Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

og en ting til, hvis du har sett på sider som er css html verifiserte, oppsette ser nesten heeelt det samma ut...

Argh! Er så møkkalei av at folk sier det. Det er en myte, og realiteten er at CSS-kontrollert design er 10 ganger mer fleksibelt enn et tabell-kontrollert design.

 

 

www.csszengarden.com

hva mener du med fleksibelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og en ting til, hvis du har sett på sider som er css html verifiserte, oppsette ser nesten heeelt det samma ut...

Argh! Er så møkkalei av at folk sier det. Det er en myte, og realiteten er at CSS-kontrollert design er 10 ganger mer fleksibelt enn et tabell-kontrollert design.

 

 

www.csszengarden.com

hva mener du med fleksibelt?

Nå er du bare kjip. Sida di er ikke såå pen, så hold deg på jorda for nå..

 

------

 

Det er ikke spesielt enkelt å redesigne en tabellsuppe ;) Eller bare endre på enkle ting, som feks en meny!

 

Edit: Quotinga ble litt feil, hehe.. skulle guote innlegget over det jeg faktisk quotet.. Da tjcombo snakka drit.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
og en ting til, hvis du har sett på sider som er css html verifiserte, oppsette ser nesten heeelt det samma ut...

Argh! Er så møkkalei av at folk sier det. Det er en myte, og realiteten er at CSS-kontrollert design er 10 ganger mer fleksibelt enn et tabell-kontrollert design.

 

 

www.csszengarden.com

hva mener du med fleksibelt?

Nå er du bare kjip. Sida di er ikke såå pen, så hold deg på jorda for nå..

 

------

 

Det er ikke spesielt enkelt å redesigne en tabellsuppe ;) Eller bare endre på enkle ting, som feks en meny!

ye ye, what ever :D

 

-----------------------------------

Vel jeg har aldri hatt noe problemer med redesigne en tabel suppe, har alltid brukt tabeller, og seff divs. men aldri hatt problemer med det :)

 

Takk for tipset, jeg holder meg til koselige tabellene mine :love:

Lenke til kommentar
Vel tjcombo du kan lite om webdesign koding skjønner jeg. Å lage noen greier i Photshop kan til og med en fjortis gjøre. Sitter du med Frontpage og Photoshop hjemme, sender utkastet ditt til en venn som kan det litt bedre og han fikser alt av koding?

 

*erte på seg tjcombo*

Vel kompis, jeg trukke en fjortis kan tilsvare meg når det gjelder photoshop

http://tav2.com/photoshop

 

men anyhow... jeg bruker photoshop og dreamweaver.

 

Jeg vet ikke hvordan du kan si at en hvem som helst fjortis klarer å bruke photoshop. Photoshop er mye mer enn hva du vet.

 

Du har rett, jeg kan ikke mye om webdesign koding, men det som er saken hititl for at jeg ikke har lært meg det, er pga. det er kun folka her som har nevnt det, ingen andre steder har jeg hatt behov for det.

Lenke til kommentar
Folk som bruker table-suppe koder som "tjcombo" er et godt eksempel på har overhode ikke peiling på webdesign.. Så du er i hvertfall ikke den rette mannen med å komme med sånne meninger..

det er akkurat det vettu kompis.

 

Jeg har liksom overhode ikke peiling... pga jeg ikke bruker tabeller istedet for divs, når det funker like fett.

 

la meg fortelle deg hva jeg trur det er.

 

Dere klarer ikke design, det ser jeg jo. men så har dere klart å bruke divs i stedet for tables, og nå er dere plutselig geerne siden dere har lært dere det, eller tatt ett år på webdesign kurs.

 

Men kompis selv om du ønsker det så er det ikke slik :)

 

Design og layout oppsett har mer å si, enn å velge divs fremfor tables. så på verden hvor få som støtter det. veeeldig få...

Lenke til kommentar
Du opplever raskt fordelene ved å kunne kode ordentlig.

 

eh, ble ikke veldig imponert av de fjortis bildene du har lagd der i photoshop. Ikke noe nytt akkurat der nei. Og hva vet du om hva jeg vet om PS? Kanskje jeg kan mye mer en deg.

Det hadde vært kjekt , men det trur jeg neppe, jeg vil ikke begynne å konkurrere nå, men føl deg fri til å vise et av beste photoshop bildene dine m8 ;)

Lenke til kommentar

Har design og layout mye og si? Nope, Google - en av verdens mest besøkte sider. Minimalt med design

 

Uansett er det viktig at sidene dine validerer for at flest mulig skal kunne nå dem. Du vil vel ha flere kunder?

 

EDIT: Gidder ikke å overbevise DEG *host*taper*host* om hva jeg kan.

Endret av oleeid
Lenke til kommentar
Har design og layout mye og si? Nope, Google - en av verdens mest besøkte sider. Minimalt med design

 

Uansett er det viktig at sidene dine validerer for at flest mulig skal kunne nå dem. Du vil vel ha flere kunder?

ey, når det snakk om design er det snakk om riktig design, istedet for amatør design, som å bruke standard bevel & emboss som følger med i photoshop. Google har et perfect design! som passer akkurat for dems behov

 

EDIT: by the way haru noe photoshop bilder å vise meg? neida bare kødder jeg VET du ikke slår meg...

Endret av tjcombo
Lenke til kommentar
Ehm... Faen til bråk det skulle være her da?

Det er ikke bråk kamerat. det er bare svar på spørsmålene deres :yes:

Sikta ikkje til deg aleine, tjcombo. :)

Skjønner berre ikkje kvifor det alltid skal bli sånne enorme diskusjoner kvar gang ein som ikkje har lagt like mykje vekt på kode som mange her har gjort..

 

Kjem aldri noko godt ut av sånt likevel.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Tja, spør du meg så synes jeg det var god stemning i caféen helt til tjcombo kom med følgende aggressive innlegg:

 

Det jeg prøver å si er at Microsoft gir faen i det dere sier, so do I, Det er som å klage på hvor stygge sider dere utvikler. men det gidder jeg ikke... altså jeg skjønner ikke at dere gidder å grine over SMÅ ting som detta, når vi har programmert større ting...

 

Det hadde vært fint mulig å svare på de andres innlegg på en hyggeligere måte.

 

Rapporterte den diskusjonen her, det kommer ingenting godt ut av den uansett.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Ehm... Faen til bråk det skulle være her da?

Det er ikke bråk kamerat. det er bare svar på spørsmålene deres :yes:

Sikta ikkje til deg aleine, tjcombo. :)

Skjønner berre ikkje kvifor det alltid skal bli sånne enorme diskusjoner kvar gang ein som ikkje har lagt like mykje vekt på kode som mange her har gjort..

 

Kjem aldri noko godt ut av sånt likevel.

neimen tenk deg dette, jeg putter sååå mye tid for å utvikle en perfekt design, grafiske detaljer elementer for blikk fang, noe jeg putter skjela mi inni, så kommer det en fyr og prøver å overbevise meg at det jeg har putta min tid ikke betyr noe som helst i forhold til koding?

 

svar meg på det du

Lenke til kommentar
okay, da kritiserer jeg sida hans som jeg vil med en hyggelig tone:

 

Kjæve venn,

Du har den mest ubrukeligste og styggeste sida jeg noen sinne har sett.

men likevel er jeg glad i deg, fordi her på jord kan ikke alle vere gode

webdesignere, så noen må jo også ha stygge sider på nette, og da mener

jeg virkelig stygge sider som du har...

 

tusen takk

 

mvh

tjcombo

 

 

:hrm:

Det var jo visstnok meg som startet hele dette bråket, er den posten der til meg, da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...