Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
må vel faktisk skrive "sudo apt-get upgrade" etterpå?

Må jeg hvertfall på ubuntu'n min.

Update henter bare ny liste.

Uheldigvis ligger ikke opera på no distro :(

Seff, mente egentlig upgrade, og ikke update. :)

Opera ligger i hvert fall ikke i ubuntu sine repositories, fordi det er proprietær kode, og det er de veldig restriktive med. Tror det er kun fglrx- og nv-driverne av proprietære prosjekter som har fått være med i ubuntu-repositories. Finner dog en .deb på opera.com som kan installeres lett via dpkg og apt-get :)

Mikka: Byte/tegn er kjedelig, linjenumre er gøy. :) Regner med du har skrevet effektiv, ikke-repeterende kode? :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Mikka: Byte/tegn er kjedelig, linjenumre er gøy. :) Regner med du har skrevet effektiv, ikke-repeterende kode? :)

Gidder ikke å telle antall linjer nå :) Får gjøre det senere.

Har repetert så lite som mulig. Lagde functions for det meste av det jeg kunne. Jeg lagde systemet basert på moduler, så hver gang man trenger en login-form, inkluderes eksempelvis en modul for dette. Hver side består av minst én modul. Det blir derfor ikke så mye repetisjon. :) Synes jeg var smart.

Lenke til kommentar
Markering av script-filene i og "egenskaper" i Windows forteller meg at jeg har skrevet ca 120 000 tegn i php-scriptene for denne siden.

Mitt desidert største prosjekt til nå.

Foreløpig ligger jeg på 552 093 tegn i alle scriptene for russ.no. Ædabæda! :tease:

(Jepp, "modul"-basert kode hos meg også) ;)

Edit: Glemte å utelate stilarkene og litt sånt.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

VikingBoard: 558 708 bytes. Ingen koderepetisjon whatsoever, absolutt alt av HTML ligger i databasen. Tar man dette med, ligger det på rundt 800 000 tegn. 16 798 kodelinjer.

jCMS (gikk i dass): 116 723 bytes, dog en god del mer koderepetisjon, siden jeg bare brukte funksjonsbasert koding, og ikke noe særlig OOP. Templates ligger fremdeles i databasen, så det er nok nærmere 200 000 bytes. 3 865 linjer, noe som er ok iom. at det er et enmannsprosjekt jeg bare brukte noen uker av ferien min på.

Eid? :)

EDIT: bruker denne fine kommandoen for å finne bytetall:

cd /opt/lampp/htdocs/vboard1/; cat $(find -type f | grep -vi CVS | grep -iv img | grep -vi templates) | wc -l

:)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Foreløpig ligger jeg på 552 093 tegn i alle scriptene for russ.no. Ædabæda! :tease:

Jøss, er det du som scripter for Russ.no? Hvorfor ser den så horribel ut, da? :p

Et script som er nesten 5 ganger så stort som mitt, må forresten være jævlig stort..

Jorgis: Ja, jeg ble nok litt eid! :D Wellwell.. Ikke at jeg ventet at VikingBoard hadde færre kodelinjer enn meg.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Finner dog en .deb på opera.com som kan installeres lett via dpkg og apt-get :)

Den er så innstalert at du vil ikke tro det :D

Nå står den unner trappen da, så bruker bare ssh, eller vnc for å se på den ;)

Venter fortsatt på å få se noe resultater av det russ.no prosjektet ditt Kim.

Er ikke stort med penger om du må betale de tilbake :p

EDIT: Var litt uklart.

EDIT2:

Veit ikke om det er direkte webrelatert men synes Anne's siste post var litt rar, endel skrivefeil osv http://annevankesteren.nl/2005/10/mark

Endret av orsus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...