tjcombo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg hikke noe i mot koding, men jeg prøver å spesialisere meg innen for web grafikk. og det er saken for at jeg ikke har fått økt koding skillsene mine. Jeg håper at nett lesere kommer til enighet med å få ett standard, slik at alle sidene funker like fett på alle lesere, men desverre er det ikke slik, og jeg vet ikke om det noen gang kommer til å bli det så lenge IE har overtaket. Jeg er den person som følger med flertallet og akkurat nå så er IE flertallet. Først og fremst skal sidene mine funke i IE også mozilla firefox opera. Som Dunis siser så er det raskere og renere med koding. Engang prøvde jeg å lage en side som er W3C verifisert, men det tok meg helvetes lang tid, og det var en sånn enkel firma side, hvor helvetes lang tid kommer jeg til å bruke på en side som TAv2.com så jeg ga det rett og slett opp Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Uten at jeg fikk helt taket på koding selv, så er det ifølge de som har gjennomgått prosessen, raskere å lage en side med skikkelig kode, enn å ikke gjøre det, så jeg tror ikke det er noe å frykte. Det var bare objektivt sett. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvor helvetes lang tid kommer jeg til å bruke på en side som TAv2.com så jeg ga det rett og slett opp Vil ikke tro det tar så lang tid å lære, så lenge du får forståelse for hva kodene betyr, og litt kunnskap rundt CSS. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jepp, jeg brukte kjempelang tid på den første siden min med divs og css. Men etter å ha prøvd og feilet, fått hjelp her på forumet, lest masse og sett på andres stilark, fikk jeg det til. Og nå går det kjemperaskt å kode en ny side. Bare klipper og limer litt fra andre sider jeg har laget, og forandrer det som trengs. (Her om dagen fikk jeg en tabell- og IE-fanatiker til å lese om riktig bruk av divs og css. I starten var det bare "nei, hver sin måte.", men til slutt så han hvor genialt det var, og bestemte seg for å ta en uke med lesing og læring. ) Lenke til kommentar
neb Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 hallo folkens, lenge siden jeg har hvert aktiv i WDS forumet, men har nå bestemt meg for å bli et bedre menneske igjen Har lagd en side jeg gjerne vil ha litt innspill på.. Far south Er fortsatt under utvikling, men det begynner nå og ta form. Hva syns dere? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hei tjcombo, var det ikke en del lignende diskusjoner forrige gang du var aktiv på forumet? Jeg respekterer dine grafiske ferdigheter, og dine standpunkt, men ha i bakhodet at dårlig HTML går utover google-ratinga Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Far south Er fortsatt under utvikling, men det begynner nå og ta form. Hva syns dere? Tror jeg ville prøvd en litt mørkere skriftfarge. Ellers synes jeg siden var grei, fin hover-effekt på menyen. Edit: De tallene i menyen var vel litt unødvendige? Endret 16. september 2005 av DevN Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) hallo folkens, lenge siden jeg har hvert aktiv i WDS forumet, men har nå bestemt meg for å bli et bedre menneske igjen Har lagd en side jeg gjerne vil ha litt innspill på.. Far south Er fortsatt under utvikling, men det begynner nå og ta form. Hva syns dere? syns ikke bakgrunden passet til resten av designet.. bytt bakgrunn! Edit: skrivefeil Endret 16. september 2005 av webby1 Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 syns ikke bakrunden passet til resten av designet.. bytt bakrund! Hvaforno? Bakgrunn, ærlig talt ... Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) syns ikke bakrunden passet til resten av designet.. bytt bakrund! Enig. Ellers må jeg si meg ganske imponert. Meget fin idé i menyen. Tror kanskje jeg ville prøvd større overskrifter og mer grå/svartlig tekst. --- Alle er visst ikke så perfekte som deg, DevN? Endret 16. september 2005 av Dunestar Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Alle er visst ikke så perfekte som deg, DevN? Nei, færre enn du kan tenke deg faktisk. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Bigben: Logoen passet ikke så bra. La den få samme margin som brødteksten, og få den litt renere, litt mer elegant. Slik som resten av siden er. Brødteksten ble også litt tung å lese. Resten av siden var kjempefin! Likte menyen veldig godt. Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Hei tjcombo, var det ikke en del lignende diskusjoner forrige gang du var aktiv på forumet? Var det jeg som begynte? hallo folkens, lenge siden jeg har hvert aktiv i WDS forumet, men har nå bestemt meg for å bli et bedre menneske igjen Har lagd en side jeg gjerne vil ha litt innspill på.. Far south Er fortsatt under utvikling, men det begynner nå og ta form. Hva syns dere? Elegant! Men jeg synes ikke font fargen passet riktig inn.... muligens noe mørkere eller grå? Endret 16. september 2005 av tjcombo Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Haha, bare få bort bildet av colaparasollene, det finnes ikke idyllisk! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Haha, bare få bort bildet av colaparasollene, det finnes ikke idyllisk! Scrolla ikke ned første gang jeg så siden. Haha, er du sponsa, bigben247? Lenke til kommentar
neb Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Tror jeg ville prøvd en litt mørkere skriftfarge. Notert, har tenkt på det samme selv, og skal endre på det. syns ikke bakrunden passet til resten av designet.. bytt bakrund! Noen tips? Er enig at det kansje blir litt tamt. Tror kanskje jeg ville prøvd større overskrifter og mer grå/svartlig tekst. notert. Ellers må jeg si meg ganske imponert. Meget fin idé i menyen. Takktakk Logoen passet ikke så bra. La den få samme margin som brødteksten, og få den litt renere, litt mer elegant Helt enig, skal få fikset på tekst i logen! Noen forslag til farger/font jeg kan bruke i logoen? Scrolla ikke ned første gang jeg så siden. Haha, er du sponsa, bigben247? smile2.gif Hehe, når du nevner det. Har faktisk ikke tenkt over det. Er bare gruelig glad i cola Edit: Fant et bilde som fungerer mye bedre, bytter ut hele cola "reklamen" Endret 16. september 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Er bare gruelig glad i cola Det er vi alle, men Coca Cola-logoen er stygg, og det der ble ganske mye overload med logoer. Lenke til kommentar
neb Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Forbedret? Endret 16. september 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) bigben: kritikk på kode også el? Tror jeg ville lagt teksten i header opp i himmelen til høyre. Likte ikke helt den striplede linjen under h2(eller h1 som du har) og FTLOG(For the love of God) line-height: 150%; Resten er vel kommentert. Alt i alt pent da. Må si meg enig i at bakgrunden ikke passet helt EDIT: hva skjer med at alle inleggene mine kommer på ny side Kommentarer på den nye: Kansje fade footer litt ut å la den gå under teksten så den ikke tar SÅ mye plass? Endret 16. september 2005 av orsus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå