tjcombo Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Stiling forslag, keep goin Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Bra jobba, skate4life! Savner litt farger - blir veldig monotont. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 FISK hva syns folket? - noe å forsette på? Veldig bra, så absolutt noe å fortsette videre på. Gleder meg til å se oppdateringer Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) *gjesp* De fleste jeg har truffet som har hett Anne, har vært jenter. Jaja.. EDIT: Eller!? (hyyl!) Endret 17. september 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Microsoft Expression «Quartz webdesigner» Create accessible, standards-conformant Web sites by default or configure flexible schema settings to support all combinations of HTML, XHTML, and CSS standards as well as browser schemas. Use built-in compatibility and accessibility checkers to ensure your sites will render properly in any browser. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Understreksmetoden for å definere egne CSS-verdier til IE validerer ikke lenger. Prøv og validér dette for eksempel: body { min-height: 100%; height: auto; _height: 100%; } ErrorsURI : file://localhost/TextArea Line: 4 Context : body Property _height doesn't exist : 100% Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 AfroDude: Den metoden har aldri gått gjennom validatoren heller, så vidt eg veit. Står uansett i spesifikasjonen at det er lov. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Tror da det. Mener å huske at jeg har validert stilark med det før - uten noen advarsler/feil. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 AfroDude: Den metoden har aldri gått gjennom validatoren heller, så vidt eg veit. Står uansett i spesifikasjonen at det er lov. Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har validert CSS'en min. Det viktigste for meg er at det ser bra ut, og ikke nødvendigvis at alt er så fryktelig riktig - for det er som oftest ikke mulig å lage universale stilark som er 100% valid hvis man har et noe komplekst design. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Lokaltog: Samme her, har kanskje validert stilarka mine et par ganger. Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Det viktigste for meg er at det ser bra ut, og ikke nødvendigvis at alt er så fryktelig riktig - for det er som oftest ikke mulig å lage universale stilark som er 100% valid hvis man har et noe komplekst design Endret 17. september 2005 av tjcombo Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det viktigste for meg er at det ser bra ut, og ikke nødvendigvis at alt er så fryktelig riktig - for det er som oftest ikke mulig å lage universale stilark som er 100% valid hvis man har et noe komplekst design Det er to totalt forskjellige ting det snakkes om. Det kan hende sidene dine validerer, men så er de allikevel full av crappy tabelltull.. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 AfroDude: Den metoden har aldri gått gjennom validatoren heller, så vidt eg veit. Står uansett i spesifikasjonen at det er lov. Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har validert CSS'en min. Det viktigste for meg er at det ser bra ut, og ikke nødvendigvis at alt er så fryktelig riktig - for det er som oftest ikke mulig å lage universale stilark som er 100% valid hvis man har et noe komplekst design. Er enig i at det ikke er så viktig å ha det validert, slik som eksempelet mitt over ser man jo at den ikke alltid er nødvendig å rette seg inn etter, men det er greit for å feilsøke om du har skrevet eller kommet nær feil et sted. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Har vel mye med at CSS ikke belager seg like mye på semantikk og struktur som HTML. CSS har noen gitte egenskaper som kan ha noen helt bestemte verdier, og de tolkes stort sett likt av nettlesere. Det nytter f.eks. ikke å skrive table{background:#f00} for å få rød bakgrunn på body i CSS, fordi table KUN kan gjelde for tabeller - mens i HTML kan man godt bruke abbr for å lage en meny, eller table for å sette sammen en layout, uten at det nødvendigvis vises feil når man styler det med CSS. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (PHP) Jeg vil at en lenke ikke skal være lengre enn en viss lengde, hvilken funksjon bruker jeg da? Eks: Har vel mye med at CSS ikke... Har leita litt men finner ikke frem til noe. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 $string = "Dette er en fin streng"; $lengde = strlen($string); echo '$string har '.$lengde.' tegn'; // Output: $string har 22 tegn Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) $string = "Dette er en fin streng"; $lengde = strlen($string); echo '$string har '.$lengde.' tegn'; // Output: $string har 22 tegn Greit nok det, men den kutta jo ikke setninga Hvis du ser på fremsida av hw.no på siste fra forum, slik vil jeg ha det.. Edit: Men takk for tipset, skal lese litt på php.net.. Endret 17. september 2005 av Ingardj Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (PHP) Jeg vil at en lenke ikke skal være lengre enn en viss lengde, hvilken funksjon bruker jeg da? Eks: Har vel mye med at CSS ikke... Har leita litt men finner ikke frem til noe. Går her ut fra at du mener tittelen på linken. $link = 'Laaang tittel på en link, det er til og med plass til å skrive Lorem Ipsum i denne tittelen.'; define('LINK_MAX_LEN', 15); // Maks. 15 tegn i linken if(strlen($link) > LINK_MAX_LEN) { $link = substr($link, 1, LINK_MAX_LEN) . ' ...'; } Noe slikt du tenker på? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Noe slikt du tenker på? Ja, takk. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Work in progress. Tips? Synes ikke at den blåfargen passer inn helt, den kommer jeg til å forandre på. Endret 17. september 2005 av TomFu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå