CSS3 Selectors

TLS 1.1 and TLS Extensions

Partial SVG Basic 1.1

 

I tillegg så har Opera fått opera:config, 99% perfekt ACID2 test, ny IMAP modul, source viewer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opera 9.0 Preview 1 :)

5035015[/snapback]

Hm. Det var jaggu ikke mange forskjeller fra 8.50. Og de kunne godt ha lagt til syntax-highlightning på source-vinduet.

5035462[/snapback]

Det er egentlig mange forskjeller

 

XSLT 1.0 // Yay

XPath 1.0

Atom 1.0

Web Forms 2.0 // Yay

Web Apps 1.0 CANVAS element

designMode (more details to come)

Some CSS3 Selectors

TLS 1.1 and TLS Extensions

Partial SVG Basic 1.1

 

I tillegg så har Opera fått opera:config, 99% perfekt ACID2 test, ny IMAP modul, source viewer...

5035510[/snapback]

 

Mer eller mindre alt der (inkl. XSLT1.0, webforms, xpath, canvas osv. (SVG finnes i komplett, ikke partial, btw)) kom med Deer Park-alfaene, som kom rundt mai-juni. opera:config er en skamløs ripoff av about:config, btw. :)

 

 

Resultat: Jeg liker ikke Opera. :)

5035075[/snapback]

Man må jo være relativt lite intellektuell for å gjøre det da.. :)

5035555[/snapback]

 

Stating the obvious, are we? :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

YOU PEOPLE MAKE ME SICK.

 

Kan noen være så snill å forklare hvorfor Opera-entusiaster og Firefox-entusiaster ikke slår seg sammen mot IE-entusiastene, men istedenfor krangler om hvilken som er best, og hvilken som har nok støtte for XSLT?

 

Spør du meg er det viktige at både Opera og Firefox (og Safari) uten tvil er de aller beste nettleserne på markedet, og at IE suger. Kutt de diskusjonene her, vær så snill. Det har for øvrig lite å gjøre med Webdesign, HTML og CSS å gjøre også. :roll:

Lenke til kommentar

Enig med Localtrain, selv om jeg tror at de diskusjonene om Opera kontra Firefox mest er for morro skyld. :) Jeg bruker Opera, men har absolutt ingenting imot Firefox. Jeg jobber blant annet med å 'reparere' PCer, og når jeg formaterer en PC, er noe av det første jeg gjør alltid å legge inn Firefox. Og sette den som standardbrowser.

Lenke til kommentar
Jepp, jeg bruker Firefox daglig jeg òg. Men Lokaltog:

 

VI MÅ HA NOE Å PRATE OM!

 

:love:

5035929[/snapback]

Men det får da være grenser. Virker som diskusjonene ofte ender opp i drittslenging hit og dit.

Vi får finne noe annet å snakke om :)

 

Toget: Har prøvd å poengtere det der før, men Firefox-folkene her inne er visst ikke enige :)

Lenke til kommentar

Jeg går i 10ende klasse på ungdomskolen og nå skal vi ha et selvvalgt prosjekt i kunst og håndtværk. Jeg spurte læreren om jeg fikk lov til å lage en webside og hun sa det var en kjempegod idè! Hun la til at hun desverre ikke hadde kunnskaper til å hjelpe meg, men det skal nok gå bra. :p

 

Blir digg å sitte å kode på skolen. *Glede seg til prosjektet kommer i gang*. Tipper forresten jeg er den eneste som gleder meg til prosjektet.

Lenke til kommentar
Vi kan prate om.. Redesign av CSS-Beauty. Personlig syns jeg det ikke var godt nok for å så profilert side.

5036039[/snapback]

Husker ikke hvordan siden så ut før, men nå ser den iallefall ut som en eller annen side man treffer på når et domene er parkert eller noe. Sånn typisk ting med søkemotor og hauger av reklame. Ikke det at det er hauger av reklame på CB, men ved første øyekast ser det ut som en slik side for meg.

Lenke til kommentar
Jeg går i 10ende klasse på ungdomskolen og nå skal vi ha et selvvalgt prosjekt i kunst og håndtværk. Jeg spurte læreren om jeg fikk lov til å lage en webside og hun sa det var en kjempegod idè! Hun la til at hun desverre ikke hadde kunnskaper til å hjelpe meg, men det skal nok gå bra. :p

 

Blir digg å sitte å kode på skolen. *Glede seg til prosjektet kommer i gang*. Tipper forresten jeg er den eneste som gleder meg til prosjektet.

5036056[/snapback]

Ah, heldiggris. Fikk aldri lov til det på ungdomsskolen jeg :( Men fikk sekser i data da jeg hadde det som tilvalg :p Læreren kunne ingenting og det endte ofte med at jeg måtte lære de andre elevene og læreren hvordan ting gjøres :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...