Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på med et design nå som jeg har jobbet med helt alene til nå. Trenger litt hjelp for jeg vil at bakgrunnene i innholdet og menyen skal gå helt ned til bunnen av siden og som dere ser i bl.a. FireFox gjør de ikke det. Å legge en transparant gif som bakgrunn går vel greit men jef vet ikke helt hva jeg skal gjøre med css`en.

 

Er ikke ferdig så ikke begyn å kritiser feil med designet men kom gjerne med tips til hvordan jeg kan rette opp koden eller forbedre den.

 

LINK

Endret av oleeid
Lenke til kommentar
*snip*

Siden du ikke linker til siden din, vil jeg tippe Faux columns fikser det.

 

Edit: Der kom linken ja. Ser ikke så mye forskjell i IE og Firefox her. Begge kolonnene går helt ned hos meg.

 

 

 

Jeg holder fremdeles på med mediaWiki. Hvordan forandrer jeg knappenavnene, og hvordan fjerner jeg de øverste knappene som heter "Discussion", "History" og "Watch" ?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347
3. Tråden er ment som en sosial greie, en slags multidagbok der alle får delta, så lenge de holder seg på den berømte matta.

Bør ikke det meste av det som diskuteres i denne tråden egentlig vært egne tråder ?

F.eks hvordan man installerer og konfigurerer mediaWiki ? :yes:

 

Som dere ser av sitatet som startet denne tråden så skal denne tråden være en "sosial greie".

 

Synes det er mye teknisk som diskuteres her og som egentlig burde ha vært egne tråder. Så blir det lettere også for andre å følge med på aktuelle tema og utføre søk istedet for å si "Hei! Noob hvorfor bruker du ikke Søk. Dette står jo beskrevet på side 849 i tråden Webkafeen".

 

Just my 5 cents ...

Lenke til kommentar
*snip*

Siden du ikke linker til siden din, vil jeg tippe Faux columns fikser det.

 

Edit: Der kom linken ja. Ser ikke så mye forskjell i IE og Firefox her. Begge kolonnene går helt ned hos meg.

 

 

 

Jeg holder fremdeles på med mediaWiki. Hvordan forandrer jeg knappenavnene, og hvordan fjerner jeg de øverste knappene som heter "Discussion", "History" og "Watch" ?

Du har nok ikke stor nok oppløsning. Men har prøvd faux collumns men fikk det ikke til.

Lenke til kommentar
3. Tråden er ment som en sosial greie, en slags multidagbok der alle får delta, så lenge de holder seg på den berømte matta.

Bør ikke det meste av det som diskuteres i denne tråden egentlig vært egne tråder ?

F.eks hvordan man installerer og konfigurerer mediaWiki ? :yes:

 

Som dere ser av sitatet som startet denne tråden så skal denne tråden være en "sosial greie".

Jo. Lag deres egne tråder og post kode i.

Lenke til kommentar
3. Tråden er ment som en sosial greie, en slags multidagbok der alle får delta, så lenge de holder seg på den berømte matta.

Bør ikke det meste av det som diskuteres i denne tråden egentlig vært egne tråder ?

F.eks hvordan man installerer og konfigurerer mediaWiki ? :yes:

 

Som dere ser av sitatet som startet denne tråden så skal denne tråden være en "sosial greie".

 

Synes det er mye teknisk som diskuteres her og som egentlig burde ha vært egne tråder. Så blir det lettere også for andre å følge med på aktuelle tema og utføre søk istedet for å si "Hei! Noob hvorfor bruker du ikke Søk. Dette står jo beskrevet på side 849 i tråden Webkafeen".

 

Just my 5 cents ...

Er ikke helt sikker på hvorfor jeg ikke lagde en egen topic på det, men når jeg spurte her så hadde jeg ikke trodd jeg skulle få så mange problemer underveis.

 

Det går fint an å søke i webkafeen også, du velger bare "Vis resultatene som innlegg" så vil du få opp de postene som passer til ditt søk.

Lenke til kommentar

Garreth: Det er mye lettere å finne noe når det er skrevet i egne tråder. Hvis en søker på «100% høyde» for eksempel, er det større sjanse for at en tråd med tittelen «100% høyde i CSS» er det en leter etter, enn 40 innlegg i Webkaféen som nevner det uten at det nødvendigvis er løsningen.

 

Edit: @Orsus: Utvikler du/dere Unrealized nå?

Endret av AfroDude
Lenke til kommentar

Sendte en sint mail til ITAvisen i dag, hvor jeg tok opp bruken dems av frames og diverse bugger de har som er følger av dette. I Opera 8 åpnes for eksempel alle "les hele.."-linkene i et nytt vindu.

 

Fikk til svar at jeg hadde helt rett, og at dette var skjedd fordi annonseavdelingen gjorde som de ville, mens redaksjonen bare måtte stå og se på. Ifølge dem kunne jeg likevel glede meg til et helt nytt design som kommer snart. Dette skulle være "kjemisk fritt for slike unoter".

 

Da gjenstår det bare å håpe. :) Synes ITAvisen fyller rollen som datarelatert tabloidavis ganske greit.

Lenke til kommentar
Slik?  :blush:

 

div#main p
{
font-size: 0.7em;
text-align: left;
margin: 10px;
margin-bottom: 5px;
color: #242424;
}

 

Hvis ja, så virket det ikke

Du har 2 plasser der du har margin og margin-bottom. hvis du kun skriver margin, så gjelder det på alle sider. Tar du vekk margin og skriver margin-bottom så vil det kun forandre mellomrommet nederst. Eller du kan skrive

 

div#main p
{
font-size: 0.7em;
text-align: left;
margin:0 0 5px 0;
color: #242424;
}

 

skriver du margin på den måten så angir du verdiene til alle sidene på en gang. Du kan tenke deg at verdiene går med klokka. Første begynner kl 12(topp), neste kl 3 (høyre) , neste kl 6 (bunn) og siste kl 9 (venstre)

Da gikk mellomrommet mellom ( link) "Om meg" og "ja.." vekk og teksten under gikk helt inn til venstre.

 

Det eneste som skulle endres er mellomrommet mellom "Furia MAX" og "Akvarium" osv. Det er 2 linjer, jeg vil at det skal være 1. På alle sidene

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar
Mikka, jeg sender vel en slik mail til VG.no hver uke. De driter flott i om enkelte brukere har problemer med siden, så lenge mainstream-lusersene (IE) klarer seg.

Er ikke ukjent med å sende slike mailer jeg heller. Har sendt til både VG og Dagbladet flere ganger før. Flere ganger har de faktisk bedret det jeg har skrevet mail om ganske fort, men det har dreid seg om ganske små saker. :)

Lenke til kommentar
Mikka, jeg sender vel en slik mail til VG.no hver uke. De driter flott i om enkelte brukere har problemer med siden, så lenge mainstream-lusersene (IE) klarer seg.

Er ikke ukjent med å sende slike mailer jeg heller. Har sendt til både VG og Dagbladet flere ganger før. Flere ganger har de faktisk bedret det jeg har skrevet mail om ganske fort, men det har dreid seg om ganske små saker. :)

Sendte en mail til Nordea en gang ang. CSS - fikk hyggelig svar tilbake en uke etter der de kunne fortelle om at de hadde implementert mitt forslag.

 

Moralen blir vel den at de nytter å ta kontakt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...