Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AfroDude: Den metoden har aldri gått gjennom validatoren heller, så vidt eg veit. :)

Står uansett i spesifikasjonen at det er lov.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har validert CSS'en min. Det viktigste for meg er at det ser bra ut, og ikke nødvendigvis at alt er så fryktelig riktig - for det er som oftest ikke mulig å lage universale stilark som er 100% valid hvis man har et noe komplekst design.

Lenke til kommentar
Det viktigste for meg er at det ser bra ut, og ikke nødvendigvis at alt er så fryktelig riktig - for det er som oftest ikke mulig å lage universale stilark som er 100% valid hvis man har et noe komplekst design

:cool:

Det er to totalt forskjellige ting det snakkes om. Det kan hende sidene dine validerer, men så er de allikevel full av crappy tabelltull..

Lenke til kommentar
AfroDude: Den metoden har aldri gått gjennom validatoren heller, så vidt eg veit. :)

Står uansett i spesifikasjonen at det er lov.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har validert CSS'en min. Det viktigste for meg er at det ser bra ut, og ikke nødvendigvis at alt er så fryktelig riktig - for det er som oftest ikke mulig å lage universale stilark som er 100% valid hvis man har et noe komplekst design.

Er enig i at det ikke er så viktig å ha det validert, slik som eksempelet mitt over ser man jo at den ikke alltid er nødvendig å rette seg inn etter, men det er greit for å feilsøke om du har skrevet eller kommet nær feil et sted. :)

Lenke til kommentar

Har vel mye med at CSS ikke belager seg like mye på semantikk og struktur som HTML. CSS har noen gitte egenskaper som kan ha noen helt bestemte verdier, og de tolkes stort sett likt av nettlesere. Det nytter f.eks. ikke å skrive table{background:#f00} for å få rød bakgrunn på body i CSS, fordi table KUN kan gjelde for tabeller - mens i HTML kan man godt bruke abbr for å lage en meny, eller table for å sette sammen en layout, uten at det nødvendigvis vises feil når man styler det med CSS.

Lenke til kommentar
$string = "Dette er en fin streng";
$lengde = strlen($string);
echo '$string har '.$lengde.' tegn';
// Output: $string har 22 tegn

Greit nok det, men den kutta jo ikke setninga :)

Hvis du ser på fremsida av hw.no på siste fra forum, slik vil jeg ha det..

Edit: Men takk for tipset, skal lese litt på php.net..

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
(PHP) Jeg vil at en lenke ikke skal være lengre enn en viss lengde, hvilken funksjon bruker jeg da?

Eks: Har vel mye med at CSS ikke...

Har leita litt men finner ikke frem til noe.

Går her ut fra at du mener tittelen på linken.

$link = 'Laaang tittel på en link, det er til og med plass til å skrive Lorem Ipsum i denne tittelen.';

define('LINK_MAX_LEN', 15); // Maks. 15 tegn i linken

if(strlen($link) > LINK_MAX_LEN)
{
$link = substr($link, 1, LINK_MAX_LEN) . ' ...';
}

Noe slikt du tenker på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...