DevN Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Yes sir, det var jo meninga, men ble bare litt pissed på enkelte hobby webdesignere. Hver eneste dag prøver¨jeg å øke skillsene mine under web grafikk også kommenterer folk som om design er null hvert iforhold til HTML og CSS verifisering. Så lenge du ikke fornærmer kodeentusiaster, så skal ikke jeg fornærme designentusiaster. Resultat: Vi kommer overens. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kva med å ha både bra design og bra kode? Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det gjør det, kjenen til kode hadde vært sweeet for meg. men dere snakker som om design er en enkel sak, det er absolut ikke. BTW: Jeg holder på med en design for en bedrift som selger motor sykkel deler, noen som vil prøve seg å kode den og vise meg hvordan Colgate Clean koding utføres? Vi får se om html og css kodere klarer å kode en litt annen type side Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Yes sir, det var jo meninga, men ble bare litt pissed på enkelte hobby webdesignere. Hver eneste dag prøver¨jeg å øke skillsene mine under web grafikk også kommenterer folk som om design er null hvert iforhold til HTML og CSS verifisering. Så lenge du ikke fornærmer kodeentusiaster, så skal ikke jeg fornærme designentusiaster. Resultat: Vi kommer overens. Det er bra, men hvis du fulgte med fra starten så var det ikke jeg som begynte m8, det var en såkalt koder. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 men dere snakker som om design er en enkel sak, det er absolut ikke. Hvis du har fått det inntrykket, kan jeg svare for alle at det er det ingen som syns. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det gjør det, kjenen til kode hadde vært sweeet for meg. men dere snakker som om design er en enkel sak, det er absolut ikke. For all del, grafikk er på ingen måte simpelt som (var det oleeid?) noken nevnte tidligare. Grafikk er et veldig vidt emne, med uendelige muligheter, så folkens - design er masse arbeid, punktum. Men - god grafikk og god kode i lag er og blir bedre, det er ikkje mulig å nekte for. Det er iallefall bra du har fått lyst å prøve skikkelig koding, og det er igrunn berre å titte litt i porteføljen min så har du iallefall finfin koding der - så får du dømme det grafiske sjøl Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 hmm mulig, vi får avslutte med å si at det er bare jeg som er litt paranoid Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kva med å ha både bra design og bra kode? Det er det beste, men per dags dato får jeg kun til bra design Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kva med å ha både bra design og bra kode? Det er det beste, men per dags dato får jeg kun til bra design Derfor bør du bli her litt, og lære kode Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kva med å ha både bra design og bra kode? Det er det beste, men per dags dato får jeg kun til bra design Derfor bør du bli her litt, og lære kode yes sir @ your command. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Føler at alt jeg lager for tiden blir for likt (ikke likt men satt opp likt). header meny innhold footer Noen som har tips til andre fine "oppsett"? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Du er konge i PS tjcombo og en konge i design, men når du lærer deg koding i tillegg blir du en fullverdig Webdesigner! Har selv brukt tabeller til layout en eller annen gang. Jeg kodet den samme siden om igjen med nevnte standarder og kan sverge på at siden hadde en 4-dobling i fart. Det er noe å tenke på! Designet må jo være brukervennlig, men det trekkes dramatisk ned hvis FARTEN ikke er brukervennlig. Så vil jeg ønske deg lykke til med kodinga. Edit: Rettskrivning er noe dritt.... Endret 16. september 2005 av ett Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) @rullegutt Oppsettet i seg selv, slik som du forklarer det her, er vel det beste mtp. brukervennlighet. Det du heller burde tenke på er hvordan alle disse elementene ser ut, og oppfører seg i forhold til hverandre. Spør deg selv: Trenger headeren å være en firkant med en ramme rundt, med et bilde fra sxc.hu osv? Trenger menyen være vannrett under denne, evt. i en sidekolonne? Trenger footeren være vannrett nederst? Kan den f.eks. stå loddrett på en av sidene neders? Det er masse muligheter for variasjon om du bare tenker litt utafor de vante baner. Endret 16. september 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Føler at alt jeg lager for tiden blir for likt (ikke likt men satt opp likt).header meny innhold footer Noen som har tips til andre fine "oppsett"? Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det trengs da? Hvis du tenker etter, består ikke en webside av mer enn de 5 elementene der uansett. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Noen som har tatt en titt på det nye designet til Anne van Kesteren? Synes det andre var penere Så ikke helt bra ut i Ff da Likte ikke søk feltet, og likte ikke at alt var midstilt, og likte ikke at det hva så mye whitespace mellom header brødtekst og linkene under. ang koden kunne han gjort bedre synes jeg, permalinkerne osv er da en liste. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Fikk åpna noen dører av det du skrev mr. Berg skal slå på kreativiteten så får vi se Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Bare fint å kunne være til hjelp. Får håpe det kommer noe bra ut av det da! Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 cutenews er gratis.. se mer på www.cutephp.com hvordan setter man opp konto da? jeg får dette fram http://cutephp.com/cutenews/register/order.php Ingen registrering.. Bare å laste det ned fra http://cutephp.com/cutenews/ Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Noen som har tatt en titt på det nye designet til Anne van Kesteren? Synes begge de siste har sett crappy ut, men funksjonalitetsmessig er jo iallefall dette veldig brukbart. Man kan nesten ikke kalle det her for design heller, det er tross alt bare pen markup som er "feid på plass" med litt CSS. Uansett - content is king, og det er her Anne van Kesterens sterke side er. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det var bedre enn hans forrige, i alle fall. Nå skal det sies at jeg er en av dem som klarer å fokusere bedre på innhold så lenge det finnes et design som legger til rette for dette - ellers syns jeg faktisk det blir for kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå