Lokaltog Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jøss, er det du som scripter for Russ.no? Hvorfor ser den så horribel ut, da? Haven't you heard? Jobber med en ny versjon. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jøss, er det du som scripter for Russ.no? Hvorfor ser den så horribel ut, da? Haven't you heard? Jobber med en ny versjon. Høres bra ut. Gleder meg til å se den nye versjonen. (Brukte russ.no i fjor) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jøss, er det du som scripter for Russ.no? Hvorfor ser den så horribel ut, da? Haven't you heard? Jobber med en ny versjon. Nei, jeg haven't heard før nå. Det må jeg si.. Blir fint for meg å få en ny og fin versjon til neste år! Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hva? Er det noen som ikke har vært russ enda? Seriøst? 'gud Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Er ganske ny i gamet og har noen enkle spørsmål: *Hvilket program bruker dere? *Selv bruker vi GoLive på skolen. Hva er positivt/negativt med dette programmet? *Noen som bruker GoLive? Hvilken teknikk benytter dere i så fall? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hva syns folket om denne? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Er ganske ny i gamet og har noen enkle spørsmål:*Hvilket program bruker dere? *Selv bruker vi GoLive på skolen. Hva er positivt/negativt med dette programmet? *Noen som bruker GoLive? Hvilken teknikk benytter dere i så fall? Inntil sist helg, da jeg formaterte PCen min, brukte jeg Dreamweaver. Har ikke mye negativt å si om det programmet, unntatt at det selvfølgelig kunne ha hatt enda flere funksjoner for php. Nå etter jeg formaterte, la jeg dog inn gratisprogrammet Notepad2. Synes dette fungerer veldig veldig bra, og jeg tror ikke jeg kommer til å legge inn Dreamweaver på nytt. Har inntrykk av at de fleste mediaklasser bruker GoLive. GoLive er et WYSIWYG-program fra Adobe. Det du tegner, er det du får. Dette er likevel ikke hele sannheten, da Adobe enda ikke helt har klart å få det til å lage god kode. Foreløpig finnes det ingen WYSIWYG-programmer som klarer å lage skikkelig god kode. Jeg anbefaler derfor på det sterkeste å lære seg å kode selv. Du kan lage grafikken i Photoshop, eller GoLive for den del. Men lær deg å kode selv. Det får du mye igjen for senere. Både fordi alt går mye mer effektivt og feilfritt, og fordi du oppdager muligheter. Jeg bruker ikke GoLive, men jeg bruker Photoshop. Her lager jeg et fullstendig utseende til websida først, og klipper deretter ut de bildene jeg trenger med Slice-tool. Etterpå skriver jeg HTML og CSS. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hva syns folket om denne? Du har glemt å avslutte disse: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="niftyCorners.css"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="niftyPrint.css" media="print"> Og får parse-error. Skal være: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="niftyCorners.css" /> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="niftyPrint.css" media="print" /> Endret 7. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hva syns folket om denne? Parsing mislyktes. Endret 7. oktober 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hva syns folket om denne? Du har glemt å avslutte disse: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="niftyCorners.css"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="niftyPrint.css" media="print"> Og får parse-error. Skal være: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="niftyCorners.css" /> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="niftyPrint.css" media="print" /> Har gjort sånn at IE får HTML og dermed u-avsluttete tagger EDIT: Så litt dårlig ut i FF, ja. Fikset nå... Endret 7. oktober 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Du må ikke glemme å å fjærne xml greia på toppen også! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Men hva syns dere om den? Den er basert på Refreshed på oswd.org... Bildet skal være i litt bedere kvalitet og rounded-corners Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Siden forklarer problemet. Help moi! Ingen som kan hjelpe?? hva med en link til åssen jeg kan gjøre det?? please Lenke til kommentar
Scix Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 er det den koden jeg ser på siden, du har prøvd med? Der bruker du jo ett bilde til link. Kanskje du burde gjøre alt CSS? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har prøvd masse, gi hver <li> en id også ha background image på den osv. Men får det ikke til, nå har jeg bildene i <li> for å vise åssen det skal være bare. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Skrev noe i full fart. Dette funker i IE, FF og Opera <style> a#link1 { position: absolute; background: URL(bilde.gif) no-repeat; width: 100px; height: 30px; } a#link1:hover { position: absolute; background: URL(hover_bilde.gif) no-repeat; width: 100px; height: 30px; } </style> <a id='link1' href='#'>Link</a> Edit: For å sjule teksten som står i a taggen, kan du legge den inn i en <span> og sette denne til display: none; i CSS Endret 7. oktober 2005 av Scix Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det her funker takk men bildene bare legger seg oppå hverandre, har det noe med position: abselute;? Altså "Annet" ligger på toppen også stikker litt av "forsiden" ut på sidene. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Jepp, det har noe med position: absolute å gjøre. Du må plasere linkene med top og left verdier i CSS. Du må bruke position: absolute; for å kunne sette høyde og bredde på de Edit: Omformulering Endret 7. oktober 2005 av Scix Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 padding? og hvor skal jeg slenge in span i html? innenfor <a><span>link</a> ? Lenke til kommentar
N* Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 padding? og hvor skal jeg slenge in span i html? innenfor <a><span>link</a> ? ja. men den må også lukkes. <a><span></span></a> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå