Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg forskjellen på sites og visits? Den forklaringen jeg har fått fikk jeg ikke helt til å stemme...

Fikk ikke du svar på det i en tråd for leeeengeee, leeeengeee siden i gode gamle EndeligFerie dager? ;)

EDIT: Regner med du kjører webalizer?

Fikk jeg svar? Sjekket vel en uke eller to etter at jeg linket til tråden et annet sted i forumet, men da hadde jeg ikke fått noen svar, og nå var tråden helt borte...

 

Kjører webalizer ja.

 

Takker for svar PC, det står nemlig omvendt på det jeg fikk som svar av NordicHosting.

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sites is the number of unique IP addresses/hostnames that made requests to the server. Care should be taken when using this metric for anything other than that. Many users can appear to come from a single site, and they can also appear to come from many ip addresses so it should be used simply as a rough guage as to the number of visitors to your server.
Visits occur when some remote site makes a request for a page on your server for the first time. As long as the same site keeps making requests within a given timeout period, they will all be considered part of the same Visit. If the site makes a request to your server, and the length of time since the last request is greater than the specified timeout period (default is 30 minutes), a new Visit is started and counted, and the sequence repeats. Since only pages will trigger a visit, remotes sites that link to graphic and other non- page URLs will not be counted in the visit totals, reducing the number of false visits.

:thumbup:

 

EDIT: Link

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Lekser er nedprioritert maksimalt, ligger bak i _ALLE_ fag.

Du slår ikke han ene fyren som «går» i klassen min (3. trinn videregående). I skrivende stund har han flere måneders fravær, og fikk «ikke vurdert» i alle fag til jul.

 

Paradoksalt nok er han likevel veldig intelligent, og leste hele Ringenes herre på barneskolen.

Lenke til kommentar

Skjønte vel litt mer PåleKatten, men ikke alt, men hvilken av de to burde jeg sett på faktisk besøkende på en side? Med tanke på annonsører og slik mener jeg. Er det vanlig å oppgi visits eller sites da? *håpe på sites* :p

 

*vente på skryt for matlagingen min, men neida* :blush:

 

PS... Savner egentlig noe ildergreier i pixelstreeten deres... PoleCat???

 

Forslag; når byen blir stor nok og klar for et eget ishockeylag eller noe, lag en stadion til Ferret Fighters!

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
sigmodeus: Har du veeeldig store filer på siden din? /me har 711 besøk hittil i Februar, og har bare levert ca. 100MB, mens du leverer 300MB på 484 besøk?

Porrfilmer er pop vettu :p

 

Joda, det er nok en del store bildefiler der, så det kan nok stemme. Mulig at jeg kommer til å få litt dårligere kvalitet på noen av bildene. Noen av bildene var på 2-3 MB, de har jeg fått ned, men det er mange flere som trenger å få ned størrelsen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Naboen ringte nettopp: en 40 år gammel trebarnsmor som hadde opplevd at Windows ME tok kvelden. Hun hadde snakket med en såkalt "pc-doktor", men han hadde bare sagt tull og fanteri. Forklare henne at hun måtte boote fra cd-rom, tok sin tid, men det gikk.

Lenke til kommentar
Skjønte vel litt mer PåleKatten, men ikke alt, men hvilken av de to burde jeg sett på faktisk besøkende på en side? Med tanke på annonsører og slik mener jeg. Er det vanlig å oppgi visits eller sites da? *håpe på sites* :p

Vel, det er nok desverre "unike brukere" det blir referert til, med andre ord "visits".

Som du ser, gjelder visits unike brukere, men allikvel kan en bruker bli talt med flere ganger, det går over en gitt tidsperiode han/hun/det sist henta informasjon fra web-serveren din.

Lenke til kommentar
Lekser er nedprioritert maksimalt, ligger bak i _ALLE_ fag.

Du slår ikke han ene fyren som «går» i klassen min (3. trinn videregående). I skrivende stund har han flere måneders fravær, og fikk «ikke vurdert» i alle fag til jul.

 

Paradoksalt nok er han likevel veldig intelligent, og leste hele Ringenes herre på barneskolen.

Hm. Det er ganske underlig med meg.. Jeg har særs lite fravær. Mor vekker meg før hun reiser, så når jeg allerede er oppe kan jeg like gjerne gå på skolen..

 

Problemet mitt er at jeg ikke er intressert i fag jeg ikke liker.. Jeg har 5'er i IT though..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...