Steinmann Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 du må bruke content-type: utf-8 Sammtidig må alle filene være lagret i utf-8 Lenke til kommentar
diversity Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 du må bruke content-type: utf-8Sammtidig må alle filene være lagret i utf-8 Altså i blogg.php filen? <meta http-equiv="Content-Type" content="utf-8; charset=iso-8859-1"> hvilke filer må være lagret i utf-8? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Sammtidig må alle filene være lagret i utf-8 Lenke til kommentar
diversity Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 hehe.. men var det riktig skrevet som i koden? Så da lagrer jeg alle html filene og sånn med den? Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> er riktig. Du kan bruke f.eks. notepad til å lagre filene i utf-8. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Finnes virkelig ikke følgende list-style-type som standard i CSS? - bla bla... - bla1 bla1... - bla2 bla2... Den berømte streken (-) altså. Det må jo være det aller mest brukte liste-oppstillings-tegnet i dagliglivet (bortsett fra på internett). Ble litt overrasket når de ikke hadde implementert noe så latterlig enkelt. Er det noen grunn til at den mangler? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Funker det ikke med list-style: dash; ? Utviklerne følte vel kanskje det ikke var så mye brukt at det var noe poeng å ta dem, da... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Funker det ikke med list-style: dash; ? Nope Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 li::before { content: "-"; } ? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 li::before { content: "-"; } ? Jo, men ::before funker ikke i IE. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 li::before { content: "-"; } ? Jo, men ::before funker ikke i IE. Tror Henrik over ei tid her har prøvd å fortelle oss at det driter han i. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Henrik er b-b-bad da. Bruk list-style-image, da vel. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Henrik er b-b-bad da. Bruk list-style-image, da vel. Ja. Jeg synes det bare var så merkelig at noe så enkelt og fint ikke hadde blitt implementert. Kan man sende inn forslag til utvidelser av standardene? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Tror de har planer om å implementere :before(css2), men er vi heldige funker ikke ::before(css3) altså en liten hack endre: :before er med i standarden, bare IE som ikke har støtte for den. Og MS gir blanke F*** i hva du vil at IE skal støtte Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hvis noen går rundt med ødelagte briller og klager over at de ikke klarer å lese en bok, gjør jeg ikke skriftstørrelsen større, jeg ber han kjøpe nye briller. Drit tynt i at MS ikke støtter before, bruk det. Si at brukeren bør bytte nettleser, eller fortsette sin reduserte internettopplevelse. Pokker heller! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 En simpel "-" er jo bare eye candy uansett Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 legge til en hover på en div class.. .dada { background: #FFF; } .dada:hover { background: #000; } det funker ikke.. hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 legge til en hover på en div class.. .dada { background: #FFF; } .dada:hover { background: #000; } det funker ikke.. hva gjør jeg galt? Er ikke helt sikker, men tror du må ha display:block; Typetester var ganske grei til å sjekke ulike fonter og justeringer. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 funka dårlig ; / Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hmm, nei du trengte visst ikke block. Jeg prøvde nå og fikk det til uten. Du har kanskje ikke skrevet rett "path" til den css klassen, eller noe slikt. (du prøver vel ikke dette i IE ) <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Hover test</title> <style> #test{ background-color:#00FF00; } #test:hover{ background-color:#CCFF00; } </style> </head> <body> <div id="test"><h1>Hold musen over meg</h1></div> </body> </html> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå