Scix Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 For å fjerne teksten i linkene, gjør du bare slik: a#link1 span { display: none; } <a id='link1' href='#'><span>Link 1</span></a> Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 hvor mye padding skal det være da? hvis ene bildet er 100px bredt skal jeg ta padding-left og right på 50px? altså dele på to Lenke til kommentar
Scix Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) bruk margin du, siden padding er det som skjer på innsiden av et element. Men siden linken er position: absolute; vil den ikke begynne å måle, for den "treffer" noe som er rundt den, Hvis du er med på tanken... Uansett må du ta bredden av den forrige + mellom rom til den neste, og sette dette inn som en margin-left verdi på neste. Edit: Postet litt for tidlig Endret 7. oktober 2005 av Scix Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Menyen Får det ikke til :S ps: bakgrunns bilde på div menu har med menyvalgene i bildet sitt så overse dem. Endret 7. oktober 2005 av skate4life Lenke til kommentar
zokra Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 Noen som har sett på googles ny tjeneste? Google Reader Lenke til kommentar
Scix Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 MenyenFår det ikke til :S ps: bakgrunns bilde på div menu har med menyvalgene i bildet sitt så overse dem. Her er en link til hvordan jeg tenker du vil ha det. Hvis du ser i kildekoden så ser du kanskje litt bedre hvordan jeg gjorde det Link Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 NÅ ble det sånn: Siden Menyen havnet helt oppi venstre hjørnet. De skal ligge oppå menyen som du ser bilde av. De er kuttet sånn at de skal ligge inntil hverandre og ikke ha mellomrom. åssen får jeg fjernet mellom rommet og få lagt den på riktig plass? takk for all hjelp Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 Inntil sist helg, da jeg formaterte PCen min, brukte jeg Dreamweaver. Har ikke mye negativt å si om det programmet, unntatt at det selvfølgelig kunne ha hatt enda flere funksjoner for php. Nå etter jeg formaterte, la jeg dog inn gratisprogrammet Notepad2. Synes dette fungerer veldig veldig bra, og jeg tror ikke jeg kommer til å legge inn Dreamweaver på nytt. Har inntrykk av at de fleste mediaklasser bruker GoLive. GoLive er et WYSIWYG-program fra Adobe. Det du tegner, er det du får. Dette er likevel ikke hele sannheten, da Adobe enda ikke helt har klart å få det til å lage god kode. Foreløpig finnes det ingen WYSIWYG-programmer som klarer å lage skikkelig god kode. Jeg anbefaler derfor på det sterkeste å lære seg å kode selv. Du kan lage grafikken i Photoshop, eller GoLive for den del. Men lær deg å kode selv. Det får du mye igjen for senere. Både fordi alt går mye mer effektivt og feilfritt, og fordi du oppdager muligheter. Jeg bruker ikke GoLive, men jeg bruker Photoshop. Her lager jeg et fullstendig utseende til websida først, og klipper deretter ut de bildene jeg trenger med Slice-tool. Etterpå skriver jeg HTML og CSS. Hva slags kode burde man lære da? Som nybegynner. Skal vel kanskje lage en side utenfor media-timene også. Etterhvert. Går på media, hvor vi bruker GoLive. Tegner først siden i PS, lager et par linker i Image Ready, før det blir limt inn i Layout Grid i GoLive. Er det noen ulemper med Layout Grid? Lenke til kommentar
Scix Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 NÅ ble det sånn: Siden Menyen havnet helt oppi venstre hjørnet. De skal ligge oppå menyen som du ser bilde av. De er kuttet sånn at de skal ligge inntil hverandre og ikke ha mellomrom. åssen får jeg fjernet mellom rommet og få lagt den på riktig plass? takk for all hjelp Det er bare en masse med matematikk. Du kan prøve med margin-left og margin-top istede for top og left. Er ikke helt 100% sikker, men tror du kan plasere de ut fra top og left for meny diven din da. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 Her prøver jeg å være sympatisk og kjøper Opera-aksjer i Aksjespillet, så synker den fan meg 14% slik at jeg blir hånet av kamerater.. Nei, nå liker jeg vertfall ikke Opera lenger. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 NÅ ble det sånn: Siden Menyen havnet helt oppi venstre hjørnet. De skal ligge oppå menyen som du ser bilde av. De er kuttet sånn at de skal ligge inntil hverandre og ikke ha mellomrom. åssen får jeg fjernet mellom rommet og få lagt den på riktig plass? takk for all hjelp Det er bare en masse med matematikk. Du kan prøve med margin-left og margin-top istede for top og left. Er ikke helt 100% sikker, men tror du kan plasere de ut fra top og left for meny diven din da. Får det til nå bare la på float left på ul også display block også legger på margin-left på de så blir det bra Tusen takk for hjelpa :) setter jeg pris på vettu Lenke til kommentar
Scix Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 Bare hyggelig å kunne hjelpe Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 Her prøver jeg å være sympatisk og kjøper Opera-aksjer i Aksjespillet, så synker den fan meg 14% slik at jeg blir hånet av kamerater..Nei, nå liker jeg vertfall ikke Opera lenger. Synd det, taper. Var det noe spesiell grunn til at det skjedde, eller skjer slikt tilfeldig? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvordan kan jeg få innholdet til å gå fra div'n over footer og over footer. padding-bottom? og hvordan kan jeg legge på en minimum height i css? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 OMgplzzzzz one 11 http://www.w3schools.com/css/pr_dim_min-height.asp Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 tAkK fOr LiNken!!!1111oneone Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Med min-height så gikk ikke padding-top -Xpx og bottom -Xpx Endret 8. oktober 2005 av skate4life Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 Hva slags kode burde man lære da? Som nybegynner. Hvis du tar en kikk på HTMLdog, kan du lære deg HTML fra bunnen av, for eksempel Her kan du lære deg det du trenger for å kode wedsider på en fin måte! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 Her prøver jeg å være sympatisk og kjøper Opera-aksjer i Aksjespillet, så synker den fan meg 14% slik at jeg blir hånet av kamerater..Nei, nå liker jeg vertfall ikke Opera lenger. Kjenner en som nettop tjente 30 000 på de. Og det var før de ble gratis. Han burde nok venta med å selge Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Med min-height så gikk ikke padding-top -Xpx og bottom -Xpx Negative pixler med padding? omg? plz? Note: Negative values are not allowed. omg Endret 8. oktober 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå