Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andre som husker noen av de første postene sine i WDS eller?

5007537[/snapback]

Well. Da jeg startet her, var det langt mindre aktivitet enn det er nå. Tror det var mindre enn 10 innlegg om dagen. Jeg var lite erfaren, og var en tilhenger av både frames og FrontPage. Jeg lagret også mesteparten av bildene mine, til og med fotografier, i GIF-formatet. Tror det var PiRANhA som fikk meg fra dette. Husker den tida Designerus var innom også. Han må vel være den mest erfarne grafisk designeren som har vært innom her.

 

Jeje. Jeg har lært uendelig mye av dette forumet. <3

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Husker min første post. Tror det var jeg og en kompis som plutselig fikk store ambisjoner om å lage den nye startsiden.no. På engelsk selvsagt, vi ville jo ha en allsidig brukergruppe. Vi hadde mekket design (en horribel blåfarge som bakgrunn og noen tekstlenker her og der) og måtte selvsagt reklamere for siden. Hva var vel da bedre enn å spørre etter kritikk på designet? Vel, det var vel egentlig ingen som likte mine supre designkunnskaper. Godeste herr Mikael tok saken i egne hender og mekket nytt design til oss. Grå bakgrunn med tekstlenker på. Vi var jo storfornøyde.

Uansett, som Mikael har jeg også lært utrolig mye av dette forumet. Ikke sjangs i havet om jeg hadde lært meg korrekt bruk av HTML og CSS og å programmere med PHP uten dette forumet :love:

Endret av PT
Lenke til kommentar

Haha, ja! Husker deg som en av de første som faktisk ga kritikk på kode og maste om semantikk. Men jeg hadde ikke noe problem med det, egentlig. Var spass ny i "gamet", at jeg ikke hadde så store problemer med overgangen fra tabeller til å bruke ren CSS. Brukte en del CSS husker jeg, men semantikk var noe jeg ikke gadd å bry meg så mye med. Men det har jo helt klart forandret seg en del, og godt er det :)

Lenke til kommentar

Husker de første postene mine siden de ikke er stort mer enn et år gamle. Jeg kom jo først etterpå at alle hadde begynt å bruke css, så da måtte jeg lære meg det også. Har lært utrolig mye av å være bruker her og synes dere er en koselig gjeng. :yes:

 

Fikk plutselig lyst til å lage en enkel meny så da gjorde jeg det. Ikke så avansert, men noen som tror det kunne gjort seg hvis jeg hadde "oppgradert" den litt? Menyen

Edit: ikke design, men hover på menyen...

Endret av ett
Lenke til kommentar
huff, table inne i en table, noen som ikke har hørt om col/rowspan her.

pleier å bruke en table ytterst(gammel vane),

men bruker bare table i en table om jeg må vise en tabell eller lignende

på hovedsiden...

 

nesten litt stolt av meg selv :!:

Klarte nå å bli snakket ut av tabellsølet i den enorme diskusjonen for/mot tabeller.

 

ett: lite tips?

Ikke sett class på alle elementene i en liste, sett heller id/class på ul.

Da deffinerer du hver li med .classenavn li

 

Da blir koden din mye penere :)

Endret av orsus
Lenke til kommentar
Det kommer seg. Vet ikke om jeg likte det grønne eller røde best... Men når du trykker på writings, kommer det en link som heter test opp. Egentlig greit, bortsett fra at den kommer en linje under de andre

5010832[/snapback]

Det kommer nok av at siden har blitt lastet fra cache. Prøv CTRL F5/R. Menyen inkluderes fra en fil og den har vært uendret lenge.
Lenke til kommentar
Dan1el, du kunne kanskje sette en min-height på der innholdet er? er litt rart når footern er midt på siden ikke sant.

5010909[/snapback]

Vet det! Det kommer at av jeg har triksa med "height 100%". Det optimale hadde vært om det hvite strakk seg helt til bunnen, men det lar seg ikke gjøre (med mitt oppsett). Må kanskje kaste inn en container div og herje.

 

Noen som aner hvordan jeg kan få det hvite helt ned? (Uten å bruke søylene som bakgrunnsbilde)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...