Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Jeg sier til VG (i saklig og høflig tone):

En serif skrifttype hører ikke hjemme i medier som fremvises av CRT- og LCD-skjermer, spesielt med tanke på store mengder tekst, og små skriftstørrelser der serif skrifttype utelukkende taper ovenfor en sans-serif skrifttype i leselighet.

 

At dere fortsatt klamrer fast til skrifttypen, "Times New Roman", er jo et mysterium for de fleste, men at dere holder på serif skrifttype er forståelig, dog i svekket/svekkende grad. (Den dyslektiske/svaksynte delen av befolkningen opplever tegn som i, 1 og I som vanskelig å skille). Det eksisterer sans-serif skrifttyper der forskjellen mellom hvert tegn er tilfredsstillende for en dyslektiker. (Har dere fått noen klager på teknoismebloggen? Høyst sannsynlig ikke). I tillegg til at befolkningen leser en sans-serif skrifttype på, e. g. LCD- og CRT-skjermer, hurtigere og bedre, er den dramatisk flottere av utseende.

 

Ser dere vekk fra de åpenbare fakta, påberop dere i det minste tabben gjort ved valg av skrifttype.

 

Med vennlig hilsen

<p></p><font face="Times New Roman">Jonas Grønås Drange</font><br></font><br><p></p><head>

:hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har bry til å hjelpe meg med det på forrige side?

Hvis det var denne det var snakk om

div#main p
{
font-size: 0.7em;
text-align: left;
margin: 10px;
margin-bottom: 5px;
color: #242424;
}

så kan du ikke ha både margin og margin-bottom. Margin gjelder for alle sidene rundt, men margin-bottom kun gjelder for bunnen.

 

Så, fjern margin: 10px; og bruk kun margin-bottom.

Lenke til kommentar
Noen som har bry til å hjelpe meg med det på forrige side?

Hvis det var denne det var snakk om

div#main p
{
font-size: 0.7em;
text-align: left;
margin: 10px;
margin-bottom: 5px;
color: #242424;
}

så kan du ikke ha både margin og margin-bottom. Margin gjelder for alle sidene rundt, men margin-bottom kun gjelder for bunnen.

 

Så, fjern margin: 10px; og bruk kun margin-bottom.

Går fint ann å setje margin på den måten fuzzy har gjort det. I hans eksempel vil alle andre sider enn bunnen ha ein margin på 10px. :)

Lenke til kommentar
Bruker faux columns (http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/) nå men satt koden i #wrap siden jeg allerede har bakgrunns bilde. Av den grunn går ikke faux bildet mitt helt ned men følger kun til der nyhetene slutter. Noen som kan hjelpe?

LINK: http://kongespill.com/blogg/

For meg så ser det ut som du har avsluttet #wrap før du er ferdig med hele innholdet. Slik ser det ihvertfall ut med Aardvark. Er ikke så lett å se i kildekoden din da du har mange </div> under hverandre og ikke har dem på samme vertikale linje der diven starter. Sjekk for sikkerhets skyld om #wrap blir avsluttet helt til slutt.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Noen som har bry til å hjelpe meg med det på forrige side?

Hvis det var denne det var snakk om

div#main p
{
font-size: 0.7em;
text-align: left;
margin: 10px;
margin-bottom: 5px;
color: #242424;
}

så kan du ikke ha både margin og margin-bottom. Margin gjelder for alle sidene rundt, men margin-bottom kun gjelder for bunnen.

 

Så, fjern margin: 10px; og bruk kun margin-bottom.

Går fint ann å setje margin på den måten fuzzy har gjort det. I hans eksempel vil alle andre sider enn bunnen ha ein margin på 10px. :)

Bruk heller margin: x x x x; da.. Nå får han jo et ekkelt 10 px mellomrom mellom <h*> og kanten..

 

Men du har helt rett, det går an, sorry.. :)

Lenke til kommentar
Noen som har bry til å hjelpe meg med det på forrige side?

Hvis det var denne det var snakk om

div#main p
{
font-size: 0.7em;
text-align: left;
margin: 10px;
margin-bottom: 5px;
color: #242424;
}

så kan du ikke ha både margin og margin-bottom. Margin gjelder for alle sidene rundt, men margin-bottom kun gjelder for bunnen.

 

Så, fjern margin: 10px; og bruk kun margin-bottom.

Går fint ann å setje margin på den måten fuzzy har gjort det. I hans eksempel vil alle andre sider enn bunnen ha ein margin på 10px. :)

Bruk heller margin: x x x x; da.. Nå får han jo et ekkelt 10 px mellomrom mellom <h*> og kanten..

 

Men du har helt rett, det går an, sorry.. :)

Ok, så jeg skal bruke denne da?

 

div#main p
{
font-size: 0.7em;
text-align: left;
margin: 10px;
margin-bottom: 5px;
color: #242424;
}

 

EDIT: Jeg prøvde det nå, men det ble bare det samme, se på bildet under, jeg ønsker at det skal være 1 linje mellom tekstene der, nå er det 2.

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...