Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn har det vært temmelig lenge :wee:

Begynte å fikse det en gang, men gav opp alle de dumme IE-fiksene som måtte puttes inn. Dumme IE. Blir nok fikset en gang..

5023228[/snapback]

Hehe. Testet i FF nå, og det er et pent design. :) Bare synd at menyen bugger akkurat som den gjør i IE6, i FF 1.0.6.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
God dag folkens, kan noen av dere snille sjeler gi meg litt tilbakemelding på min nye portefølje/kolofon?

 

Online portefølje

 

Sikkert en del skrivefeil og jeg har ikke validert den enda. Det er kommentarer på designet jeg er ute etter i første omgang.

 

takker for svar :)

5023610[/snapback]

Tror det designet kan bli noe, likte ideen. Jeg synes du burde ha en mørk blåfarge ved mouseOver på menyen. I tillegg savner jeg virkelig en header, en logo eller ettellerannet. Navnet, postadressen og nummeret ditt blir liksom ikke helt det samme.

Lenke til kommentar

Mørkekjøringa har vel ingen ting med å lappen og gjøre (?) eller er jeg på bærtur. Syns jeg husker og ha hørt at det kun er øvelse på lik linje som glattkjøring.

 

Skal ta lappen ganske snart må bare få tjent opp litt cash :)

 

Tror det designet kan bli noe, likte ideen. Jeg synes du burde ha en mørk blåfarge ved mouseOver på menyen. I tillegg savner jeg virkelig en header, en logo eller ettellerannet. Navnet, postadressen og nummeret ditt blir liksom ikke helt det samme.

 

Takk takk, har jobba i 2 dager med dette designet til nå. Målet var å få det til å se enkelt og nøytralt ut. En logo er ikke så dumt! Skal se hva jeg får disket sammen :) ..

 

Meninga med hele siden er å legge den ved søknader som har med web/grafisk-arbeid å gjøre. Snakka med en arbeidsgiver hos et webdesign-firma for et par dager siden, og han virket intressert i meg, men han ville se litt mer av det jeg hadde gjordt, enn det jeg tok med til han. Så jeg tenkte: "Hvorfor ikke samle noe av det jeg er fornøyd med i et pent design.

 

skal se hva jeg får gjordt med fargene i menyen :)

Lenke til kommentar

For øvrig synes jeg at bildene over tidligere design du har laget burde ha en lenke til siden, slik at man slipper å trykke på lenken som er lagt til under. Fontstørrelsen er også litt liten på disse bildene.

 

Når du først har fått menyen til å holde seg på samme sted uansett om man scroller, så tror jeg at det kunne vært gøy å se hvordan det hadde blitt med en header som gjør det samme. Tenker ikke på en diger grafisk header, men en minimalistisk en. :)

 

Edit: En ting til... I IE6 får jeg horisontal scrollbar, selv om jeg har mengder med åpen plass på høyre side. Kanskje gjøre siden et par pixler slankere? :)

Endret av @kd
Lenke til kommentar
For øvrig synes jeg at bildene over tidligere design du har laget burde ha en lenke til siden, slik at man slipper å trykke på lenken som er lagt til under. Fontstørrelsen er også litt liten på disse bildene.

 

Når du først har fått menyen til å holde seg på samme sted uansett om man scroller, så tror jeg at det kunne vært gøy å se hvordan det hadde blitt med en header som gjør det samme. Tenker ikke på en diger grafisk header, men en minimalistisk en. :)

5023784[/snapback]

 

hmm, merkelig det med Opera.. :hmm: Har brukt en js hack for å få menyen Fixed i IE.

 

Prøvde det med en fixed header i går. Det ble ikke særlig pent. men kansje legge inn kontaktinformasjon i en 100%, tynn div helt øverst, som er fixed. også en liten enkel pen header med en logo eller noe liknende, der "brevhodet" er nå (?) kunne kansje blitt kult.

Lenke til kommentar

Ja, prøv det, så får vi se hvordan det ser ut. :)

 

Ahh, nå får jeg virkelig lyst til å virkelig lære meg webdseign. Det har liksom alltid vært så halvveis det jeg har holdt på med... Har begynt på noen brukersystemer, små forum og liknende i PHP og MySQL, men det er liksom ikke det samme som å lage sin egen nettside. Moren min skal jo egentlig ha et nettsted til bedriften hennes, som det egentlig var meningen at jeg skulle lage, men mine dårlige (les: ikke-eksisterende) evner i Photoshop satt en stopper for det hele.

 

Btw, noen som har en idé til logo til navnet Studio Bifrost (moren min sitt firma)? Så har jeg noe å gå ut ifra hvis/når jeg bestemmer meg for å lære PS. I norrøn mytologi er Bifrost broen mellom Midgard og Åsgard, som vi mennesker ser som regnbuen (les mer om Bifrost her). Firmaet er et enmannsforetak som promoterer hennes tjenester. Hun underviser i kommunikasjon, lederskap, musikk og dirigering, og er selv dirigent.

 

Jeg ber ikke om ferdige logoer, men om forslag og tanker, ettersom fantasien min er ekstremt dårlig. ;)

Endret av @kd
Lenke til kommentar

@kd: Var det virkelig så bra ut du vil bli god til å webdesign?!? :love: takk

 

Mitt tiås til deg: For å bli god i Photoshop må du bare sitte å knote en hel masse. Få litt innspirasjon her i fra.

fotografier gir meg ofte inspirasjon.

Å gjennomføre Tutorials er også en fin måte å bli flink på. Når du har lært deg flere små triks, så kan du begyne å kombinere dem.

 

I og med at du faktisk vet hva "Bifrost" betyr (helt konkret), så kan du jo bygge på det. Stiliserte logoer slår sjeldent feil ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...