Garreth Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har fått en forespørsel om å lage en tekst som "scroller" over siden. (ja huff, jeg vet) Er det andre metoder enn <marquee> elementet? Har ikke så lyst å bruke flash til dette, for det blir litt vanskelig å la brukeren få oppdatere selv da. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Marquee eksisterer ikke lenger i HTML, og godt er det. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har fått en forespørsel om å lage en tekst som "scroller" over siden. (ja huff, jeg vet) Er det andre metoder enn <marquee> elementet? Har ikke så lyst å bruke flash til dette, for det blir litt vanskelig å la brukeren få oppdatere selv da. 5033192[/snapback] hvorfor skal den scrolle? Spør om det! Tror javascript blir den beste løsningen, men ingen god løsning selvfølgelig... Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det var selvfølgelig det første jeg spurte om, men da sa de at de ville ha noe som beveget seg på siden . Eneste javascript greiene jeg har funnet er tekst i en input boks. Det er vel heller ikke helt sematisk? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 semantisk får du det ikke uansett, men ikke bruk inputbox hva med å bruke en gif? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 ja det kunne jeg gjort. Men hvordan skal de klare å oppdatere denne selv da? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Garreth: Noget sånt? Det henter teksten fra text-variabelen i URL. Burde være barnemat å hente teksten fra et annet sted (tekstfil, f.eks). EDIT: Og hvis du lemper den i en ekstern js-fil slipper du de 22 valideringsfeilene den medfører! Endret 20. oktober 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det er faktisk den jeg sitter å prøver å få tilpasset siden min, men den vil ikke legge seg inne i den diven jeg vil. Den fungerer bare på toppen av siden. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Du kan eventuelt legge teksten i en inputboks, for så å endre fargen på boksen ved hjelp av CSS. Dermed synes det ikke at det er en boks, med unntak av når brukere markerer teksten. Uansett synes jeg at du burde snakke dem fra det, fortell om hvor irriterende slik tekst er. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 inputboks blir det nok ikke uansett. Jeg tror jeg går for .gif i første omgang, slik at det blir enklest mulig. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Du kan eventuelt legge teksten i en inputboks, for så å endre fargen på boksen ved hjelp av CSS. Dermed synes det ikke at det er en boks, med unntak av når brukere markerer teksten. Uansett synes jeg at du burde snakke dem fra det, fortell om hvor irriterende slik tekst er. 5034065[/snapback] Skal ikkje bruke en input-boks til å vise informasjon - den er meint for nettopp det navnet tilseier, å gi input til sida Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ja, jeg er klar over det. Men det var den letteste måten jeg kom på i farten. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Skal lage billettbestillingssystem fra web for revyen, og lurte på om noen har noen innspill til hva som kan være lurt å ha med, annet enn navn og telefonnummer... Har ikke fått pratet så mye med revysjefen om det enda, så jeg må se om jeg skal gjøre det mulig å bestille plasser utfra et kart over plasser.. Men revyen er jo ikke på langtnær klar enda, så regner ikke med at plasser er klart enda, en gang... Innspill mottas med takk! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Marquee eksisterer ikke lenger i HTML, og godt er det. 5033243[/snapback] Marquee har aldri eksistert i spesifikasjonane. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Noen som her lest Sitepoint: DHTML utopia? Hvordan er den? Lenke til kommentar
PT Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Opera 9.0 Preview 1 Av en eller annen merkelig grunn er det ikke lenke til innstallasjonsfilen der, men her er den. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Opera 9.0 Preview 1 Av en eller annen merkelig grunn er det ikke lenke til innstallasjonsfilen der, men her er den. 5035015[/snapback] Latest Release Our latest release is 8.10 Preview 2 (build 1275) released July 29, 2005. Opera liker ikke linux. Resultat: Jeg liker ikke Opera. Endret 20. oktober 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Noen som kan hjelpe meg litt her? Får ikke til wrap bakgrunnen og menyen + noen små ting som dere ser http://home.no.net/fuzzy2/jj/ Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Opera liker ikke linux. Resultat: Jeg liker ikke Opera. 5035075[/snapback] Opera liker linux. Jeg liker ikke deg. :!: Kødda. Her er UNIX-sakene for dere: http://snapshot.opera.com/unix/9.0-Preview-1/ Endret 20. oktober 2005 av dan1el Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Opera 9.0 Preview 1 5035015[/snapback] Hm. Det var jaggu ikke mange forskjeller fra 8.50. Og de kunne godt ha lagt til syntax-highlightning på source-vinduet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå