Moonshine Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg sier til VG (i saklig og høflig tone): En serif skrifttype hører ikke hjemme i medier som fremvises av CRT- og LCD-skjermer, spesielt med tanke på store mengder tekst, og små skriftstørrelser der serif skrifttype utelukkende taper ovenfor en sans-serif skrifttype i leselighet. At dere fortsatt klamrer fast til skrifttypen, "Times New Roman", er jo et mysterium for de fleste, men at dere holder på serif skrifttype er forståelig, dog i svekket/svekkende grad. (Den dyslektiske/svaksynte delen av befolkningen opplever tegn som i, 1 og I som vanskelig å skille). Det eksisterer sans-serif skrifttyper der forskjellen mellom hvert tegn er tilfredsstillende for en dyslektiker. (Har dere fått noen klager på teknoismebloggen? Høyst sannsynlig ikke). I tillegg til at befolkningen leser en sans-serif skrifttype på, e. g. LCD- og CRT-skjermer, hurtigere og bedre, er den dramatisk flottere av utseende. Ser dere vekk fra de åpenbare fakta, påberop dere i det minste tabben gjort ved valg av skrifttype. Med vennlig hilsen <p></p><font face="Times New Roman">Jonas Grønås Drange</font><br></font><br><p></p><head> Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Med vennlig hilsen<p></p><font face="Times New Roman">Jonas Grønås Drange</font><br></font><br><p></p><head> Noen er kanskje mer mottagelig for slike henvendelser enn andre. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Ja, du sier noe der. * Sende til sjefsredaktøren og konen hans * Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som ser på TV2 Hjelper deg nå? De klarte å finne kildekoden. *grattis* Hehe, rart at det var det siste de sjekka da. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som ser på TV2 Hjelper deg nå? De klarte å finne kildekoden. *grattis* Hehe, rart at det var det siste de sjekka da. Hva var de sjekka da? Sitter å ser internatet på tv norge så jeg fikk det ikke med meg BTW: Internatet anbefales :!: Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som ser på TV2 Hjelper deg nå? Argh! Glemte det Fikk noen med seg om det var MacD eller Burger King som vant den testen? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg sier til VG (i saklig og høflig tone):En (...) </p><head> Men ingenting slår http://www.aftonbladet.se/ Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som ser på TV2 Hjelper deg nå? Argh! Glemte det Fikk noen med seg om det var MacD eller Burger King som vant den testen? Haha, det var nok Burger King som gikk av med seieren. Ikke helt uventet, though. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Bah, masseprodusert burger går kun an i ytterste nød. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Burgerking har jo spiselige burgere da, i motsetning til visse andre! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som har bry til å hjelpe meg med det på forrige side? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som har bry til å hjelpe meg med det på forrige side? Nei. Ikke jeg ihvertfall! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som har bry til å hjelpe meg med det på forrige side? Hvis det var denne det var snakk om div#main p { font-size: 0.7em; text-align: left; margin: 10px; margin-bottom: 5px; color: #242424; } så kan du ikke ha både margin og margin-bottom. Margin gjelder for alle sidene rundt, men margin-bottom kun gjelder for bunnen. Så, fjern margin: 10px; og bruk kun margin-bottom. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Men ingenting slår http://www.aftonbladet.se/ Tror store sider som vg osv ikke kunne brydd seg mindre når folk med mer kunnskap enn dem påpeker deres feil Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som har bry til å hjelpe meg med det på forrige side? Hvis det var denne det var snakk om div#main p { font-size: 0.7em; text-align: left; margin: 10px; margin-bottom: 5px; color: #242424; } så kan du ikke ha både margin og margin-bottom. Margin gjelder for alle sidene rundt, men margin-bottom kun gjelder for bunnen. Så, fjern margin: 10px; og bruk kun margin-bottom. Går fint ann å setje margin på den måten fuzzy har gjort det. I hans eksempel vil alle andre sider enn bunnen ha ein margin på 10px. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Helvete! aftonbladet.se > vg.no Men de har forlatt Times New Roman i en Recycle Bin et steds... Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Bruker faux columns (http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/) nå men satt koden i #wrap siden jeg allerede har bakgrunns bilde. Av den grunn går ikke faux bildet mitt helt ned men følger kun til der nyhetene slutter. Noen som kan hjelpe? LINK: http://kongespill.com/blogg/ Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Bruker faux columns (http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/) nå men satt koden i #wrap siden jeg allerede har bakgrunns bilde. Av den grunn går ikke faux bildet mitt helt ned men følger kun til der nyhetene slutter. Noen som kan hjelpe?LINK: http://kongespill.com/blogg/ For meg så ser det ut som du har avsluttet #wrap før du er ferdig med hele innholdet. Slik ser det ihvertfall ut med Aardvark. Er ikke så lett å se i kildekoden din da du har mange </div> under hverandre og ikke har dem på samme vertikale linje der diven starter. Sjekk for sikkerhets skyld om #wrap blir avsluttet helt til slutt. Endret 15. september 2005 av Garreth Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Noen som har bry til å hjelpe meg med det på forrige side? Hvis det var denne det var snakk om div#main p { font-size: 0.7em; text-align: left; margin: 10px; margin-bottom: 5px; color: #242424; } så kan du ikke ha både margin og margin-bottom. Margin gjelder for alle sidene rundt, men margin-bottom kun gjelder for bunnen. Så, fjern margin: 10px; og bruk kun margin-bottom. Går fint ann å setje margin på den måten fuzzy har gjort det. I hans eksempel vil alle andre sider enn bunnen ha ein margin på 10px. Bruk heller margin: x x x x; da.. Nå får han jo et ekkelt 10 px mellomrom mellom <h*> og kanten.. Men du har helt rett, det går an, sorry.. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Noen som har bry til å hjelpe meg med det på forrige side? Hvis det var denne det var snakk om div#main p { font-size: 0.7em; text-align: left; margin: 10px; margin-bottom: 5px; color: #242424; } så kan du ikke ha både margin og margin-bottom. Margin gjelder for alle sidene rundt, men margin-bottom kun gjelder for bunnen. Så, fjern margin: 10px; og bruk kun margin-bottom. Går fint ann å setje margin på den måten fuzzy har gjort det. I hans eksempel vil alle andre sider enn bunnen ha ein margin på 10px. Bruk heller margin: x x x x; da.. Nå får han jo et ekkelt 10 px mellomrom mellom <h*> og kanten.. Men du har helt rett, det går an, sorry.. Ok, så jeg skal bruke denne da? div#main p { font-size: 0.7em; text-align: left; margin: 10px; margin-bottom: 5px; color: #242424; } EDIT: Jeg prøvde det nå, men det ble bare det samme, se på bildet under, jeg ønsker at det skal være 1 linje mellom tekstene der, nå er det 2. Endret 15. september 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå